Verteidiger Octa 635 lóerőkal: izı terepjáró (TESZT)
Octa Defender je vo svojej verzii kombináciou pretekárskeho auta a dobrodružného SU pompa de apa valeo pret.
Vo svojom prvom živote bol dobrodruhom, pracovným zvieraťom a predovšetkým symbolom spoločenského postavenia. Pretože za viac ako 60 rokov Land Rover Defender nedostal žiadne výrazné zmeny – a stal sa ikonou. Nakoniec však nezostali takmer žiadne čudáctvo, ktoré chcelo kúpiť hrdinu blata.
Potom sa však znovu objavil a bez toho, aby podvádzal originál, sa stal dizajnérskym autom, ktoré sa ukázalo ako vhodné pre širší okruh zákazníkov. A tento krok sa ukázal ako úspešný: aj keď sa ceny modelu viac ako zdvojnásobili, predaj stúpol - a to sa stalo po generačnej výmene pred takmer piatimi rokmi.
Aby sa zabezpečilo, že konverzia zostane vysoká aj v budúcnosti, Land Rover pridáva do ponuky verziu Octa. Je pomenovaný podľa oktaédra – kryštálového tvaru diamantu, najtvrdšieho materiálu v prírode. Angličania sú hrdí, že tvárou v tvár novej úprave predstavujú nielen najsilnejší Defender od premiéry v roku 1948, ale aj najschopnejší model v histórii. A vzhľadom na minulosť Defendera to znamená veľa.
Defender Octa s motorom 4,4 litra od BMW
Aby to Briti dosiahli, urobili úpravy v troch smeroch: v prvom rade, samozrejme, na pohone. Kým doteraz V8 so svojimi „iba“ 500 k. bola „čerešnička na torte“, teraz Octa mobilizuje 635. A keďže „osmička“ Angličanov si nevie poradiť s požiadavkami normy Euro 7, 5-litrový motor nahrádza 4,4-litrový agregát od BMW. (ako Range Rover už dlho používa).
Bleskurýchlo reaguje hydraulické pruženie z Range Rover Sport, ktoré by malo zabrániť prevráteniu, kývaniu a nakláňaniu – a zabezpečiť lepšiu ovládateľnosť auta na ceste aj mimo nej v kombinácii so širším rozchodom, zvýšenou svetlou výškou o takmer štyri centimetre a lepším uhly nábehu.
A aby sme nezabudli: všetko to vyzerá skvele: s celkovým sedemcentimetrovým lemom blatníka je postoj Defendera ešte pôsobivejší. Vďaka nápisom a ozdobným vložkám z karbónu sa tento off-road môže ukázať ako atraktívnejší ako množstvo športových áut.
Pomerne jednoducho vyzerajúci symbol diamantu v prsteni, ktorý Land Rover zvolil pre logo Octa, v sebe ukrýva niečo mystické: pripomína to skôr skupinu zloduchov útočiacich na Bonda ako geometrický trik. Škoda len takého tichého chodu motora – a ani v režime Octa akusticky neprezrádza brutálnu silu, ktorá sa skrýva pod kapotou. Nedokážu to vynahradiť ani nové sedadlá, ktoré zvukom vibrujú.
Motor ale pocítite: ak ťažkými turistickými topánkami stlačíte plyn až na podlahu, zmobilizujete až 800 Nm krútiaceho momentu a Defender sa vyrúti vpred ako nosorožec v útoku. Model V8 potrebuje na katapultovanie kolosu z 0 na 100 km/h 4 sekundy a až pri rýchlosti 250 km/h zvíťazí zdravý rozum inžinierskeho tímu nad silou pohonu.
A zatiaľ čo so starým Defenderom by sa vám niekedy pri dvojnásobne nižšej rýchlosti po niektorých manévroch mohol zastaviť dych, novinka sa impozantne presne drží nastavenej ideálnej trajektórie: riadenie má „ostrejšie“, pruženie tuhšie a auto suverénne útočí aj na najostrejšie zákruty.
Samozrejme, je pôsobivé, čo dokáže Octa na asfalte. Ale v AMG alebo M GmbH sa s rovnakými cvičeniami vyrovnávajú o nič horšie. Na rozdiel od všetkých ostatných výkonných SUV (alebo skôr SUV), hodina Defendera prichádza až vtedy, keď končí asfalt.
Šikovný zadok
Namiesto kompromisov pri ovládaní blata ide manažér vývoja Matt Becker ešte o krok ďalej: terénne vlastnosti Octy sa ešte zlepšili. Vozidlo sa vyznačuje zvýšenou hĺbkou brodenia v porovnaní so štandardným Defenderom – a dokáže zdolávať aj vážnejšie svahy. Predovšetkým však dokáže zaútočiť na štrk alebo piesok takou pôsobivou rýchlosťou a so zadnou časťou, ktorá je na auto s pohonom všetkých štyroch kolies taká svižná, že vám nejde ani slovo.
A aj keď stratí trakciu, čo je niekedy žiadúce, nový letový režim rozpozná kolesá odlepujúce sa od zeme a okamžite nastaví hydraulické pruženie pre mäkké pristátie. Vtedy sa cítite ako pilot na špeciálnej dakarskej etape. Niet divu, že Briti oficiálne posielajú Octu, aby súťažila na najprestížnejších pretekoch v púšti v roku 2026.
Rýchlejšie a tesnejšie na ceste, divokejšie v teréne a ešte atraktívnejšie v bulvári: to všetko robí Octu nielen najvýkonnejším, ale aj najuniverzálnejším Defenderom všetkých čias. Briti však zaň chcú veľa: pri základnej cene 370 000 BGN stojí takmer o 120 000 BGN viac ako štandardná 8-valcová verzia.
- 2025-01-21 - Ako reagovať na Saab 98-Prototyp wordt de Fahrzeug gebruikt
- 2025-01-20 - Je B8 GT model Alpina?
- 2025-01-19 - Žiaden nápad
- 2025-01-18 - Čo je to VW T-Roc?
- 2025-01-17 - Vizzakeittja: Fourgons no Volkswagen Bora em Los Angeles na Salonski Automobili
- 2025-01-16 - Lancer, Schneller, Neuwertiger Carrera GT
- 2025-01-15 - Dohľad nad BYD Toyota v Japonsku
- 2025-01-14 - Vzdialenosť medzi Szófia-Várna a Szófia-Várna je 70 km.
- 2025-01-13 - Technológia BMW iDrive (VIDEO)
- 2025-01-12 - MZ ETZ 125/150: Engelse Sotsa kétkerekű