Do tohto exkluzívneho 6-litrového W 126 AMG ste investovali 200 000 leva!

Tento Mercedes 500 SEL 5.0 AMG s kódovým označením Blueberry je nielen unikát, ale aj auto s historickým významom pre značku AMG. Unikátnych 500 SEL sa čoskoro predá v aukci compresor supraalimentare bts turbo pret.

Do tohto exkluzívneho 6-litrového W 126 AMG ste investovali 200 000 leva!

Slávny aukčný dom RM Sothebys v rámci Sealed Drop prvýkrát ponúka širokej verejnosti Mercedes 500 SEL 5.0 AMG. Moment bol vybraný veľmi šikovne, pretože najmä v USA vládla eufória okolo tzv Pre-Merger-AMG je v súčasnosti veľmi vážny: v posledných rokoch sa prvé AMG stali skutočným magnetom pre zberateľov, ktorí sú ochotní zaplatiť rekordné sumy. V tomto prípade však nehovoríme o „obyčajnom“ AMG, ale skôr o aute s historickým významom. Spoznajte celý príbeh tohto jedinečného stroja!

AMG bol vianočný darček

Začiatkom 80. rokov udržiaval spoluzakladateľ AMG Hans Werner Aufrecht blízky obchodný vzťah s istým Richardom Buxbaumom. Buxbaum, zakladateľ AMG North America, často navštevuje Affalterbach. Na jednom zo stretnutí s Aufrechtom spomenul, že nikde v USA nebol Mercedes 500 SEL v zaujímavejšej farbe.

Toto nesplnené prianie je iskrou, ktorá „zapálila“ projekt Blueberry. V júli 1984 Aufrecht kúpil 500 SEL vo vzácnej modrej metalíze Lapis (kód laku: DB 932 H) – s úmyslom upraviť ho pre svojho váženého obchodného partnera Buxbauma – a poslať mu auto ako vianočný darček!

Keďže honosná W 126 mala byť prekvapením, Aufrecht urobil nezvyčajný krok: ponúkol Buxbaumovi na predaj štandardný 500 SEL, ktorý kúpil od predajcu Karl Russ. Buxbaum súhlasil a očakával dodávku auta začiatkom roku 1985. – a to znamená, že na prípravu limuzíny už nezostáva veľa času.

Na jeseň roku 1984. tím AMG sa pustí do práce a vytvorí jedinečný kúsok, ktorý nazývajú Blueberry. Po prvé, šedý semišový interiér bol nahradený celokoženým, dokonca vrátane elektricky nastaviteľných sedadiel od SEC. Nainštalovaný bol aj 4-ramenný volant AMG, nové prístroje a nové dekoratívne prvky. Drevo zebrano je ručne bielené a následne natreté sivou farbou. Tento zložitý proces sa aplikuje na všetky časti, ako je stredová konzola, radiaca páka a výplne dverí.

Vonku sú úpravy ešte rozsiahlejšie. Okrem kompletného bodykitu AMG sú osadené 16-palcové disky AMG Penta, ktoré boli charakteristické pre dobu a v súčasnosti sú mimoriadne žiadané. Hviezda je lakovaná vo farbe auta, rovnako ako všetky chrómové diely. Dokonca bol namaľovaný aj nápis „500 SEL“.

Dokončenie v januári 1985

Samotné optické ladenie však nestačilo. V Affalterbachu montujú aj športový podvozok Bilstein, revidovaný samosvorný diferenciál a úplne novú generáciu, vrátane nových zvodov a dvojitého výfukového potrubia. Stručne povedané: 500 SEL dostáva kompletný balík vylepšení od AMG.

Faktúra dokazuje, že Blueberry bola dokončená 11. januára 1985. Pôvodný cieľ mať AMG dokončený a dodaný do Vianoc sa teda nepodarilo dosiahnuť. Ale, aj keď s miernym oneskorením, začiatkom roku 1985. Aufrechtovi ľudia odfaxujú faktúru do AMG North America. Je na ňom malá poznámka, že je to vianočný darček pre rodinu Buxbaumovcov, ktorí boli ohromení štedrosťou Nemcov.

V marci 1985 Jedinečná limuzína dorazila do Buxbaumovho domu v Spojených štátoch a počas nasledujúcich 15 mesiacov sa používala ako služobné auto, „školský autobus“ a vysokorýchlostný taxík. Počas tejto doby W 126 usilovne nazbieralo míle – a po 15 mesiacoch už na prístrojovej doske svietilo 15 365 míľ (ekvivalent 24 728 kilometrov).

Rodina Buxbaumovcov by pravdepodobne ešte chvíľu pokračovala v jazde na svojom AMG, ale v júni 1986. Miliardár Rick Cohen sa obracia na ľudí v AMG North America s obrovskou prosbou: nájdite mu triedu S v špeciálnej farbe. Keďže sa ukázalo, že Blueberry bolo v tom čase jediné W 126 s atraktívnejšou farbou, Buxbaum sa po konzultácii s rodinou rozhodol s autom rozlúčiť.

Cohen používal SEL ako denný vodič počas nasledujúcich piatich rokov a najazdil na ňom veľa kilometrov. Berie limuzínu na pravidelný servis k špecialistovi na Mercedes Johnovi Quayovi. Keď v roku 1991 Cohen sa začne obzerať po novom aute, Quay sa rozhodne využiť príležitosť – a o pár dní si kúpi špeciálny 500 SEL 5.0 AMG.

Buxbaumovi však chýba S – a po jeho predaji raz za rok požiada Quaya, aby mu auto predal späť – no neúspešne. Nový majiteľ pozná auto a jeho jedinečný charakter. Na AMG jazdil len cez víkendy v rokoch 1991 až 2022. a za celý ten čas najazdil len 19 000 kilometrov.

Vysoká odhadovaná cena

V októbri 2022. Buxbaum sa už vzdal nádeje, že niekedy dostane svoje AMG späť – dostane však prekvapivý telefonát od Quaya, ktorý mu auto ponúkne – avšak s podmienkou, že mu prinavráti bývalú slávu. Buxbaum prijal ponuku s vďakou a okamžite sa pustil do práce.

Do roku 2024 500 SEL 5.0 AMG bol obnovený bez ušetrenia nákladov. Viac ako 50 000 dolárov sa minulo len na vybavenie pod kapotou a ďalších 46 000 dolárov na kozmetické opravy. Do unikátnej limuzíny AMG, ktorá má v súčasnosti najazdených len 183 938 kilometrov (114 294 míľ), sa celkovo investovalo približne 120 000 dolárov.

Vzhľadom na serióznu investíciu je odhad 150-200 tis. Dolár, ktorý RM Sotheby's dáva, sa už nezdá byť taký astronomický. Najmä vzhľadom na historický význam tohto jedinečného modelu AMG.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Slávny aukčný dom RM Sothebys v rámci Sealed Drop prvýkrát ponúka širokej verejnosti Mercedes 500 SEL 5

AMG bol vianočný darček