Brzdové platničky - Aplikácie, druhy, opravy a otázky
Brzdové platničky predné a zadné - ATE, Textar, TRW, Delphi, Brembo, Bosch, Ferodo - v našom online obchode pre rôzne automobilové značky ako Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo a ďalšie. Brzdové platničky pozostávajú z trenného materiálu tvarovaného a prilepeného alebo kovaného na kovovú podpornú dosku. S plynulým používaním sa trenná vrstva prirodzene obrušuje, čo vyžaduje pravidelnú výmenu. Výrobcovia vozidiel stanovujú minimálnu hrúbku platničiek. Mnoho vozidiel je vybavených senzormi opotrebenia, ktoré varujú vodiča, keď sa trenná vrstva približuje k minimálnej hrúbke. Niektoré platničky tiež obsahujú indikátory opotrebenia, ktoré vydávajú zvuk, keď je potrebná výmena.
Ale platničky nie sú len jedným elementom komplexnej opravy. Často problémy ako hluk a nepravidelné opotrebovanie s platničkami nespočívajú v nich samotných, ale v opotrebovaných sprievodných častiach. Komponenty ako spony, pružiny a podložky hrajú kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní správneho, tichého a rovnomerného fungovania brzdových platničiek. Brzdové platničky / placute frana pre každý automobil, nákladné vozidlo alebo motocykel môžete objednať z online obchodu v Rumunsku. Naša ponuka zahŕňa sadu platničiek s príslušenstvom, jednotlivé komponenty a sady príslušenstva, čo umožňuje dôkladnú prácu pre optimálny výkon a predĺženú životnosť vašich brzdových platničiek. Vo väčšine prípadov je odstránenie týchto častí nevyhnutné pre inštaláciu platničiek - ich výmena za nové príslušenstvo zabezpečuje najlepšie výsledky pre investovaný čas a peniaze.
Keď sa väčšina vozidiel navrhuje, formulácia trenného materiálu brzdovej platničky zohľadňuje "priemerného" vodiča v prevádzke pod "normálnymi" jazdnými podmienkami. Avšak, ak sa považujete za nadšenca do výkonu, pravdepodobne nezapadáte do priemerného profilu. Modifikácie pre agresívne pouličné alebo tréningové jazdy, alebo posilnenie vášho nákladného vozidla na ťahanie, prepravu alebo dobrodružstvá v teréne môžu odhaliť, že tieto brzdové platničky sú nevhodné pre vaše používateľské návyky. Ak hľadáte zvýšený brzdový výkon, preskúmajte našu rozsiahlu ponuku výkonných brzdových platničiek.
Originálne brzdové platničky všeobecne postačujú pre pokojné jazdenie, každodenné dojazdenie a mestskú jazdu, ale môžu sa ukázať ako nedostatočné, keď prídu na požiadavky dynamického riadenia na zákrutách, ťahanie ťažkých nákladov alebo zapojenie sa do vysokej rýchlosti a intenzívnych jazdných aktivít. Takýto typ používania generuje významné teplo v dôsledku nutnej trenia potrebnej pre brzdenie a rýchle zastavenie vozidiel pohybujúcich sa rýchlo alebo ťažko zaťažených. Toto teplo môže viesť k prehriatiu a vyhasínaniu originálnych platničiek, čo vedie k dlhším brzdným vzdialenostiam v priebehu času.
Predstavujeme výber výkonných brzdových platničiek, meticulózne formulovaných na splnenie požiadaviek nadšencov do jazdy, pretekárov, starostlivých vlastníkov nákladných vozidiel, záchranárov a prevádzkovateľov flotíl. Tieto platničky sú k dispozícii v širokej škále trenných zlúčenín vytvorených špičkovými výrobcami brzdových platničiek, čo zabezpečuje, že nájdete ideálny zápas pre svoje špecifické potreby. Tieto jedinečné formulácie zahŕňajú keramiku, zlúčeniny s nízkym obsahom kovov, polometalické zlúčeniny a zmesi, ktoré môžu obsahovať aj prvky ako aramidové vlákna a uhlové vlákna. Každá sada brzdových platničiek bola navrhnutá tak, aby poskytovala jedinečnú kombináciu vlastností. Takže či hľadáte zlepšený brzdový výkon pre svoje každodenné vozidlo, občasné výjazdy na okruh, off-road dobrodružstvá s 4x4 alebo harmóniu medzi brzdovou schopnosťou a odolnosťou pre nákladné vozidlo, naša ponuka má ideálne platničky pre vaše požiadavky.
Čo sú brzdové platničky?
Brzdová platnička sa nachádza medzi brzdovým kotúčom a brzdovým čeľustím, aby sa znížila úroveň trenia od kovu k kovu. S časom platničky vyžadujú výmenu. Keď vodič stlačí brzdu, môže počuť pískanie alebo vozidlo môže ťahať na jednu stranu. Tieto sú známky toho, že platničky sú opotrebované.
Kedy treba meniť brzdové platničky?
Všeobecne platí, že brzdové platničky auta by sa mali meniť každých 30 000 až 50 000 kilometrov, zatiaľ čo brzdové kotúče by sa mali meniť medzi 45 000 a 100 000 kilometrami. Presná hodnota však môže závisieť od terénu, počasie a štýlu jazdy.
Brzdové platničky by sa mali vymieňať, keď dosiahnu minimálnu hrúbku alebo sú výrazne opotrebované. Výrobcovia vozidiel poskytujú špecifikácie týkajúce sa minimálnej hrúbky platničiek, ktoré slúžia ako jasný signál, že treba meniť, keď sa približujú k tejto hodnote. Mali by ste ich tiež vymeniť, ak zistíte príznaky opotrebovania, ako napríklad pískanie počas brzdenia, nepravidelné ťahanie vozidla počas brzdenia alebo výskyt nezvyčajných zvukov.
Ďalším znakom, že treba vymeniť brzdové platničky, môže byť použitie senzorov opotrebenia. Mnoho moderných vozidiel má senzory, ktoré vydávajú upozornenia, keď dosiahnu platničky významnú úroveň opotrebenia a vyžadujú výmenu.
Je dôležité dodržiavať odporúčaný údržbový plán výrobcu vozidla a pravidelne skúmať brzdový systém na príznaky opotrebenia, prijímať primerané opatrenia skôr, než sa problémy stanú kritickými. Pravidelná preventívna údržba môže predĺžiť životnosť brzdových platničiek a zabezpečiť efektívny a bezpečný brzdový systém.
Je jednoduché vymeniť brzdy?
Výmena brzdových platničiek môže byť od relatívne jednoduchej po zložitejšiu, v závislosti od vášho automobilového vedomia, typu brzdov použitých vo vašom vozidle a konkrétnych komponentov, ktoré treba vymeniť.
Pre jednoduchú výmenu brzdových platničiek, ak máte nejaké mechanické zručnosti a správne nástroje, je to úloha, ktorú mnoho majiteľov áut môže zvládnuť sami. Tu je všeobecný prehľad postupu:
- 1. Zhromaždiť potrebné nástroje a materiály: Vo väčšine prípadov budete potrebovať klúč na kolesá, zdvihák a stojan na zdvihnutie auta, C-lievik alebo nástroj na brzdový čeľusť a náhradné brzdové platničky.
- 2. Zdvihnite vozidlo: Použite zdvihák na zdvihnutie auta a uistite sa, že je zabezpečené stojanmi.
- 3. Odstráňte koleso: Uvoľnite matice koliesa, odstráňte koleso a odložte ho bokom.
- 4. Získajte prístup k brzdovému čeľusti: Nájdite brzdovú čeľusť, a v závislosti od vášho vozidla, budete možno musieť odstrániť niektoré skrutky alebo kolíky, aby ste sa dostali k brzdovým platničkám.
- 5. Odstráňte staré brzdové platničky: Použite C-lievik alebo nástroj na brzdovú čeľusť na stlačenie pístu brzdovej čeľuste, aby sa ľahšie odstránili staré brzdové platničky.
- 6. Nainštalujte nové brzdové platničky: Vložte nové brzdové platničky na miesto. Venujte pozornosť akýmkoľvek klipom, držadlám alebo príslušenstvu, ktoré sa môže vyžadovať prenos zo starých platničiek na nové.
- 7. Znovu zostavte: Dajte všetko späť dohromady, uistite sa, že všetky skrutky a kolíky sú správne utiahnuté.
- 8. Zopakujte na druhej strane: Ak meníte predné brzdy, budete musieť postup zopakovať na druhej strane. Zopakujte pre zadné brzdy, ak je to potrebné.
- 9. Odsadzujte brzdy (ak je to potrebné): Ak ste otvorili brzdový systém, môže byť potrebné odstrániť vzduch z brzdových línií.
Je dôležité zdôrazniť, že ide o všeobecný prehľad a konkrétne kroky sa môžu líšiť v závislosti od značky a modelu vášho vozidla. Ak si nie ste istí týmito úlohami alebo ak sa zaoberáte zložitejšími komponentami brzdového systému, ako sú kotúče alebo čeľuste, je možné, že je vhodné vyhľadať pomoc od odborníka.
Vždy konzultujte manuál vášho vozidla pre konkrétne pokyny a ak máte pochybnosti, zvážte vyhľadanie pomoci od kvalifikovaného mechanika alebo odborníka na brzdy. Brzdové systémy sú kľúčové pre bezpečnosť vozidla, preto je dôležité zabezpečiť, aby práca bola vykonaná správne.
Čo sa stane, ak si nemením brzdy?
Ak dovolíte, aby sa opotrebovali pred výmenou, môžu byť poškodené aj iné časti brzdového systému, najmä brzdové kotúče alebo bubny. Okrem často nákladných opráv, jazda s opotrebovanými alebo oslabenými brzdovými platničkami môže viesť k nebezpečným podmienkam na ceste.
Opotrebovávajú sa predné alebo zadné brzdy rýchlejšie?
Jedným z týchto systémov je brzdový systém. Je to jeden z najdôležitejších pre prevádzku vozidla, preto by ste sa mu mali venovať osobitnou pozornosťou prostredníctvom častej výmeny a údržby. Vo väčšine vozidiel sa predné brzdové platničky obvykle opotrebúvajú rýchlejšie ako tie na zadnej osi, pretože zvládajú väčšiu časť brzdovej sily, najmä v počiatočných fázach brzdenia. Hmotnosť vozidla sa počas spomaľovania presúva dopredu, čo vyvoláva väčší tlak na predné brzdy.
Avšak miera opotrebenia môže závisieť od jazdných návykov, distribúcie hmotnosti vozidla a dizajnu brzdového systému. Je dôležité dodržiavať odporúčania výrobcu a pravidelne skúmať všetky komponenty brzdového systému, aby sa zabezpečilo ich správne fungovanie.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal em carbono karosszériasötttel em Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Na Volvo, o XC90 ativo eo novo motor
- 2024-11-19 - Zmluva o triede Toyota Offroad pre rok 2024 pred SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tob – um Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fortes e fracos: Seat León ST
- 2024-11-18 - Do toho Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi pre Fiat Grande Panda: je to pixel
- 2024-11-14 - 700 km gefahner Peugeot E-3008-hoz elétrico
- 2024-11-14 - Peugeot verfüttüber um musterbeispiel e kühltechnik
- 2024-11-14 - Renault Master bol vyrobený v roku 2025. Dostupný od roku 2011
- 2024-11-14 - Viskeuze: um na Citroën em C4-Gyel bátorott é
- 2024-11-13 - Vissetekintő: pályamódósíszát az Opel Vectranál
- 2024-11-13 - Model Fourgon d'André pre VW Tayron: Schwarz, Minze a Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: požičovňa "Würfel", em 5 alt.
- 2024-11-12 - E30 M3 em bi-bio BMW
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8: lendario há 50 ano
- 2024-11-12 - ¡Jetzt "AUDI" com logo! Você tem um Gyungonek gehad negativo?
- 2024-11-11 - VW Multivan je obojsmerný autobus z Kalifornie
- 2024-11-11 - Padrão: Jobb-Reparatur, nie?
- 2024-11-11 - Na novú verziu Porsche Macana
- 2024-11-07 - Onze BMW M2: Motor M4 s výškou 460 Zoll a dĺžkou 14,9 Zoll
- 2024-11-07 - ¿Euh 7-Euro-Mercado em Benzin?
- 2024-11-07 - Rückblick: Seat Altea: em estado perfecto?
- 2024-11-06 - Para 50 od Mercedes-Benz s 5 legendami
- 2024-11-06 - Citroën Zette de Tommeine Voorganger C5 Aircross pred
- 2024-11-06 - En Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Čo je teraz na aute V8 americký 6,2-litrový motor s použitým motorom?
- 2024-11-05 - VW-Auto nie je viac alternatív
- 2024-11-05 - Novo Audi A5: geschriebene Meistereleganz (VIDEO)
- 2024-11-04 - Mercedes CLA a Geely Kaufirma nie sú úspešné.
- 2024-11-04 - O mais novo Abartha-Fahrer não é mais geamuseerd
- 2024-11-01 - O Volvo-Fördersystem – 2024 é o melhor fabricante
- 2024-11-01 - Vooruitzichten: Ford Focus II – radikálne zmeny
- 2024-10-30 - Hyundai é um nové auto com SUV elektrické IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk em Bruxelas ab
- 2024-10-29 - Batérie a zariadenia s novou elektronikou pre Dodge Charger Daytona sú testované
- 2024-10-29 - O Modelo Škoda com Fabiát-rat sa teraz objaví v novej verzii
- 2024-10-28 - Renault prezentuje č. 10. Renault-Festival de CLIO-t e de ZOE-t
- 2024-10-28 - Um 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Unido gerado
- 2024-10-28 - Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!
- 2024-10-28 - Tiguan Bira Golf à Roues
- 2024-10-26 - Uma reneszánsza een G-szátnában um passado II Proibição futura em limitação de Auflage
- 2024-10-26 - E 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-26 - Najlepší Jeep para Avenger 4xe je dostupný exkluzívne pre The North Face Edition
- 2024-10-25 - Luxusná limuzína v Bruggách: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - Plus Petit M235 Gran Coupé por Neubau ersetzt.
- 2024-10-25 - Dus Nebel a znalec Dacia Sandero vorbunden
- 2024-10-24 - Volkswagen Jetta GLI 40. Príklad amerického GTI: americký GTI
- 2024-10-24 - Die Fahrt zastávky 270 km/Tag, wanneer Sie Golfa R-hez erreicht heeft
- 2024-10-24 - Para 10 autonómia Tage 120 000 km relatívne? Volwaardig!
- 2024-10-23 - Hyundai je enormný
- 2024-10-23 - Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Espanha
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt
- 2024-10-22 - Luxusná brugga: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Dacia oficiálne priniesla hlavné SUV do mercado
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior também estreou com Parisban em Szófiában
- 2024-10-21 - Aký je Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100 000 km s BMW alebo M3-Mal: Je vaša éra ideálna? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Série Negra: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - Nový Land Cruiser pre rok 2024 je tu
- 2024-03-02 - Stierače - Sú určené na výmenu? Typy a ako vybrať?