Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt

Audi RS 4 B5 sa vyrobilo len 6 030 kusov - aj preto sa o výkonné kombi zaujíma čoraz viac zberateľov. Ceny rôznych exemplárov sa však výrazne líši magazin de piese auto online.

Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt

Prvá generácia Audi RS 4 bola uvedená na trh v roku 1999 ako nástupca legendárneho RS 2. Na rozdiel od svojho predchodcu však tento model nevznikol v spolupráci s Porsche, ale vyvinula ho spoločnosť quattro GmbH. Pôvodne plánovali vyrobiť v Ingolstadte len 3000 kusov, ale dopyt sa ukázal byť taký silný, že Audi vyrobilo celkom 6030 prvej generácie RS 4!

RS 4 B5 už nepatrí medzi tie modely, ktoré v sebe „držia“ potenciál stať sa klasikou, no na to je stále príliš nový a jeho ceny sú priaznivé. Potentné kombi je už roky vyhľadávanou klasikou – zberatelia sú zaň ochotní zaplatiť poriadne peniaze. Pri uvedení na trh v roku 1999 bola základná cena rýchleho Audi 127 000 mariek – na A4 brutálna suma. RS 4 toho ale s civilným kolegom veľa spoločného nemá.

127 000 mariek – cena v showroome

„Výbuchy“ na karosérii a veľké otvory na prívod vzduchu okamžite prezrádzajú špičkový model. A ak si myslíte, že RS 4 „pribrala“ len na hmotnosti, mýlite sa: v roku 1999 kombi vyvinulo rovnaký výkon ako Ferrari F355. Môže za to mimoriadne výkonný 2,7-litrový motor V6 biturbo pod kapotou. Motor bol prvýkrát uvedený na trh v S4, v ktorom generoval 265 koní. No pri RS 4 je „koní“ podstatne viac – vďaka podpore od špecialistov Cosworth (vtedy súčasť koncernu VW). Vďaka výrazným úpravám, ako sú väčšie turbodúchadlá a medzichladiče, ako aj prispôsobené hlavy valcov a nový výfukový systém, RS 4 generuje 381 koní. a maximálny krútiaci moment 440 Nm. A pre rok 1999 sú to pôsobivé ukazovatele!

0-100 km/h za 4,9 sekundy

Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky. RS 4 s hmotnosťou 1 620 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Motor však „vyťahuje do boja“ – čo tiež vysvetľuje, prečo je toľko RS 4 vyladených.

Úplne originálny exemplár RS 4 B5 (model je dostupný len ako Avant) momentálne ponúka na predaj nemecké zastúpenie Best Cars UG. Auto bolo prvýkrát zaregistrované v septembri 2000 a za posledných 24 rokov má najazdených okolo 194-tisíc kilometrov.

Na fotkách nie je vidieť vážne najazdené kilometre Audi, nie sú viditeľné žiadne vážne poškodenia ani iné závady. Závady sú na ráfikoch (veď sú to pôvodné), aj na koženom interiéri - veď mašina má štvrťstoročie.

Najdôležitejšie je, že všetko o technike fungovalo. Podľa predajcu bola RS 4 vo farbe „Avus Silver Metallic“ a mala kompletnú servisnú históriu. Nedávno bolo tiež vymenených veľa dielov (rozvodový remeň s vodnou pumpou, palivové čerpadlo, čapy riadenia, tesnenia a pneumatiky). Olej bol tiež nový.

Nakoniec najdôležitejšou otázkou zostáva: aké sú náklady? RS 4 B5 je exotom na trhu ojazdených áut – vyrobilo sa ich však len 6 030 kusov. Obrovské rozdiely v cenách na nich robia dojem: najlacnejšie exempláre začínajú okolo 70 000 BGN, ale zvyčajne ide o vyladené alebo veľmi opotrebované stroje (a v mnohých prípadoch oboje).

Najdrahšie poklady pre zberateľov s najazdenými menej ako 100 000 kilometrov dosahujú ceny až 180 000 BGN. Aj preto sa ponuka na túto nemeckú RS 4 od druhého majiteľa javí ako férová – uvádza sa na 38 990 eur (cca 78 000 BGN). Samozrejme, za tieto peniaze nedostanete muzeálny kúsok, ale skôr slušné auto, ktoré si budete môcť vychutnať.

Záve Pompa combustibil Meat & Doria.

Tento príklad zrejme väčšinu zberateľov vzhľadom na vysoký kilometrový nájazd nezaujme, no pre fanúšikov, ktorým sa RS 4 páči, to vyzerá ako dobrá voľba!

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Prvá generácia Audi RS 4 bola uvedená na trh v roku 1999 ako nástupca legendárneho RS 2

RS 4 B5 už nepatrí medzi tie modely, ktoré v sebe „držia“ potenciál stať sa klasikou, no na to je stále príliš nový a jeho ceny sú priaznivé