FIA zvažuje návrat k motorom V10 vo Formule 1

To, o čom všetci zarytí fanúšikovia F1 roky snívali, sa nemusí ukázať ako len prázdne sľuby, ale aj realita: FIA v skutočnosti diskutuje o možnosti návratu motorov V10. Inými slovami: budúcnosť najprestížnejšieho dráhového šampionátu by mohla lahodiť uchu oveľa viac. V súčasnosti autá poháňajú 1,6-litrové preplňované motory V6 integrované do hybridného systému. Tento typ motorizácie bol predstavený v roku 2014 a podľa nových pravidiel bude vyradený hybridný modul MGU-H planetara skf pret stanga si dreapta.

FIA zvažuje návrat k motorom V10 vo Formule 1

Tieto stroje sú extrémne drahé – a podstatne tichšie ako burácajúce prirodzene nasávané V10, ktoré vodiči naposledy postavili na štart v roku 2006. Súčasný prezident FIA Mohammed bin Sulayem naznačil možnosť návratu V10 prostredníctvom príspevku na Instagrame o budúcnosti tohto športu. Pri strojoch s legendárnou konfiguráciou sa zvažuje možnosť využitia udržateľného paliva, aby sa nepoškodil environmentálny imidž športu. Okrem toho diskusie naznačili, že lacnejší V10 bez elektrickej asistencie bude predstavený už o dva roky. Ďalšou možnosťou bolo, aby predpisy z roku 2026 platili len tri roky namiesto pôvodne plánovaných piatich – a potom by autá mali 10 „krkov“.

Podľa neoficiálnych informácií však mnohé z tímov týmto nápadom neboli nadšené pre veľké investície, ktoré do hybridných pohonných jednotiek vložili. Pre nich by náhla zmena pravidiel mohla celú vec uvrhnúť do chaosu – a napriek miliardovým investíciám, ktoré urobili, by zrazu tím s oveľa obmedzenejším rozpočtom mohol vytvoriť konkurencieschopnejší pohon bez elektrického komponentu.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Tieto stroje sú extrémne drahé – a podstatne tichšie ako burácajúce prirodzene nasávané V10, ktoré vodiči naposledy postavili na štart v roku 2006

Podľa neoficiálnych informácií však mnohé z tímov týmto nápadom neboli nadšené pre veľké investície, ktoré do hybridných pohonných jednotiek vložili