Nové BMW M3 CS Touring: S rodinou a 550 k na okruhu
S prvým BMW M3 CS Touring rozširuje BMW M GmbH svoju ponuku vysokovýkonných športových vozidiel o ďalší špeciálny model. Najnovší prírastok do najpopulárnejšieho modelového radu BMW M stavia na úspechu BMW M3 Competition Touring s M xDrive a spája jeho jedinečný charakter s ešte pôsobivejšou športovou dynamikou. Radový šesťvalcový motor s výkonom 405 kW/550 k, špecifické nastavenie odpruženia, exkluzívne konštrukčné prvky a optimalizovaná hmotnosť s množstvom komponentov vyrobených z kompozitu uhlíkových vlákien (CFRP) vytvárajú podmienky pre autentický pocit z pretekov. Jeho flexibilná ponuka na mieste zaisťuje, že mimoriadne dynamické jazdné vlastnosti prvého BMW M3 CS Touring možno zažiť na pretekárskej dráhe aj v rôznych každodenných situáciách, pri voľnočasových aktivitách a na cestách suport motor corteco pret.
Od marca 2025 BMW M3 CS Touring bude vyrábané v limitovanej sérii a dodávané zákazníkom v Európe, ako aj v Austrálii, Japonsku a Južnej Kórei. Najväčším trhom pre model bude Nemecko.
Trojlitrový radový šesťvalcový motor montovaný do BMW M3 CS Touring bol od základov navrhnutý pre maximálnu dynamiku na pretekárskej dráhe a obsahuje množstvo technologických inovácií inšpirovaných motoristickým športom. Patrí medzi ne obzvlášť robustný blok motora s uzavretou konštrukciou bez vložiek, kovaný odľahčený kľukový hriadeľ a jadro hlavy valcov vyrobené pomocou 3D tlače. Okrem toho sú povrchy valcov s optimalizovanou hmotnosťou vybavené vrstvou železa s laserovým oblúkom (LDS), ktorá znižuje straty trením. Chladiaci systém a prívod oleja sú tiež prispôsobené tak, aby vydržali vysoké zaťaženie pri dynamickej jazde na trati.
Pohonný systém kombinuje typické M vysokootáčkové charakteristiky a lineárny prenos výkonu pri vysokom zaťažení s pokročilou technológiou M TwinTurbo. Zvýšenie maximálneho plniaceho tlaku dvoch turbodúchadiel Mono-Scroll na 2,1 baru spolu so špecifickým vyladením elektroniky motora umožňuje dodatočných 15 kW/20 k. v porovnaní s BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive, ktorý prináša celkový výkon 405 kW/550 k. Maximálny krútiaci moment 650 Nm je k dispozícii v rozsahu od 2 750 do 5 950 ot./min. Maximálny výkon je dosiahnutý pri 6 250 ot./min a maximálne otáčky motora sú 7 200 ot./min.
Špeciálne vyvinuté uloženia motora so zvýšenou tuhosťou navyše zabezpečujú obzvlášť tesné spojenie medzi pohonnou jednotkou a konštrukciou vozidla. Výsledkom je optimalizovaná odozva škrtiacej klapky a extrémne priamy prenos sily na pohonný systém. Okamžité dodanie výkonu umožňuje BMW M3 CS Touring zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Zrýchlenie na 200 km/h z pokoja je dosiahnuté za 11,7 sekundy. Podľa metódy „1-Foot-Rollout“ je zrýchlenie na 100 km/h 3,2 sekundy a na 200 km/h – 11,4 sekundy. Medziľahlé zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá 2,7 sekundy na 4. prevodovom stupni a 3,5 sekundy na 5. prevodovom stupni. Maximálna rýchlosť špeciálneho modelu, ktorý je štandardne vybavený M Driver's Package, je elektronicky obmedzená na 300 km/h.
Vysoký výkon motora a špecificky vyladené odpruženie BMW M3 CS Touring dopĺňa inteligentná ľahká konštrukcia, ktorá výrazne prispieva k výnimočnej dynamike modelu. Zníženie hmotnosti bolo dosiahnuté rozsiahlym použitím kompozitu z uhlíkových vlákien (CFRP). Kryt motora, predný splitter, predné prívody vzduchu, kryty bočných zrkadiel a zadný difúzor sú vyrobené z tohto high-tech materiálu. V interiéri sú z uhlíkových vlákien vyrobené aj M Carbon sedadlá, radiace páčky, interiérové ozdobné lišty a stredová konzola, čo ešte viac znižuje hmotnosť. Vďaka týmto opatreniam je BMW M3 CS Touring približne o 15 kg ľahšie ako BMW M3 Competition Touring s M xDrive. Pre zvýšenú tuhosť karosérie je ako voliteľná výbava k dispozícii M presný nosník pre motorový priestor, ktorý bol tiež navrhnutý so zameraním na ľahkú konštrukciu.
Interiér BMW M3 CS Touring spája športový kokpit zameraný na špičkovú dynamiku s digitálnou technológiou a exkluzívnymi dizajnovými prvkami. Vodič a spolujazdec majú M karbónové sedadlá s elektrickým nastavovaním a vyhrievaním. Sedadlá majú integrované opierky hlavy, osvetlený nápis CS a čalúnenie kožou Merino. Ich exkluzívny dizajn v červeno-čiernej farebnej kombinácii sa opakuje aj na zadných sedadlách, pričom výplne dverí sú celočalúnené čiernou kožou.
- 2025-02-05 - Jimny s 5 dverami dobýva väčší trh
- 2025-02-03 - Európsky automobilový priemysel proti pokutám za CO2
- 2025-02-02 - Ekonomika 2024: Trh spomaľuje rast spoločnosti Bosch
- 2025-02-01 - ABB preberá Sensorfact a rozširuje tak svoj digitálny energetický manažment
- 2025-01-31 - Do roku 1995 sa Nissan vyrábal v Grécku.
- 2025-01-30 - Pannónia P12: posledný maďarský motocykel vyrobený pred 50 rokmi
- 2025-01-29 - Kicsi agressivo "vágó"
- 2025-01-28 - DS Automóveis: k dispozícii po 70 rokoch
- 2025-01-28 - Automóviles DS: cerca de 70 anos
- 2025-01-27 - De Dauer Ihres Aufenthalts estava no Refúgio PRUEBA EL MEJOR?