BMW 745i (E65): skutočný luxus za 20 000 leva?

BMW radu 7 E65 je model, ktorý polarizuje názory. Ak si zvyknete na výrazný dizajn, stále nájdete dobrú kópiu za dobrú cenu pivot swag pret.

BMW 745i (E65): skutočný luxus za 20 000 leva?

Táto limuzína polarizuje názory: niektorí ju milujú, iní nenávidia. Hádate správne – hovoríme o BMW radu 7 z generácie E65. Kým jeho predchodcovia sa už dávno stali vyhľadávanou klasikou, štvrtá generácia BMW radu 7, ktorú navrhol Chris Bangle, je stále dostupná za relatívne prijateľné ceny. Problém je skôr v hľadaní dobre udržiavaného, nevyladeného príkladu.

Presne takéto auto – vo verzii 745i, ohlásil na predaj autobazár s hlasným názvom LA Car Club v nemeckom meste Wiesbaden. Aspoň tak hovorí popis inzerátu: čierny luxusný "bavorák" je jedným z prvých príkladov - model 2001, od druhého majiteľa a s plnou servisnou históriou. Dojazd 145 750 kilometrov sa vzhľadom na dobrý celkový stav javí ako reálny. Vo vnútri ani zvonku nie je viditeľné žiadne vážne poškodenie ani známky nadmerného opotrebovania. A najlepšie je, že táto E65 bola „ušetrená“ od rôznych pochybných tuningových operácií.

E65 znamená veľký úspech

Vráťme sa však najskôr do histórie štvrtej generácie radu 7: zarytí fanúšikovia BMW boli po predstavení modelu E65 na frankfurtskom autosalóne v roku 2001 poriadne nešťastní. – pre nich sa časy elegantného, klasického vzhľadu značky skončili. Nový rad 7 sa stal veľkou cestnou vložkou s charakteristickými „vakmi pod očami“ a vysokými zadnými dverami.

Ale napriek všeobecnej nespokojnosti sa E65 ukázal ako veľký úspech. Iba v Európe a najmä v Nemecku zákazníci tento model neschvaľovali, a preto sa v Mníchove rozhodli pre modelový rok 2005 dizajn „zjemniť“ faceliftom E65 Do roku 2008 sa predalo takmer 345 000 kusov modelu E65, vďaka čomu je ešte úspešnejší ako E38, mnohými fanúšikmi považovaný za najkrajší zo všetkých čias.

745i so 4,4-litrovým motorom V8

E65 je už na ceste stať sa klasikou, pričom prvé príklady budú mať v roku 2026 25 rokov. a kuriózne je, že práve autá z prvých rokov výroby s tými najviac nemilovanými dizajnovými prvkami sú teraz veľmi žiadané. Tu predstavený 745i je z prvého roku výroby. BMW spočiatku ponúkalo svoju vtedajšiu vlajkovú loď len ako 735i alebo 745i, pričom oba varianty využívali N62 V8 s rôznymi úrovňami výkonu a zdvihovým objemom. V 745i generuje 4,4-litrový V8 výkon 333 koní. a 450 Nm, čo vďaka 6-stupňovej automatickej prevodovke stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,3 s a maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Ale E65 sa oveľa lepšie hodí na pohodlné „cruising“ ako na rýchlu jazdu. Práve s ohľadom na túto skutočnosť bola naša „sedmička“ objednaná s mnohými príplatkami k už tak bohatej štandardnej výbave. Spomenieme len niektoré z nich – komfortné sedadlá s masážnou funkciou pre vodiča a spolujazdca, vyhrievaný volant, audiosystém Logic 7, strešné okno, bi-xenónové svetlomety s adaptívnym natáčaním do zákrut, navigácia, kožené čalúnenie, parkovacie senzory vpredu a vzadu, alarm a 20-palcové kolesá Individual (Styling 149). Základná cena auta ako nového teda stúpla zo 142 na vyše 170-tisíc. leva.

Séria 7 za 20 tisíc

O takmer 24 rokov a 145 000 kilometrov neskôr stojí luxusná limuzína len 9 991 eur (cca 20 000 leva), čo zhruba zodpovedá trhovej hodnote. Je tu malá nevýhoda: predajca predáva predmetný 745i v mene zákazníka, čo ho oslobodzuje od akýchkoľvek záručných nárokov. E65 má však stále TÜV platný jeden rok. Samozrejme, existujú lacnejšie použité E65, ale pozor! Tu platí príslovie „lacné je drahé“ s najväčšou silou!

Záver

Páči sa mi BMW radu 7 E65. Samozrejme, nie je taký elegantný ako jeho predchodca, no kedysi „voľný“ dizajn sa časom dokázal presadiť. Stále sa dajú nájsť dobre udržiavané príklady za slušnú cenu – ale neporušené autá určite lacnejšie nebudú.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Táto limuzína polarizuje názory: niektorí ju milujú, iní nenávidia

Presne takéto auto – vo verzii 745i, ohlásil na predaj autobazár s hlasným názvom LA Car Club v nemeckom meste Wiesbaden