Megoldottak e vehicule elétrico acumulando e sem peso
Počas chladného obdobia sa môže doba nabíjania elektromobilov na staniciach výrazne predĺžiť. Americkí vedci teraz prišli s riešením tohto problém vas expansiune febi pret.

Podľa mnohých štúdií sú hlavnými faktormi, ktoré brzdia ich predaj, vysoké ceny a nedostatočný dojazd. No sú tu aj iné prekážky, ktoré v súčasnosti odtláčajú množstvo ľudí. Jednou z nich je doba nabíjania. V závislosti od modelu a úrovne nabitia batérie budete musieť visieť na rýchlonabíjacej stanici aspoň 20-30 minút, kým sa batéria nenabije na 80 percent alebo viac. V zime, keď sú teploty pod bodom mrazu, však môže úplné nabitie batérie trvať podstatne dlhšie. Vedci v USA teraz vyvinuli technológiu, ktorej cieľom je tento problém odstrániť.
Nový proces výroby batérií, ktorý by sa mal dať ľahko implementovať
Inžinieri z University of Michigan tvrdia, že vyvinuli proces výroby batérií pre elektrické vozidlá, ktorý im umožňuje nabíjať päťkrát rýchlejšie pri teplotách až (-10) stupňov. Predpokladá sa, že novú výrobnú technológiu dokážu automobilky zaviesť pomerne jednoducho. „Tento prístup si predstavujeme ako niečo, čo by mohli výrobcovia batérií pre elektrické vozidlá prijať bez veľkých zmien v existujúcich závodoch,“ vysvetľuje Neil Dasgupta, profesor strojárstva a materiálovej vedy na University of Michigan a spoluautor štúdie.
Chemická vrstva zabraňuje rýchlejšiemu nabíjaniu v chladnom počasí
Podľa tlačovej správy vedci identifikovali problém ako chemickú vrstvu, ktorá sa vytvára na povrchu elektródy v dôsledku reakcie s elektrolytom, čo vedie k zníženiu rýchlosti nabíjania v chladnom počasí. Dasgupta túto reakciu prirovnáva k maslu: môžete ho krájať nožom za tepla aj za studena, ale keď je studené, ide to oveľa ťažšie. Ak sa pokúsite rýchlo nabiť cez túto vrstvu, lítium sa usadí na anóde. Lítiový povlak zabránil nabíjaniu celej elektródy, čo následne znížilo energetickú kapacitu batérie.
Riešenie: výskumníci našli spôsob, ako zabrániť vzniku tejto povrchovej vrstvy. Na tento účel potiahnu batériu sklovitým materiálom vyrobeným z boritanu lítneho s hrúbkou približne 20 nanometrov. Tento povlak výrazne urýchľuje nabíjanie v chladnom počasí. V kombinácii so špeciálne upravenou elektródou sa testovacie články nabíjali o 500 percent rýchlejšie pri teplotách pod nulou.
- 2025-04-19 - Dacia 1300: Das Auto, Prototyp des Debütanten Renaulta 12
- 2025-04-17 - ADAC: Das Elektronik-Automobil é novo, Mint hat een nouwe Auto-geprüft
- 2025-04-16 - Model Audi je A6.
- 2025-04-15 - Používame modely Lego a Herausdorff
- 2025-04-14 - Nova Motorräder 2025: Moto Guzzi V7 Sport
- 2025-04-13 - Mise à jour du Motorradjahr 2025: Triumph Tiger 660
- 2025-04-12 - Variant Volkswagen Passat: 50 véus, de olyan friss, mint falda (TESZT)
- 2025-04-11 - Elektrická jazda pre automobily: O Kia EV3 a fantastická frota!
- 2025-04-10 - 83 Tage en Lende com Lamborghini Countach-on
- 2025-04-09 - Model Ford Passende: Ford Kuga
