35 Etikiet pre Megacollier "Retro" od BAC
Dňa 12.12.1989 bola zvolaná zakladajúca schôdza v Sofii, na ktorej vznikla prvá neformálna organizácia milovníkov historických vozidiel - Bulharský Retro Automobile Club - v bulharskej histórii.
Začiatok tejto ušľachtilej iniciatívy postavili ľudia, ktorí už pred mnohými rokmi mali k téme nielen priamy vzťah, ale aj praktické skúsenosti súvisiace s hľadaním, konzervovaním a reštaurovaním vozidiel vysokej historickej hodnoty. V štatúte BAC „Retro“ je napísané, že klub je verejnou, vlastivednou a kultúrno-osvetovou organizáciou fyzických a právnických osôb so záujmom o históriu vozidiel.
Medzitým je pripravené všetko potrebné pre úspešné rozbehnutie činnosti klubu - stanovy, znak, pečať a dokonca aj odznaky.
Najbližšia schôdza klubu je 27.1.1990. Pozvaní boli zástupcovia CS SBA, ktorí deklarovali pripravenosť poskytnúť finančnú podporu pri realizácii niektorých prvých iniciatív klubu, ako aj želanie organizovať všetky svoje športové podujatia na vlastné náklady. SBA poskytuje aj miestnosť na rokovanie klubu vo svojej budove na ul. „Sv. Sofia" #6. Aktívnu pomoc poskytujú noviny „Auto Moto World“ s pravidelnými publikáciami, výzvami, správami a aktuálnymi informáciami.
Čas od konca roku 1989. zostáva v našich dejinách ako jeden z najvýznamnejších zlomov súvisiacich nielen so zrušením totalitného režimu, ale aj s nádejou na normálny a prirodzený vývoj a afirmáciou vo všetkých oblastiach života, nie ako formálny dôsledok rezortného poriadku. , ale ako plod slobodnej vôle a nedotknuteľnej súkromnej iniciatívy Výsledky tejto zmeny sú nepopierateľné a dnes ich možno vidieť všade, aj v kruhoch našej retro komunity.
V Bulharsku pred rokom 1989 slová a frázy ako „retro“, „historické vozidlá“, „klub“, „kolekcia“, „reštaurovanie“, „súťaž elegancie“ možno prečítať v jednej vete iba vtedy, keď hovoríme o nedostupných hodnotách západného sveta .
Na rozdiel od našich susedov na Balkáne či zvyšku východoeurópskych krajín, kde sa spojenie s automobilovou históriou nikdy úplne nepretrhlo, u nás sa musí všetko budovať od základov.
Etablovanie tejto aktivity v našom kultúrnom kalendári za posledné viac ako tri desaťročia bolo spojené s mnohými snahami, kompromismi, neustálym dialógom s príslušnými inštitúciami, súvisiacimi s odstraňovaním množstva formálnych byrokratických prekážok a objektívnym prehodnocovaním stavu. historických vozidiel.
S určitým poľutovaním môžeme konštatovať, že ani dnes sa niektoré z najambicióznejších nápadov domácich priekopníkov retro kultúry nepodarilo zrealizovať, napríklad vytvorenie veľkého múzea automobilov v Sofii alebo každoročné usporiadanie retro výstava s medzinárodnou účasťou vo výstavnej sieni.
Úspešnou realizáciou a profesionálnou úrovňou, na ktorej sa dnes realizujú rôzne aktivity, sa však dostáva aj mnoho iných vecí, ako napríklad organizovanie ročníkových sprievodov, mítingov či súťaží elegancie či dynamická kultúrna výmena, ktorá sa od vstupu do FIVA výrazne zaktivizovala.
- 2025-01-02 - Pred 40 Jahren Prišiel som k Polizei-MZ ETZ-250F v Bulharsku
- 2025-01-01 - 80 dias e no max 25 dias antes do Besuch Mazda RX-7
- 2024-12-31 - Ford Sierra XR 4: Végzetes vonzalom
- 2024-12-29 - Há 30 anos existe um "Lada" com pernas na Bulgaria
- 2024-12-28 - 50 rokov Volkswagen Polo
- 2024-12-27 - Ein Legjobb 30 Tage classic Top 3-a
- 2024-12-26 - Honda a Nissan sú potvrdené
- 2024-12-25 - Valami baj van ezzel az S-osztállyal.
- 2024-12-24 - De Magier wurden von Rolls-Royce a Swarovski-kunstner Geschäften
- 2024-12-23 - Porsche Macan Weihnachtslenkrad