Ako reagovať na Saab 98-Prototyp wordt de Fahrzeug gebruikt
Koncom 60. rokov minulého storočia bola švédska spoločnosť Saab na vzostupe. V roku 1968, krátko po zlúčení so spoločnosťou Scania, bol predstavený úplne nový a veľmi moderne vyzerajúci Saab 99 a staré dvojtaktné motory boli nahradené štvortaktnými britskými Fordmi V4 a Triumphy. V tomto období dynamického napredovania sa zdá, že kariéra dosť zastaraného modelu 96 sa už končí, no práve vtedy sa objaví nečakaný dôvod na jeho pokračovanie vo výrobe. Vyplýva to z toho, že cena nového Saabu 99 je príliš vysoká a spoločnosť nechce riskovať, že sa vzdá svojho archaickejšieho, no oveľa dostupnejšieho starého modelu. A tak padlo kompromisné rozhodnutie pokračovať vo výrobe, pričom posledný dvojtaktný Saab 96 bol vyrobený v roku 1968, potom sa začal vybavovať motorom Ford. Tento krok sa zdá byť rozumný, no medzitým je dizajn auta už príliš staromódny a to sa aj napriek nízkej cene začína odrážať na úrovni predajov pompa de apa dolz pret.
Medzitým hlavný dizajnér Saabu Sixteen Sasson vyvinul modernizovanú verziu modelu 99 so skosenou zadnou časťou, ktorej sériová verzia debutovala v roku 1973. s názvom Combi Coupé. Od štandardnej limuzíny sa odlišuje charakteristicky tvarovaným profilom, ktorý je niečo medzi masívnym päťmiestnym hatchbackom a trojdverovým športovým kupé. Potom vznikol nápad modernizovať zadnú časť Saabu 96 na rovnakom princípe, aby automobil získal o niečo modernejší a atraktívnejší vzhľad.
Projekt viedol Sassonov nástupca Björn Envall a vychádzal z grafického návrhu priemyselného dizajnéra Alberta Wallenbredera zo septembra 1973. Konečný dizajn prototypu vychádzajúci zo Saabu 95 (kombiová verzia modelu 96) vznikol v spolupráci s talianskym výrobcom karosérií Coggiola v roku 1974. Toto málo známe partnerstvo sa datuje do roku 1970, kedy komplexná kreatívna symbióza švédskej vynaliezavosti a talianskej remeselnej zručnosti vyústila do športového kupé Saab Sonett III.
Okrem harmonického a veľmi atraktívneho vzhľadu je prototyp Saab 98 fascinujúcim pozostatkom histórie Saabu. Je to jasný dôkaz problémov, ktorým musela švédska spoločnosť čeliť pred polstoročím v snahe prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu automobilovému svetu. Ukazuje sa však, že práve pre svoj zvláštny konzervatívno-futuristický dizajn sa tento prototyp až príliš vymyká z priamočiarej marketingovej filozofie Saabu. Tak sa v polovici 70. rokov tento zaujímavý nápad navždy zapísal do histórie a v roku 1980. výroba klasického Saabu 96 sa definitívne končí Pokiaľ je známe, Saab 98 bol vyrobený v niekoľkých exemplároch, jediný, ktorý sa zachoval dodnes, je vystavený vo firemnom múzeu v Trollhättane.
- 2025-01-20 - Je B8 GT model Alpina?
- 2025-01-19 - Žiaden nápad
- 2025-01-18 - Čo je to VW T-Roc?
- 2025-01-17 - Vizzakeittja: Fourgons no Volkswagen Bora em Los Angeles na Salonski Automobili
- 2025-01-16 - Lancer, Schneller, Neuwertiger Carrera GT
- 2025-01-15 - Dohľad nad BYD Toyota v Japonsku
- 2025-01-14 - Vzdialenosť medzi Szófia-Várna a Szófia-Várna je 70 km.
- 2025-01-13 - Technológia BMW iDrive (VIDEO)
- 2025-01-12 - MZ ETZ 125/150: Engelse Sotsa kétkerekű
- 2025-01-11 - É um Alfa Romeo Modelo 2025. Godine.