De Tomaso Pantera L: zabudnutá legenda taliansko-amerického V8
Taliansky dizajn v kombinácii s americkou silou – 1972 De Tomaso Pantera L. je skutočne exotický. Kópia modelu sa momentálne predáva na trhu ojazdených áut cap planetara gsp pret.

Je exotický, vzácny a veľmi atraktívny: 1972 De Tomaso Pantera L. kombinuje taliansky dizajn s brutálnou silou generovanou motorom Ford. Ak máte radi klasické Muscle Cars so vzhľadom superšportiaka, skvelú ponuku pre vás nájdete na burze ojazdených áut na. Na predaj je žltá kópia kupé V8 s výkonom 280 koní.
Začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia chcel argentínsky pretekár a konštruktér Alejandro De Tomaso spojiť to najlepšie z dvoch svetov: dizajn a pocit z jazdy talianskeho športového auta s potenciálom amerického V8. Výsledkom je Pantera, čo v taliančine znamená aj predátor mačacej rodiny.
Lusso (L) bola pokročilá verzia štandardnej Pantery s niektorými technickými vylepšeniami. Pod kapotou je legendárny 5,7-litrový 351C Cleveland Cobra Jet V8, ktorý generuje 280 koní. so slušným krútiacim momentom pre agresívny zvuk a silné zrýchlenie. Kombinácia motora uloženého v strede, pohonu zadných kolies a 5-stupňovej manuálnej prevodovky robí z ovládania Pantery podmanivý – mix surového šarmu „amerického svalu“ a precíznosti európskeho športového auta.
História a stav: zberateľská magnetka s charakterom
De Tomaso, ktorý ponúka predajca v nemeckom meste Neuss, bol dovezený zo Spojených štátov do Nemecka v roku 2015. a dovtedy patrila mužovi z Texasu. Od jeho príchodu na starý kontinent sa vykonalo veľké množstvo opráv a úprav: nové zapaľovacie káble, prepracovaný brzdový systém, nové tesnenia motora a nová skriňa riadenia. Okrem toho boli predné a zadné svetlá prepracované podľa európskych noriem, aby Pantera mohla bez problémov jazdiť po nemeckých cestách. Od roku 2016 Auto má špeciálnu registráciu ako veterán. S iba 61 158 míľami na počítadle kilometrov je tento De Tomaso v bezchybnom stave.
Pantera: outsider medzi superšportovými autami 70. rokov
Kým v 70. rokoch Ferrari a Lamborghini vybavovali svoje modely sofistikovanou technikou a motormi V12, De Tomaso sa zameral na jednoduché, výkonné a divoké stroje. Vďaka tomu bola Pantera nielen výkonná, ale aj jednoduchšia na údržbu ako mnohí jej talianski konkurenti.
Záver
De Tomaso Pantera nikdy nebol masový model, ale exotický šperk pre fajnšmekrov. A kto nájde zachovalú Panteru L, bude mať skutočnú raritu. Za 98 890 eur (cca 200 000 leva) získate výkon 70 s, ktorý ohromí na ceste aj v garáži. Ak hľadáte dynamiku V8 v talianskom balení, mali by ste sa na túto klasiku pozrieť bližšie.
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: zvláštne kupé z Brazílie
- 2025-02-17 - Aion V – čínske auto
- 2025-02-15 - Peugeot prináša na trh výkonné rodinné SUV 4x4 s výkonom 325 k
- 2025-02-14 - Nemci už nekupujú nové autá
- 2025-02-13 - 40 rokov od založenia Renaultu, ktorý ohrozoval Ferrari a Porsche
- 2025-02-12 - Prvé SUV od Volkswagenu vzniklo pred polstoročím
- 2025-02-11 - Stačí zabehnúť 89 kilometrov?
- 2025-02-10 - Renault začína novú éru s malými elektromobilmi
- 2025-02-07 - V Európe je 1,8 % áut na elektrický pohon.
- 2025-02-06 - Renault 21: silná ozvena módy 80. rokov
