Variant Volkswagen Passat: 50 véus, de olyan friss, mint falda (TESZT)
Rok po limuzíne, v roku 1974, sa objavil Volkswagen Passat Variant. Teraz prichádza inteligentné kombi ako deviata generácia – s Bulharskom za volanto supapa freccia pret.

Od roku 1973 sa predalo viac ako 34 miliónov Passatov. Vzhľadom na toto neuveriteľné číslo dal Volkswagen ďalšiu šancu obľúbeným spoločnostiam poskytujúcim firemné autá, ale aj hlavám veľkých rodín. Toto je jeho deviate vydanie (B9) – ale teraz len ako Variant.
Znalci kombi variantov to ocenia. S dĺžkou 4,91 m narástla klasika z Wolfsburgu oproti predchodcovi B8 o 14,4 cm. Rázvor sa predĺžil o 5 cm na 2,84 m, čo dáva cestujúcim v druhom rade priestor navyše, a zväčšuje kufor zo 690 na 1920 l, predtým to bolo 650 na 1780 l.
Budúci vodiči Passatu však budú musieť investovať minimálne 73 174 BGN. Nami testovaný 1,5 eTSI s výkonom 150 k. Bol vybavený sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvojspojkou DSG, ktorá bez oneskorenia prenáša na predné kolesá maximálny krútiaci moment 250 Nm. Bez vážnejšieho nákladu na palube náš Passat váži iba 1,5 tony a tak rýchlo zrýchli z 0 na 100 za 9,2 sekundy a dokonca dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 222 km/h. Keďže tento 1,5 eTSI má 48-voltový remeňový štartér-generátor, auto dokáže v prípade potreby väčšieho výkonu podporovať dostupný spaľovací motor s malým elektromotorom (13,5 kW/18 k), ako aj úplne vypnúť zážihový motor a nechať auto dobehnúť. Wolfsburgovci si vďaka tejto technológii sľubujú úsporu paliva až 0,5 litra a priemernú spotrebu 5,4 litra na 100 km.
Každý, kto chce byť ešte úspornejší, môže využiť výhody 2-litrového TDI. Spotreba nafty je avizovaná na priemerných 4,9 litra (WLTP) a úplatky s veľkorysým krútiacim momentom 360 Newtonmetrov a pôsobivo nízkou hladinou hluku počas prevádzky. Diesel s úrovňou výbavy Business začína na 81 012 BGN.
Cenovo to bude zrejme aj úroveň Plug-in hybridov očakávaných v polovici roka. Motory s dvoma turbodúchadlami, ktoré využívajú základ ICE motora 1,5 eTSI, generujú výkon 204 a 272 k. S 19,5-kilowatthodinovou batériou (netto) sa očakáva, že až 100 km jazdy bude možné len na elektrinu. Nabitie na 50 kW rýchlonabíjacej stanici z 10 na 80 percent trvá 23 minút.
V konečnom dôsledku je však jedno, aký typ pohonu si zvolíte, nepopierateľným faktom je, že s novým Passatom Volkswagen vsádza na ešte vyššiu prémiovosť a dnes je vnímaný ako odporca Mercedesu triedy C a BMW radu 3.
Na vstup na ich obežnú dráhu bolo evidentne vynaložené veľké úsilie na spracovanie materiálov, ktoré boli vyberané obzvlášť starostlivo, najmä v interiéri. Čohokoľvek sa dotknete, všetko vytvára pocit skutočnej vysokej kvality. Či bol dobrý nápad posunúť radiacu páku, podobne ako pri ID rade, na stĺpik riadenia, si už bude musieť rozhodnúť každý sám.
V každom prípade tak stredová konzola pôsobí oveľa upratanejšie a prehľadnejšie a otvára priestor pre mobilný telefón a spoločnosť.
Netreba zabúdať ani na to, že aristokratické doplnky ako nové adaptívne ovládanie pruženia DCC Pro, dokonalé sedadlá ergoActive či centrálny monitor s 15-palcovou uhlopriečkou sa starostlivo starajú o to, aby základná cena výrazne poskočila. Ostáva teda na každom, aby si sám overil, či hodnota faktúry zostane stále nižšia ako pri modeloch, ktoré sa už dnes ukazujú ako noví konkurenti modelu s polstoročnou históriou. Po našom prvom krátkom teste však absolútne nepochybujeme o tom, že nový Passat č. 9 obsahuje poriadnu prémiu.
ZÁVER
Passat opäť vstupuje do pretekov, tentoraz konkuruje BMW a Mercedesu. Možnosti na tento účel sú k dispozícii. O tom, kto z nej vyjde ako víťaz, rozhodne čas a predovšetkým kavky na zozname komparzistov.
Technické údaje: VW Passat Variant 1.5 eTSI
Motor 4 val., turbo Zdvihový objem 1498 cm3 Výkon 110 kW (150 k) Max. krútiaci moment
250 Nm od 1500 ot/min Pohon predných kolies/ 7-stupňová DSG L/Š/V 4917/1849/1497 mm Hmotnosť (prázdna) 1572 kg Batožinový priestor 690-1920 l 0–100 km/h 9,2 s Max. rýchlosť 222 km/h Spotreba 5,4 l A95H/100 km (WLTP) Emisie CO2 122 g/km Cena od 73 174 leva
- 2025-04-13 - Mise à jour du Motorradjahr 2025: Triumph Tiger 660
- 2025-04-11 - Elektrická jazda pre automobily: O Kia EV3 a fantastická frota!
- 2025-04-10 - 83 Tage en Lende com Lamborghini Countach-on
- 2025-04-09 - Model Ford Passende: Ford Kuga
- 2025-04-08 - Um carro VW pre Amaroko – da Ford
- 2025-04-07 - Model Ford: Ford S-Max
- 2025-04-06 - ¡Nincs brit auto az amerikaknak!
- 2025-04-05 - Mazda RX-7: Rotor Extremo
- 2025-04-04 - Eladó Schumacher je legendou Ferrari v Monaku
- 2025-04-03 - Renault Austral je úplne poškodený
