BMW M4 CS Edition VR46: Exkluzívna edícia k narodeninám Valentina Rossiho

#46 má teraz 46 rokov a BMW M má dokonalý darček k narodeninám pre deväťnásobného motocyklového majstra sveta a súčasného jazdca BMW M Valentina Rossiho (ITA): BMW M4 CS Edition VR46 (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 232 g/km v testovacom cykle WLTP, trieda CO2: G) *. Táto exkluzívna edícia, vyrábaná v závode BMW Group v Dingolfingu, je dostupná v dvoch charakteristických dizajnových variantoch: Sport a Style. Samotný „doktor“ sa osobne podieľal na procese návrhu oboch verzií, pričom obe budú vyrobené v limitovanom náklade 46 áut. Svetoznáme číslo, ktoré je Rossiho obchodnou značkou, sa nachádza na viacerých miestach v interiéri a exteriéri BMW M4 CS Edition VR46 – napríklad na dverách a streche, vyrobených z kompozitu uhlíkových vlákien (CFRP) bieleta directie cap de bara monroe pret stanga si dreapta.

BMW M4 CS Edition VR46: Exkluzívna edícia k narodeninám Valentina Rossiho

Kúpa BMW M4 CS Edition VR46 je spojená s exkluzívnym zážitkom vrátane osobného stretnutia s Valentinom Rossim u neho doma – na motorárskom ranči VR46 v Tavullii (ITA) – a zážitku z jazdy BMW M na pretekárskom okruhu v Misane (ITA).

„Neexistuje žiadna iná značka, ktorej DNA je motoristický šport tak hlboko zakorenený ako BMW M. Som hrdý na to, že som vodičom BMW M a že zdieľam túto vášeň. Skutočnosť, že teraz existuje špeciálna edícia VR46, na ktorej som sa podieľal od samého začiatku procesu návrhu, som hrdý. Keď neskôr uvidím BMW M4 CS Edition VR46 na ceste alebo na pretekárskej dráhe, bude to veľmi vzrušujúce,“ hovorí o špeciálnom modeli a spolupráci s BMW M Valentino Rossi.

Exkluzívne povrchové úpravy BMW Individual a špeciálne detaily exteriéru a interiéru

Jedným zo spôsobov, akým sa BMW M4 CS Edition VR46 líši od BMW M4 CS (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 232 g/km v cykle WLTP, trieda CO2: G)*, sú dva exkluzívne laky BMW Individual, ktoré dokonale ladia s mnohými exponovanými karbónovými povrchmi, ako sú priehlbiny na kapote. Medzi ďalšie charakteristické črty patrí množstvo výnimočných exteriérových a interiérových detailov. Celkový farebný koncept oboch dizajnových verzií je inšpirovaný preferovanými tónmi Valentina Rossiho a jeho výrazným vizuálnym štýlom. Napríklad verzia „Sport“ je dokončená v modrej metalíze Marina Bay s veľkým „46“ v tmavšej modrej metalíze Tanzanite na oboch stranách auta. V dizajnovom variante „Style“ je karoséria dostupná v matnej metalíze Frozen Tanzanite Blue, pričom „46“ tentoraz v metalíze Frozen Marina Bay Blue. V súhlase s Rossiho preferovanou farebnou schémou sú obrys ľadvinovej masky BMW M a jeden z lúčov kovaných M kolies V Spoke, ktorý označuje polohu ventilku pneumatiky, nalakovaný jasnou žltou farbou, rovnako ako brzdy s logom M a akcentnou lištou nad rámami dverí variantu „Sport“. Karbónová strecha – podobne ako ručne maľované boky auta – je ozdobená veľkým logom VR46 (tiež v žltej farbe, samozrejme) a Rossiho podpisom. Na veku kufra je nápis VR46.

Žlté akcenty pokračujú aj v interiéri BMW M4 CS Edition VR46, ktorý je prevažne v nočnej modrej. Sedadlá M Carbon sú dostupné s koženým čalúnením Merino vo farebnej kombinácii čierna/nočná modrá. Sao Paulo žltý akcent v oblasti ramien z Alcantary vytvára výnimočný kontrast. Opierky hlavy, podobne ako obloženie prahov dverí, majú viditeľné žlté logo VR46. Okrem toho je M Alcantara trojramenný volant so skoseným vencom dostupný so žltým kontrastným prešívaním a žltou stredovou značkou. Na stredovej konzole z uhlíkových vlákien každého vozidla Edition VR46 je odznak s nápisom „1/46“, ktorý označuje každý príklad Sport alebo Style ako jeden z limitovanej edície.

Šesťvalcový radový motor s výkonom 405 kW/550 k

Bijúcim srdcom BMW M4 CS Edition VR46 je vysokootáčkový 3,0-litrový šesťvalcový radový motor s technológiou M TwinPower Turbo. Jadrom jeho výnimočného potenciálu sú technológie z motoristického športu. Zvýšenie maximálneho plniaceho tlaku dvoch turbodúchadiel Mono-Scroll na 2,1 baru a špecifické nastavenia riadenia motora mu umožňujú vyvinúť maximálny výkon 405 kW/550 k, ktorý sa na vozovku prenáša cez osemstupňovú prevodovku M Steptronic, inteligentný systém pohonu všetkých kolies M xDrive a aktívny M diferenciál.

Bleskurýchla dodávka výkonu a optimalizovaná trakcia umožňujú vozidlu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h za 11,1 sekundy. Použitím metódy merania zrýchlenia „1-Foot – Rollout“** by čísla udávali 3,1 sekundy pre šprint z 0 na 100 km/h a 10,8 sekundy pre rýchlosť 0 až 200 km/h. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá 2,6 sekundy na štvrtom prevodovom stupni a 3,3 sekundy na piatom prevodovom stupni. Maximálna rýchlosť modelu, ktorý je štandardne dodávaný s M Driver's Package, je elektronicky obmedzená na 302 km/h.

Modelovo špecifické uloženie motora so zvýšenou frekvenciou pruženia prispieva k vynikajúcej odozve motora. Pevné spojenie medzi pohonnou jednotkou a konštrukciou vozidla umožňuje obzvlášť priamy prenos jej sily na hnacie ústrojenstvo vždy, keď vodič stlačí plynový pedál. Systém prívodu oleja – podobne ako chladiaci systém – je navrhnutý tak, aby zvládal špecifické výzvy pri jazde na trati, vrátane neustále vysokých otáčok a extrémneho priečneho zrýchlenia. Prívod sily motora je sprevádzaný emocionálne strhujúcim zvukom generovaným dvojitým výfukovým systémom, ktorý sa vyznačuje elektricky ovládanými klapkami, titánovým zadným tlmičom s optimalizovanou hmotnosťou a typickými M dvoma pármi koncoviek lakovaných v matnej čiernej farbe.

Modelovo špecifické ladenie technológie podvozku a riadiacich systémov

Technológia podvozku pre nové BMW M4 CS Edition VR46 je presne zladená s výkonnostnými charakteristikami motora, celkovou koncepciou vozidla a vyváženým rozložením hmotnosti. Individuálna kinematika pruženia, ako aj špecifické hodnoty odklonu, tlmiče, prídavné pružiny a stabilizátory optimalizujú presnosť riadenia, bočný prenos ovládacej sily, reakcie pruženia a tlmičov a ovládanie kolies. Elektronicky riadené tlmiče adaptívneho M zavesenia sú k dispozícii aj v špecifickom nastavení modelu, ako aj elektromechanické riadenie s premenlivým prevodom M Servotronic a integrovaný brzdový systém.

46 — ochranná známka výnimočného konkurenta

Číslo 46 sprevádzalo Valentina Rossiho počas jeho výnimočnej kariéry motocyklistu a pilota a stalo sa obchodnou značkou, známejšou ako jeho prezývka „The Doctor“ alebo „Il Dottore“. Valentino si od začiatku kariéry vybral 46 podľa vzoru svojho otca Graziana Rossiho, ktorý pretekal na motocykloch s týmto číslom, pričom ho ani nenahradil číslom 1, keď sa stal majstrom sveta a získal toto právo.

Valentino Rossi získal svoj prvý titul majstra sveta v triede 125 ccm v roku 1997. O dva roky neskôr pridal titul v triede 250 ccm. V roku 2000 Urobil krok do najvyššej kategórie Grand Prix, do triedy 500 ccm, v ktorej bol v roku 2001 majstrom sveta. Nasledujúci rok bola táto kategória nahradená triedou MotoGP a Rossi zostal dominantnou silou. Do roku 2005 Pridal ďalšie štyri tituly majstra sveta, pričom v rokoch 2008 a 2009 nasledovali čísla osem a deväť. S týmito deviatimi titulmi majstra sveta a nie menej ako 115 víťazstvami v Grand Prix je jedným z troch najúspešnejších motocyklistov v histórii a celosvetovou ikonou vo svete motoristického športu. VR46 sa stala jeho celosvetovou obchodnou značkou a Rossiho rodné mesto Tavullia na jeho počesť dokonca znížilo rýchlostný limit v meste z bežných 50 km/h na 46 km/h.

Pracovný vodič BMW M od začiatku roka 2023.

Po ukončení motocyklovej kariéry na konci sezóny 2021 sa Valentino Rossi zameral výlučne na motoristické preteky, zúčastnil sa mnohých testov pretekárskych áut Formuly 1 a hosťoval v rely a vytrvalostných pretekoch. Od začiatku sezóny 2023 je továrenským jazdcom BMW M a dáva to najlepšie zo svojich schopností za volantom BMW M4 GT3 pre BMW M Team WRT v rôznych sériách, vrátane GT World Challenge Europe a FIA World Endurance Championship (FIA WEC) — ktorý zahŕňa 24 hodín Le Mans (FRA). Začiatkom februára 2025. skončil druhý na BMW M4 GT3 v pretekoch 12 Hours of Bathurst (AUS), úvodnom kole Intercontinental GT Challenge (IGTC) tejto sezóny.

Exkluzívne stretnutie s Valentinom Rossim v Taliansku

Exkluzívnym bonusom k nákupu BMW M4 CS Edition VR46 je príležitosť na veľmi špeciálny dvojdňový zážitok v Taliansku. Prvý deň zahŕňa návštevu motorového ranča VR46 v Tavullii vrátane grilovania a možnosti porozprávať sa so samotným Valentinom Rossim. Druhý deň je na okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli, kde sa koná špeciálny zážitok BMW M Driving Experience s najnovšími modelmi BMW M Rossi za volantom BMW M4 GT3 víťazí v pretekoch GT World Challenge Europe Sprint Cup na svojom domácom okruhu v rokoch 2023 a 2024.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Kúpa BMW M4 CS Edition VR46 je spojená s exkluzívnym zážitkom vrátane osobného stretnutia s Valentinom Rossim u neho doma – na motorárskom ranči VR46 v Tavullii (ITA) – a zážitku z jazdy BMW M na pretekárskom okruhu v Misane (ITA)

„Neexistuje žiadna iná značka, ktorej DNA je motoristický šport tak hlboko zakorenený ako BMW M