Európsky automobilový priemysel proti pokutám za CO2

Ola Källenius chce mäkšie pravidlá ochrany klím filtru ulei clean filters pret.

Európsky automobilový priemysel proti pokutám za CO2

Voľnejšie environmentálne opatrenia a odstraňovanie obchodných obmedzení: ako predseda odborového zväzu výrobcov automobilov ACEA šéf Mercedesu Ola Källenius vyzýva lídrov EÚ na väčšiu flexibilitu.

Automobilový priemysel je srdcom európskeho hospodárstva a potrebuje podporu najvyšších európskych politikov. EÚ by sa mala zamerať na Trumpa a Čínu. Takto sa obracia na Európsku komisiu a Európsky parlament Ola Källenius, nový prezident Európskeho združenia výrobcov automobilov ACEA. Jeho otvorený list vedeniu EÚ je k dispozícii na adrese.

Šéf Mercedesu je jednou z najvplyvnejších osobností automobilového priemyslu v Európe a má dôvody na nespokojnosť. V súčasnosti fúka silný vietor proti európskemu automobilovému priemyslu: uprostred odbytovej krízy, sprísňujúcich sa ekologických opatrení, prílevu štátom dotovaných áut z Číny a nového amerického prezidenta Donalda Trumpa (ktorý sa tiež vyhráža Európe represívnymi clami ). To znamená, že európsky automobilový priemysel je v kríze. Källenius, ktorý sa narodil vo Švédsku a je držiteľom nemeckého pasu, teraz preberá predsedníctvo ACEA, ktorá bojuje za záujmy európskeho automobilového priemyslu.

Källenius požaduje flexibilnejšie pravidlá EÚ

Vo svojom apele na vysokých európskych politikov hovorí viac než jasne: počas transformačného procesu musia Európska komisia a Európsky parlament vytvoriť správne rámcové podmienky, aby sa automobilový priemysel mohol zotaviť. Predstavuje sedem percent ekonomiky, zamestnáva vyše 13 miliónov ľudí a prináša viac ako 390 miliárd eur daňových príjmov. Automobilový priemysel je ústredným bodom prosperity, inovácií a budúcich vyhliadok, píše Källenius v otvorenom liste, pretože: „Ekonomika Európy a náš priemysel sú na križovatke: teraz je čas vytvoriť správny rámec na napísanie nových kapitol úspešného príbehu. . Konkrétne: európsky automobilový priemysel závisí od politickej podpory zo strany EÚ počas procesu transformácie.

Odpustenie pokút za porušenie flotily CO₂

Preto Källenius žiada odklon od predchádzajúceho plánu EÚ pre pravidlá vozového parku založené na emisiách CO2, ktorých porušenie by viedlo k vysokým pokutám pre výrobcov áut. „Potrebujeme realistickú cestu na dekarbonizáciu európskeho automobilového priemyslu – takú, ktorá je riadená trhom, nie represívna.“ Pravidlá by mali poskytovať rámec pre hospodársky rast a lepšiu konkurencieschopnosť, ale nemali by ho obmedzovať. EÚ preto musí v rámci Zelenej dohody konať pružnejšie. Pokuty za porušenie limitov CO2 by takpovediac spálili peniaze na vývoj nových technológií a odradili od investícií – najmä v „kritickej fáze transformácie“. Kelenius koniec spaľovacích motorov do roku 2035 nekomentoval, presadil však flexibilnejší prístup. Nový európsky komisár pre klímu Wopke Hoekstra sa nedávno vyslovil za zachovanie plánov.

Rýchlosť transformácie je príliš vysoká.

Pri prechode na elektrickú mobilitu budú tempo určovať kupujúci áut a trhové podmienky, nie EÚ. To znamená, že na podporu mobility s nulovými emisiami by bol vhodnejší systém stimulov, mohlo by ísť o peňažné alebo nefinančné stimuly. To umožní samotnému trhu riadiť zmeny.

Dekarbonizácia, podpora obnoviteľnej energie a cena emisií CO₂

O úspechu dekarbonizácie Källenius píše: „Dôraz je kladený na dobrú dostupnosť cenovo dostupnej energie, čo by malo pozitívny vplyv na výrobu automobilov v Európe. Pravidlá o poplatkoch za emisie CO₂, ktoré sú stanovené len do roku 2026, by sa mali stať záväznými v dlhodobejšom horizonte, aby sa im automobilový priemysel mohol prispôsobiť.

Súčasné prognózy sú zastarané – len málokto mohol predpovedať súčasné geopolitické a ekonomické podmienky. Politické pravidlá v Európe sa preto budú musieť prispôsobiť realite, ktorá zahŕňa nielen pravidlá týkajúce sa emisií CO2 pre osobné autá, ale aj pre ťažké nákladné vozidlá.

Vytváranie sietí s dôležitými priemyselnými odvetviami

Källenius kritizuje tunelové myslenie priemyselnej politiky: „Musíme zapojiť poskytovateľov energie, sieťových poskytovateľov, telekomunikačné a IT spoločnosti, aby sme vymenovali len niektoré. To by bolo kľúčové pre rozšírenie infraštruktúry nabíjania vodíka a tankovania v celej EÚ. Bolo by to dôležité aj pre zabezpečenie najdôležitejších surovín.

Lepšie obchodné vzťahy s USA a Čínou

Podľa prezidenta ACEA v súčasnosti existuje riziko, že sa EÚ, USA a Čína politicky a komerčne vzdialia. Európa si musí zvoliť správny smer medzi spoluprácou a konfrontáciou: „My Európania sme otvorením trhov a voľným obchodom v posledných desaťročiach veľa stratili, keby sa tento vývoj teraz zvrátil, to znamená, že by sa trhy uzavreli a obchod áno.“ obmedzené. Nikto nebude mať prospech z protekcionizmu, píše Källenius, čo možno vnímať iba ako výzvu adresovanú Donaldovi Trumpovi. Spor o represívne clá EÚ na čínske elektromobily znepokojuje aj šéfa Mercedesu. Vyzýva na rýchle a pozitívne vyriešenie sporu.

EÚ musí teraz prijať odvážne reformy, aby hospodárstvo a priemysel boli pripravené na budúcnosť. ACEA a automobilový priemysel sú pripravené aktívne formovať transformáciu a zlepšovať konkurencieschopnosť Európy.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Voľnejšie environmentálne opatrenia a odstraňovanie obchodných obmedzení: ako predseda odborového zväzu výrobcov automobilov ACEA šéf Mercedesu Ola Källenius vyzýva lídrov EÚ na väčšiu flexibilitu

Automobilový priemysel je srdcom európskeho hospodárstva a potrebuje podporu najvyšších európskych politikov