Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Espanha

Druhá generácia Seatu Alhambra (7N) ponúka dostatok priestoru a využíva osvedčenú techniku VW. Povieme vám, ako to funguje pri použit� piese auto ro.

Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Espanha

DOBRÉ RECEPTY sa tradujú v rodine. Najlepším dôkazom toho je Seat Alhambra, uvedený na trh na jeseň 2010 a vyrábaný do roku 2022 v portugalskom závode v Palmele. Až na odznaky je identický so Sharanom z roku 2010. A pre veľké rodiny s viac ako dvoma deťmi môže byť model ojazdeným autom.

TO JE ON

Alhambra oslovuje rodiny. 4,85 m dlhá dodávka popiera trend SUV a parkuje sa vo výklenku medzi malým kombi strednej triedy a VW Busom. Presvedčí však nielen obrovský priestor, ale aj funkčnosť: biznis interiér s voliteľným, plne výsuvným tretím radom sedadiel a dvomi posuvnými dverami – dnes už žiaľ zriedkavý. Preto ani pri značnom nájazde kilometrov nie je Seat Alhambra v udržiavanom stave vôbec lacný. Naše štvorročné testovacie auto od ABC Automobile Andreas Klecha v Neu Wulmsdorf (neďaleko Hamburgu) stálo nové takmer 90 000 BGN Teraz, po 190 000 km, čo tak rozhodne nevyzerá, je auto ponúkané za 38 500 BGN.

TOTO PREDSTAVUJE

Vďaka veľkému faceliftu v roku 2016 bola Alhambra celkom zrelá na druhú polovicu svojho života. V našom veľkoryso nakonfigurovanom testovacom aute vám v každodennom živote pomáha kamerový systém a na palube je okrem systému rozpoznávania dopravných značiek aj asistent udržiavania v jazdnom pruhu a cúvacia kamera. Kde sa zobrazuje počet najazdených kilometrov? S výnimkou hrbolčekov od kamienkov nie sú žiadne iné viditeľné známky používania. V testovacom aute sú sedadlá stále príjemne tesné, látky a kožené čalúnenie nejavia známky opotrebovania. Konštrukčná zastaranosť auta je evidentná v detailoch: stretávacie svetlomety sa spoliehajú na medzičasom zastaranú halogénovú technológiu. Tradične zariadený kokpit s dotykovým infotainment systémom je od koncernu VW a je funkčný, no už nie aktuálny.

TAK SA TO SPRAVUJE

Motor 2.0 TDI (Euro 6), ktorý sme testovali, bol predstavený spolu s novou rodinou motorov EA288 koncom leta 2015. Nahrádza podobne poháňaný, no vznetovým škandálom Euro 5 TDI (EA189). Ponuka TDI siaha od 115 do 184 k. S motorizáciou s výkonom 150 koní. budete sa pohybovať sebavedomo a ekonomicky. Aktualizované aj v polovici roka 2015.

Benzínové agregáty 1,4-TSI nie sú pred faceliftom také sebavedomé a majú problematické rozvodové reťaze. Športový a ekonomický je 2,0 TSI (EA888). Je náchylný na problémy s vysokou spotrebou oleja a natiahnutými rozvodovými reťazami. Voliteľne pre výkonnejšie naftové verzie je k dispozícii dvojitý pohon 4Drive so spojkou haldex, ako aj elektrické ťažné zariadenie pre ťahané zaťaženie do 2,2 t (750 kg bez bŕzd).

TOTO VYTVORÍ HNEV

Seat poskytuje na nové auto dvojročnú záruku (predĺžiteľnú na päť rokov), trojročnú záruku na lak a dvanásťročnú záruku na koróziu. Veľkým problémom je opotrebovanie odpruženia, ale oprava jeho komponentov je lacná. Môže dôjsť k poškodeniu pohonu posuvných dverí a zadného krytu – najčastejšie sú problematické snímače. Voliteľná prevodovka DSG vyžaduje údržbu, poruchy sú drahé! Motory TDI s dlhým počtom najazdených kilometrov majú často sadze na ventiloch EGR, problémy s turbínou a opotrebované vstrekovače Termostat Facet.

Pokračujte na ďalšiu stranu

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

DOBRÉ RECEPTY sa tradujú v rodine

TO JE ON