Napriek elektrifikácii: Mercedes sa vracia k motorom V8 a V10
Kým ostatní výrobcovia už klasický spaľovací motor pochovávajú, Mercedes vsádza na jeho návrat alternator hella pret.

Späť do budúcnosti: Mercedes zostáva verný spaľovaciemu motoru! Zatiaľ čo mnohí výrobcovia pochovávajú spaľovací motor, Mercedes volí opačnú stratégiu: motory V8 a V12 majú zostať neoddeliteľnou súčasťou modelového radu – a budú ešte vylepšené!
Na svojej poslednej výročnej tlačovej konferencii stuttgartský výrobca pod heslom „Mastering the Transformation“ oznámil, že bude pracovať na úspornejších, rýchlejších a výkonnejších spaľovacích motoroch, ako sa automobilový svet transformuje – a že nebude vsádzať na čisto elektrickú budúcnosť.
Najmä priaznivci dvanásťvalcového motora by sa mali tešiť: legendárny 6-litrový biturbo V12 zostáva v ponuke značky. Hoci len na vybraných trhoch, bude aj naďalej majestátne burcovať v luxusnom Mercedese-Maybach S 680 či obrnenom S-Class Guard – a to aj v čase, keď je hlavným cieľom zníženie CO₂.
12 valcov: posledná bašta Mercedesu
Zatiaľ čo BMW už dávno vyradilo 12-valec (limitovaná edícia M760i, určená len pre USA, bola ukončená v roku 2022) a Audi sa rozlúčilo s W12 v A8 v roku 2017, Mercedes zostáva jediným nemeckým prémiovým výrobcom, ktorý si zachoval legendu V12. A nielen to: 12-valcový agregát z Affalterbachu bude aj naďalej dodávaný talianskemu špecialistovi na hypercar Pagani – pre nový supercar Utopia.
AMG uvádza na trh nový V8
Ľudia zo Stuttgartu sa ale nebudú spoliehať len na minulé úspechy: V8 bude modernizovaný. A AMG už pracuje na úplne novom 8-valcovom motore s elektrickou asistenciou pre budúce modely, ktoré budú využívať novú platformu AMG.EA. Tento agregát musí byť nielen výkonný, ale aj spĺňať budúcu normu Euro 7.
Radová „šestka“ zostáva – 4-valec so 48-voltovým „mild hybridným“ systémom
Aj keď neboli urobené žiadne oficiálne vyhlásenia týkajúce sa budúcnosti radového motora 6, existujú určité dôkazy, ktoré naznačujú, že táto jednotka zostane zachovaná. Mercedes zároveň oznámil, že predstaví nový 1,5-litrový štvorvalcový motor, ktorý je súčasťou 48-voltového „mild hybridného“ systému.
Malý výkonný motor čoskoro oslávi svoju premiéru v novom CLA – v kombinácii s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Pohon bol vyvinutý v Stuttgarte spolu s partnerom z Číny.
Jedna vec je istá: veľké plány elektrifikácie zostávajú zatiaľ pozastavené. Zatiaľ čo ostatní výrobcovia sa naďalej spoliehajú výlučne na elektrické pohony, spoločnosť so sídlom v Stuttgarte očakáva do roku 2027. 70 percent zákazníkov si stále vyberá modely so spaľovacími motormi a 48-voltovou technológiou. Dovtedy budú elektromobily a plug-in hybridy tvoriť len asi 30 percent predajov.
Stuttgartská spoločnosť pôvodne plánovala od roku 2030 predávať len elektromobily. ďalej – „kde to trh dovolí“. Ale vzhľadom na súčasný dopyt je tento plán (aspoň zatiaľ) minulosťou.
- 2025-03-03 - Najextrémnejší Cybertruck na svete
- 2025-03-01 - FIAT hlási 62-percentný rast na bulharskom trhu
- 2025-02-28 - Test: Druhá generácia legendárneho Dodge Viper Coupé
- 2025-02-27 - Prvé fotografie nového Audi A6 Avant
- 2025-02-26 - BMW M4 CS Edition VR46: Exkluzívna edícia k narodeninám Valentina Rossiho
- 2025-02-24 - Mercedes-Benz W154: Ako jeden zo symbolov Tretej ríše vyhral Indianapolis
- 2025-02-23 - Stellantis zaznamenáva rast elektrických vozidiel a naďalej je lídrom na trhu ľahkých úžitkových vozidiel
- 2025-02-22 - Renault môže dosiahnuť rekordné obchodné výsledky
- 2025-02-21 - Nikola Solov debutoval vo výberoch Barcelony
- 2025-02-20 - Temná kronika vojny na parkoviskách v Sofii: od zálohy až po smrť
