MZ ETZ 125/150: Engelse Sotsa kétkerekű

V roku 1985 motocyklový závod v Chopau začína sériovú výrobu nových modelov MZ125/150, ktoré sú zároveň poslednými pred zjednotením východného a západného Nemecka termostat behr pret auto.

MZ ETZ 125/150: Engelse Sotsa kétkerekű

Prvé motocykle MZ 125/150 debutovali v roku 1962. a zažiť dynamický technický vývoj v priebehu času. V roku 1964 široké rebrá valcov a zavádzacie zariadenie karburátora sa objavili v roku 1969. maximálny výkon bol zvýšený na 7,35 kW pre verzie s objemom 125 cm3 a 8,45 kW pre verzie s objemom 150 cm3 a bola predstavená prvá teleskopická vidlica. V roku 1973 bol predstavený nový typ motocykla s teleskopickou vidlicou a v roku 1977 bol vylepšený mechanizmus kľukového hriadeľa s pomerom zmesi benzín/olej 50:1. Štýlové zmeny tiež dávajú osobitý a nezabudnuteľný vzhľad každej nasledujúcej generácii MZ.

Nový MZ ETZ, ktorý bol uvedený na trh presne pred 40 rokmi, sa vyznačuje mnohými technologickými a štrukturálnymi vylepšeniami, no zvláštny dojem robí jeho atraktívny dizajn, ktorý sa úplne vyrovná západnej konkurencii. Rám je vyrobený automatizovaným a mechanizovaným zváraním. Skrátením o 60 mm a zavedením 16-palcových zadných pneumatík sa rázvor menších modelov znížil o 90 mm v porovnaní s 250 cm3 a celková dĺžka o 200 mm. Technologická podobnosť v rámci malého a veľkého MZ umožňuje racionálne využitie dostupných výrobných zariadení. V porovnaní s doteraz používaným lisovaným rámom je stabilita konštrukcie zvýšená o 100%. Celá predná časť vrátane teleskopickej vidlice, riadidiel, kovania a blatníkov je identická s MZ 250, ale modely 125/150 majú aj ďalšie vylepšenia ako okrúhle zrkadlo, kombinovaný spínač stretávacích a diaľkových svetiel, klaksón, svetelný klaksón a smerovky, prístrojový panel s otáčkomerom, rýchlomerom a spínačom zapaľovania.

Predná kotúčová brzda je prevzatá z MZ 250, zatiaľ čo zadná je bubnová s priemerom 150 mm s externým umiestnením páky pohonu. Valcované oceľové krúžky boli nahradené liatinovými, čo zvyšuje jeho prevádzkové vlastnosti a životnosť.

Špeciálne pre modely 125/150 vyvíja závod v Heidenau nové zadné pneumatiky v rozmeroch 3,25-16 a nový dezén. Hnacia reťaz bola predĺžená zo 6,4 na 7,75 mm a uložená v ochrannej trubici.

Kryt motora bol upravený tak, aby vyhovoval novej 5-stupňovej prevodovke. Záberový mechanizmus je navrhnutý tak, aby zabránil nesprávnemu zapojeniu pri zablokovaní zaradeného prevodu. Vložky valcov sú zmenené a majú takmer obdĺžnikový tvar a počet rebier sa zvýšil z 9 na 11. Piest má dva piestne krúžky a bol predĺžený o 5,5 mm. Tachometer je poháňaný priamo kľukovým hriadeľom. Spojka je viaclamelová s výsuvnou pružinou, ktorá zaisťuje dobrý chod a znižuje potrebnú manuálnu silu.

Ide o posledný model motocyklov MZ vyrobených v rámci NDR. V roku 1991 podnik bol sprivatizovaný v rokoch 1992 až 1999. všetky nové modely boli uvedené na trh pod obchodným názvom MuZ (od Motorrad und Zweiradwerk - "továreň na motocykle a dvojkolesové vozidlá"). V roku 1999 bola obnovená značka MZ.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Prvé motocykle MZ 125/150 debutovali v roku 1962

Nový MZ ETZ, ktorý bol uvedený na trh presne pred 40 rokmi, sa vyznačuje mnohými technologickými a štrukturálnymi vylepšeniami, no zvláštny dojem robí jeho atraktívny dizajn, ktorý sa úplne vyrovná západnej konkurencii