Toyota uvádza na trh v Európe šesť nových elektromobilov v priebehu jedného roka

Na výročnom podujatí o produktovej stratégii spoločnosti Toyota minulý týždeň predstavil tím globálnych a európskych vedúcich pracovníkov rad nových sériových a koncepčných vozidiel značiek Toyota a Lexus. Každoročné podujatie, na ktorom sa zúčastnilo 350 médií, predstavilo vyvíjajúcu sa stratégiu spoločnosti s cieľom uspokojiť meniace sa potreby zákazníkov a jej prechod na uhlíkovú neutralitu suport trapez sidem pret.

Toyota uvádza na trh v Európe šesť nových elektromobilov v priebehu jedného roka

Viacbodová produktová stratégia zameraná na uhlíkovú neutralitu

Podstatou mnohostranného prístupu Toyoty k uhlíkovej neutralite je poskytnúť zákazníkom výber udržateľných riešení bez ohľadu na to, kde žijú, na ich individuálnom prostredí a okolnostiach. Táto stratégia zahŕňa celý rad pohonných jednotiek, od hybridov so systémami flexibilného paliva (pre palivá obsahujúce rôzne pomery etanolu a benzínu) v Južnej Amerike až po nové sedany s palivovými článkami v Japonsku. V Európe, kde predaj batériových elektrických vozidiel (BEV) patrí medzi najvyššie na svete, Toyota predstavuje tri nové sériové modely, pričom do roku 2026 pribudnú tri ďalšie. Tento prístup prispôsobovania sa potrebám zákazníkov a ponúkania výberu riešení pomohol Toyote zabezpečiť rekordný predaj 1,217 milióna vozidiel v Európe v roku 2024.

Simon Humphreys, riaditeľ značky a člen predstavenstva spoločnosti Toyota Motor Corporation, pri tejto príležitosti poznamenal: „Podstatou našej filozofie je, že všetci zákazníci by mali byť schopní urobiť správnu voľbu pre seba. Poskytovanie možností a príležitostí je základom našej snahy vytvárať stále lepšie autá a vzťahuje sa na všetko, čo robíme – a to zahŕňa aj cestu k udržateľnosti.“

Nová Toyota C-HR+ rozširuje zastúpenie Toyoty v ponuke elektromobilov. Postavený na špeciálnej platforme e-TNGA bude k dispozícii s pohonom predných aj všetkých kolies. V súlade s dedičstvom Toyoty C-HR si zachováva odvážny a nápadný štýl karosérie v štýle kupé a má nastavenie, ktoré by malo pre zákazníkov vytvoriť inšpiratívny zážitok.

Spolu s nedávno predstaveným Urban Cruiserom predstavuje Toyota tri nové modely BEV v segmentoch B, C a D-SUV, ktoré sú hlavnou súčasťou európskeho automobilového trhu. Tým sa celkový počet elektrických modelov BEV s batériou pre Toyotu a Lexus v Európe do roku 2026 zvýši na 14.

Yoshihiro Nakata, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe, poznamenal: „77 % vozidiel Toyota, ktoré predávame v Európe, sa vyrába v Európe,“ dodal, aké dôležité sú „silné partnerstvá s inými spoločnosťami v dodávateľskom reťazci a dodávateľmi v celej Európe, ktoré nás podporujú v tejto rozsiahlej výrobnej činnosti.“ Tento rozsiahly ekosystém výroby a dodávateľského reťazca pomáha poskytovať udržateľné zamestnanie pre rodiny a komunity v celej Európe.

Lexus predstaví tri nové batériové elektrické vozidlá Lexus sa ujíma vedenia v oblasti batériových elektrických vozidiel uvedením troch nových modelov BEV v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov. V roku 2024 Globálny predaj značky Lexus vzrástol na viac ako 851 000 vozidiel, pričom predaj v Európe medziročne vzrástol o 20 % na rekordných 88 184 vozidiel Nový Lexus RZ, ktorý nesie všetky prvky kaizen bZ4X, je prvým z troch nových vozidiel Lexus BEV, ktoré debutujú v tomto roku.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Viacbodová produktová stratégia zameraná na uhlíkovú neutralitu

Podstatou mnohostranného prístupu Toyoty k uhlíkovej neutralite je poskytnúť zákazníkom výber udržateľných riešení bez ohľadu na to, kde žijú, na ich individuálnom prostredí a okolnostiach