Ein Legjobb 30 Tage classic Top 3-a

Číslo 30 je v kruhoch milovníkov retra posvätné. Všetci sa tešia na moment, keď nové auto dovŕši 30-tku a automaticky sa stane klasickým vozidlom. Mení sa teda nielen jeho status, ale jeho hodnota môže opäť začať stúpať a fajnšmekri sa k nemu teraz správajú s rešpektom, aký si zaslúži každý dôstojný veterán, ak je ešte stále youngtimer.

Ein Legjobb 30 Tage classic Top 3-a

Do príkladného rebríčka debutových modelov z roku 1994, ktoré ešte nedávno patria aj do elitného klasického klubu, sa samozrejme dajú zaradiť rôzne značky a modely vybrané podľa akýchkoľvek kritérií. Preto je v tu ponúkanom výbere istý subjektívny prvok, ktorý sa však stále drží niektorých základných požiadaviek. Jedným z nich je, že pred 30 rokmi ich v Bulharsku predával aj ich oficiálny zástupca a dnes sú na tamojších cestách stále bežné.

Audi A4 B5 (1994-2001)

Vďaka Audi 80 urobil Ingolstadt pozoruhodný prielom vo veľmi konkurenčnom segmente trhu, ktorému dovtedy dominovali BMW radu 3 a Mercedes-Benz 190E. Auto sa predávalo pomerne dobre a úspešne demonštrovalo výhody nafty v tomto sektore, ale s príchodom nového BMW E36 a Mercedesu triedy C, s ktorými sa museli vyrovnať, bola nutne potrebná zmena.

Mnohé z princípov Audi 80 si osvojuje nová A4, no vyznačuje sa nápadne nízkou úrovňou výbavy, ktorej hlavným cieľom je dosiahnuť čo najatraktívnejšiu základnú cenu. Dizajn je skôr evolučný ako revolučný, no vyostruje línie predchádzajúceho modelu, pričom vrchol dosahuje vo verzii Avant kombi, ktorá vyniká veľmi výrazným dizajnom. A4 znamenala pre Audi začiatok modernej éry, keď značka skutočne začala vyzývať vtedajších lídrov triedy a najsilnejšia 2,7-litrová verzia s dvojitým turbom sa ukázala ako rovnocenný súper BMW M3.

BMW radu 7 (E38) (1994-2001)

BMW sa po dlhšom čase v tieni triedy S rozhodlo, že s novou generáciou E38 radu 7 postaví na jeho miesto Stuttgart. Nové auto robí neuveriteľný dojem svojim veľkolepým dizajnom a dokonalou kvalitou. E38 po prvýkrát v sériovom automobile predstavila záclonové airbagy, ako aj prvý satelitný navigačný systém. Okrem toho je E38 k dispozícii aj s bezprecedentným 5,4-litrovým motorom V12 s výkonom 322 k na svoju dobu, ktorý má neuveriteľnú dynamiku kombinovanú s dokonalou kultivovanosťou.

Nie náhodou sa BMW E38 vyrobilo na túto triedu rekordných 340 000 kusov a dnes, keď už patrí do elitného retro klubu, jeho cena neustále rastie.

Jaguar XJ X300 (1994-1997)

Vdýchnutie silnej dávky starého retro štýlu je veľmi dobrá marketingová stratégia, ktorá dokáže Jaguar oživiť a vrátiť ho späť do hry. Keď Ford získal Jaguar, vedel, že povesť jeho predchodcu XJ40 sa už zachrániť nedá. V dôsledku naliehavého rehabilitačného programu sa zachovali všetky jeho dobré komponenty, ale kvalita konštrukcie sa výrazne zlepšila a nové usporiadanie tela napĺňa každého znalca starej slávy hrdosťou. Koniec koncov, investícia 200 miliónov libier Fordu do renovácie výrobných zariadení sa vypláca do posledného centu.

Interiér X300 je tiež v retro štýle, so zaoblenejšími sedadlami, štíhlejším volantom a novým čalúnením. Fantastická kombinácia pohodlia a agilného ovládania v kombinácii s veľmi vysokou kvalitou vracia značku späť na vrchol vlny. Najvýkonnejším motorom v ponuke je 6-litrový V12 s výkonom 322 koní.

So svojím vysoko atraktívnym modelom X300 je Jaguar späť na správnej ceste a napriek jeho krátkej trojročnej životnosti ho mnohí uznávajú ako najlepšie XJ, aké kedy bolo vyrobené.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Do príkladného rebríčka debutových modelov z roku 1994, ktoré ešte nedávno patria aj do elitného klasického klubu, sa samozrejme dajú zaradiť rôzne značky a modely vybrané podľa akýchkoľvek kritérií

Audi A4 B5 (1994-2001)