Test: BMW iX je skvelé auto na dlhé cesty

iX jazdil počas prvého testu mimoriadne ticho, dokonca aj vo vysokých rýchlostiach. Pomohli mu triky ako pena na vnútornej strane pneumatík. Vzduchové pruženie na nami testovanom iX xDrive50 funguje veľmi dobre compresor supraalimentare bts turbo pret.

Test: BMW iX je skvelé auto na dlhé cesty

Dodávanie energie je pôsobivé. Veľké množstvo newtonmetrov je vždy k dispozícii. Takmer 2,6 tony vážiace SUV zrýchľuje pokojne, ale neochvejne. Elektronika navyše takmer telepaticky reguluje distribúciu výkonu medzi predným a zadným elektromotorom. Tento typ pohonu všetkých kolies je jediný správny spôsob, ako tých 765 Newtonmetrov poslať na cestu.

Jednoduchá manipulácia a nízka spotreba

Zároveň sa auto ľahko dávkuje, zotavuje sa po etapách a celkom inteligentne. Skvelé: stlačenie pedálu z režimu zotrvania vystrelí iX vpred dosť prudko. V uvoľnenom eko režime auto spotrebovalo neočakávane málo: možné sú výsledky pod 25 kWh.

AUTO BILD stále nenašiel v iX BMW úplne skvelý jazdný stroj. Riadenie je na túto hmotnostnú triedu príliš ľahké a spätná väzba nie je obzvlášť dobrá. Na navigáciu obrovského a ťažkého auta s 22-palcovými kolesami na medzimestských cestách si to navyše vyžaduje nadmerné sústredenie.

Záver Jana Horna: Sebavedomé, rýchle a pohodlné - auto prvej triedy na dlhé cesty. Jeho dojazd je tiež slušný.

iX M60 je v teste presvedčivý

Najvýkonnejší iX v teste: SUV je rovnako ako M60 výkonné, rýchle, pohodlné, priestranné a výborne prepojené. Zaujal nás najmä informačno-zábavný systém s veľmi dobrým systémom hlasového ovládania. Radosť nám priniesol aj extrémne výkonný pohon – dynamické vlastnosti sú vynikajúce. Inak je jeho cena dosť vysoká.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Dodávanie energie je pôsobivé

Jednoduchá manipulácia a nízka spotreba