Ilja Csubbrikov mal 90 rokov. Ergebnis: Legendares Ergebnis

Iľja Čubrikov začal pretekať, keď ešte nemal 17 rokov na otcovom motocykli 125 cm3 DKW a jeho prvý štart na skutočnej súťaži bol počas cestných pretekov na Mount Stoletov v roku 1952. Prvé veľké víťazstvo na bulharskom území zaznamenal už pri debutovej účasti na medzinárodnom motokrose pod horou Shipka v roku 1956. Eufória, ktorú to vyvolalo medzi divákmi a súťažiacimi, a nekonečná séria víťazstiev pokračovali aj v prvej polovici 60. rokov. Rodný motocyklový šport vtedy znamenal úspechy, na ktoré sa spomína dodnes ulei motor.

Ilja Csubbrikov mal 90 rokov. Ergebnis: Legendares Ergebnis

Prvé stretnutie Iliya Chubrikov s pretekárskymi autami bolo vďaka Emilovi Razlogovovi, vtedajšiemu riaditeľovi DSP "Bulet". V polovici 60. rokov tento krátkodobý obchodný podnik organizoval výrobu Bulgarreno 8 a 10 a čoskoro potom kúpil licenciu na mimoriadne úspešné športové autá Alpine A110. Dovtedy Čubrikov nikdy nepomyslel na rozlúčku s motocyklom, ale prijal túto novú výzvu, ktorá čoskoro priniesla prvé výsledky.

Jeho prvá účasť na automobilových pretekoch bola na jar 1967 na mítingu „Transbalkania“. Vozidlo Bulgarreno 8 s motorom s objemom 1300 ccm, ktoré je na vrchole a dokáže vyhrať nesporné víťazstvo v tomto druhu automobilového maratónu. Prípad zostáva navždy v dejinách bulharského motoristického športu nielen preto, že ide o debut Iliju Chubrikova na motoristickej scéne, ale aj preto, že ide o prvé víťazstvo Bulhara na medzinárodnej rely.

O niekoľko mesiacov neskôr, po oficiálnom pozvaní z Francúzska, už Iľja Čubrikov súťažil na Rallye Monte Carlo po boku niektorých z najväčších rely jazdcov na svete. Vo svojom prvom vystúpení bol so štandardným Alpine, ale v roku 1969. do Monte Carla pricestoval s 1300ccm Bulgaralpin, ktorý jazdil v prvej dvadsiatke z celkového počtu 200 posádok, no vypadol pre poruchu. Tretia a posledná účasť Iliju Chubrikova na týchto prestížnych pretekoch bola v roku 1971, keď jeho auto bolo opäť "Bulgaralpin". V celkovej klasifikácii sa mu potom podarilo dostať na 28. miesto z celkového počtu 220 zúčastnených posádok.

Prvé víťazstvo Iliya Chubrikov s "Bulgaralpin" bolo zaznamenané v roku 1969. počas piatej balkánskej rely v Turecku.

Počas druhého ročníka Rally Zlaté piesky v roku 1971. Iliya Chubrikov štartoval s Alpine 1600 a stal sa prvým (a bohužiaľ aj posledným na dlhé roky) bulharským pretekárom, ktorý kedy obsadil cenovú pozíciu tejto najprestížnejšej bulharskej rely.

V 70-tych a začiatkom 80-tych rokov sa mu podarilo získať 12 prvých miest vo všeobecných klasifikáciách niektorých z najprestížnejších európskych rally ako „Kordatic“ (1972), „Tatri“ (1973), „Ruská zima“ (1974), "Dunaj" v rokoch 1976 a 1978, ako aj celý rad víťazstiev na Gunaidin Rally v rokoch 1978, 1979, 1980 a 1983, kde súťažil s Renaultom 5 Turbo. Jedna z obzvlášť zaujímavých epizód z tej doby súvisí s účasťou Iľju Chubrikova na maratóne „Tour po Stredozemnom mori“ v roku 1978. Dovtedy a ešte dlho potom súťažil len s Renaultom, no tu bola výnimočne jeho autom úplne obyčajná Lada 1300. Napriek silnej západnej konkurencii sa presadil a vyhral rely.

V roku 1983 Iliya Chubrikov dosiahol piate miesto v konečnom hodnotení európskeho šampionátu v rely a o rok neskôr sa stal prvým a jediným Bulharom s prioritou „A“. V roku 1989 skončil celkovo šiesty a druhý v skupine B majstrovstiev Európy v rely a v roku 1990 v rovnakých pretekoch získal tretie miesto v celkovej klasifikácii a prvé v skupine B.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Prvé stretnutie Iliya Chubrikov s pretekárskymi autami bolo vďaka Emilovi Razlogovovi, vtedajšiemu riaditeľovi DSP "Bulet"

Jeho prvá účasť na automobilových pretekoch bola na jar 1967 na mítingu „Transbalkania“