ADAC: Das Elektronik-Automobil é novo, Mint hat een nouwe Auto-geprüft

Poruchy majú aj elektromobily – podľa ADAC však menej často ako bežné modely so spaľovacím motorom. Najzraniteľnejšia zložka v oboch typoch strojov sa však ukazuje byť rovnaká burduf planetara swag pret.

ADAC: Das Elektronik-Automobil é novo, Mint hat een nouwe Auto-geprüft

Spotrebitelia majú k elektromobilom stále veľa výhrad. V súčasnosti väčšinu potenciálnych zákazníkov odpudzujú vysoké ceny elektromobilov – pre mnohých sa však ukazuje ako prekážka obmedzený dojazd. A čo problém defektnosti? Ako ukazujú nedávne analýzy ADAC, elektromobily majú v priemere menej technických problémov ako bežné autá so spaľovacím motorom – a napriek tomu porovnávanie rôznych typov pohonov stále nie je také jednoduché.

Problém v porovnaní: priemerný vek vozového parku je vyšší ako u väčšiny elektrických vozidiel

Celkovo sa počet porúch elektrických vozidiel v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil. Vysvetlenie sa však ukazuje byť celkom jednoduché: na cestách bolo viac elektrických vozidiel. Porovnať poruchovosť elektrických modelov s konvenčnými vzhľadom na vek oboch typov vozidiel nie je jednoduché. ADAC s odvolaním sa na údaje Spolkového úradu pre cestnú dopravu (KBA) vysvetľuje, že priemerný vek všetkých áut registrovaných v Nemecku je desať rokov. Ale tie „elektrické“ sú vo všeobecnosti podstatne novšie. Ak by sme teda porovnávali elektrické a ICE modely na základe celého vozového parku, nebolo by to fér pre konvenčné modely, pretože s vekom sa zvyšuje riziko technického problému.

Preto ADAC hodnotí len autá s prvotnou registráciou od roku 2020 do roku 2022. Výsledky ukazujú, že kým modely so spaľovacím motorom zaznamenali 9,4 poruchy na 1 000 áut, elektromobily zaznamenali len 3,8 poruchy/1 000 áut – čo je výrazne menej.

Problém číslo jedna: batéria

Najčastejšia príčina poruchy pri oboch typoch pohonu je rovnaká: štartovacia batéria, teda klasická batéria. Pri 50 percentách porúch elektromobilov je to dôvod, prečo vodiči volajú po cestnej asistencii, zatiaľ čo v bežných modeloch ICE je toto percento 45. Ak však porovnáte podiel porúch na 1 000 vozidiel, pri modeloch ICE je vyšší (1,2).

Ktoré komponenty v elektromobiloch sa poškodzujú podstatne menej často?

Rozdiel vo frekvencii porúch je najväčší pri komponentoch „motor, riadenie motora, vysokonapäťový systém“: komponenty v tejto skupine zlyhávajú podstatne častejšie v spaľovacích motoroch ako v elektrických modeloch. Podľa ADAC za to môže oveľa jednoduchšia konštrukcia elektromotora: kým spaľovacie motory pozostávajú zo stoviek častí ako piesty, ventily a turbodúchadlá, elektrická jednotka má často len jednu pohyblivú časť – rotor. A čím menej dielov je, tým menší je potenciál opotrebovania. Autoklub upozorňuje aj na to, že elektromobily nepotrebujú motorový olej, v ktorom sa časom môžu hromadiť nečistoty, ktoré môžu poškodiť motor. Elektromotory navyše generujú menej odpadového tepla ako spaľovacie motory, ktoré pracujú pri vysokých teplotách a sú vystavené väčšiemu opotrebovaniu.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Spotrebitelia majú k elektromobilom stále veľa výhrad

Problém v porovnaní: priemerný vek vozového parku je vyšší ako u väčšiny elektrických vozidiel