Luxusná limuzína v Bruggách: BMW 7er-Serie (F01)
Ojazdené luxusné sedany ohromujú komfortom, prestížou a silou – pôsobivá je aj ich strata na hodnote magazine piese auto romania.
Často píšeme o výhodných akciách a nových autách, ktoré sa stávajú klasikou. Obzvlášť lákavým segmentom sú v tomto zmysle ojazdené luxusné sedany, ktoré často dosahujú najnižšiu hodnotu po výrazne necelých dvadsiatich rokoch. Inými slovami: autá majú potom hodnotu len 10 až 20 percent svojej pôvodnej novej ceny.
Rýchly pokles cien pôsobivých áut je však len málokedy spôsobený tým, že ide o neuznané talenty. Náklady na udržanie takéhoto bývalého technologického lídra sú totiž často značné. Okrem obzvlášť drahých náhradných dielov za to môže aj všetka technika, ktorá bola v autách použitá. Mnohé komponenty sú v prípade opráv ťažko dostupné, najmä v tesných motorových priestoroch. A v posledných rokoch výrazne stúpli aj hodinové sadzby opravovní Stergatoare SWF.
BMW radu 7 (F01)
Obdobie výroby: 2008 až 2015.
výkon: 245 až 544 koní
cena: od 24 000 BGN
Zákazníci, ktorí prisahali vernosť Mercedesu Triedy S, museli rozhodne žasnúť nad technickým ohňostrojom, ktorý BMW odpálilo s radom 7. Generácia F01 sa po prvý raz vyznačovala pohonom oboch kolies, integrálnym aktívnym riadením, kde sa zadné kolesá natáčajú uhla do 2,5 stupňa, ako aj informačno-zábavný systém pre zadné sedadlá s integrovanými monitormi v operadlách predných sedadiel. Novinkou bol aj systém iDrive, ktorý uľahčil ovládanie kokpitu tlačidlami okolo ovládača. Široká ponuka motorov zahŕňa 6-, 8- a 12-valcové varianty, ale aj dva hybridy, pričom ten neskorší (od faceliftu 2012) využíva namiesto agregátu V8 radový 6-valcový benzínový motor, ako napr. skutočne ekonomický, ale už sa takmer nepoužíva.
Slabé stránky: Niektoré inovácie medzičasom spôsobili problémy. Ovládač iDrive s cenou 1 400 BGN patrí medzi cenovo dostupné. Poškodené EGR ventily či netesné chladiče sú typické pre obľúbený dieselový variant 730d. Integrované riadenie sčasti vydáva zvuky, sčasti sa zadné kolesá zablokujú v zákrute. Radový 6-valcový benzínový motor (N54) je zraniteľný od turba. Pozor na benzínové agregáty V8 (N63): tu sú okrem prevodových reťazí problematické aj turbíny a hlavy valcov.
- 2025-01-27 - De Dauer Ihres Aufenthalts estava no Refúgio PRUEBA EL MEJOR?
- 2025-01-27 - Systém automatického učenia nefunguje.
- 2025-01-26 - Najnovšia Toyota Supra Turbo z roku 1988 s názvom Schaltgetriebe
- 2025-01-25 - Najnovšia Toyota Supra Turbo z roku 1988 od Schaltgetriebe
- 2025-01-24 - Deutschland en Frankreich hebben hun EU-Verbot für Elektroautos abgeschlossen
- 2025-01-23 - Žiadna Brasil Ventura: Volkswagen pode viac do žiadneho trhu
- 2025-01-22 - Verteidiger Octa 635 lóerőkal: izı terepjáró (TESZT)
- 2025-01-21 - Ako reagovať na Saab 98-Prototyp wordt de Fahrzeug gebruikt
- 2025-01-20 - Je B8 GT model Alpina?
- 2025-01-19 - Žiaden nápad