Najnovšia Toyota Supra Turbo z roku 1988 s názvom Schaltgetriebe

Radový 6-valcový turbomotor, manuálna prevodovka, výsuvné svetlomety: táto Toyota Supra je skutočným autom snov z 80. roko pompa de apa dolz pret.

Najnovšia Toyota Supra Turbo z roku 1988 s názvom Schaltgetriebe

Tretia generácia Toyoty Supra bola uvedená na trh v roku 1986. Dodnes však Supra s označením MA70/MA71 zostáva v tieni legendárnej štvrtej generácie so skratkou JZA80, ktorá sa stala populárnou najmä kvôli filmu „Rýchlo a zbesilo“. Tretia generácia ikony je skvelá – a predovšetkým: veľmi rýchla!

Ale začnime od začiatku. V Nemecku bola Supra dostupná len ako Targa s odnímateľnou strechou a od jesene 1987 k dispozícii aj s radovým 6-valcovým turbomotorom, ktorý generuje pôsobivých 235 k. a 344 Nm z pracovného objemu 3 l, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 6,5 sekundy. A so svojou maximálnou rýchlosťou 245 km/h nemá Toyota dôvod skrývať sa pred nemeckými konkurentmi.

Výrazným lákadlom je aj ryhovaný dizajn s výsuvnými svetlometmi (sen každého decka z 80. a 90. rokov), pohon zadných kolies a 5-stupňová manuálna prevodovka (existovala aj 4-stupňová automatická verzia, ale je skôr na pokojnú „plavbu“). A keďže Supra je skutočná Toyota, 4,63 metra dlhý a 1 550 kilogramov vážiaci športový automobil si vyslúžil povesť celkom spoľahlivého. Napriek vynikajúcemu výkonu sa Supra v Nemecku nedokázala presadiť, kým sa v roku 1992 tento model prestal vyrábať. To sa nezmenilo ani o 30 rokov neskôr, pretože ani ako ojazdené auto nie je Supra číslo tri bestsellerom.

Ojazdená Supra len so 142 000 kilometrami

Výhodou je, že aj zachovalé exempláre sú dostupné za relatívne nízku cenu – najmä ak vezmeme do úvahy ceny MKIV, ktoré v posledných rokoch doslova explodovali. Najťažšie sa však hľadajú Supra MKIII s manuálnou prevodovkou bez tuningu.

Práve takýto príklad momentálne ponúka autobazár Scuderia Sportiva Colonia v Kolíne nad Rýnom. Na prvý pohľad vyzerá tmavočervená Supra všetko v poriadku: auto je tretím majiteľom, prvému majiteľovi bolo dodané v Mönchengladbachu vo februári 1988. a zostal s ním až do roku 2005. Supra bola potom predaná mužovi z Duisburgu a v roku 2013 odchádza k svojmu poslednému majiteľovi do Krefeldu. Za posledných 37 rokov má toto športové auto najazdených približne 142 000 kilometrov – prijateľný počet najazdených kilometrov, najmä pre Toyotu.

Treba uznať, že Supra už bola raz prelakovaná. Čo je však dôležitejšie, všetci traja predchádzajúci majitelia nechali auto v pôvodnej podobe – čo z tohto exempláru robí skutočného exotika na trhu. Navyše v auguste 2023. bol vykonaný základný servis vrátane výmeny rozvodového remeňa v celkovej hodnote cca 14 000 BGN (v nemeckých cenách). Supra s vyhľadávanou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou je podľa predajcu pripravená na výjazd a je vo výbornom stave - aspoň galéria s veľkým množstvom fotografií tomu nasvedčuje.

Oznámená cena - 50 tis. leva

Na pozadí toho všetkého vyzerá avizovaná cena 25 000 eur (cca 50 000 BGN) viac než dobre. Pretože, ako sme už spomenuli, ponuka modelu je veľmi obmedzená: najlacnejšie exempláre stoja okolo 20 000 BGN za kus, no väčšinou ide o exempláre „zabité jazdou“ s automatickou prevodovkou. Dobre udržiavané Supra MKIII stoja minimálne 40 tis. leva, aj keď za niektoré pýtajú 60 tis. Tieto sumy sú však na pozadí peňazí, ktoré „zháňajú“ za Supra MKIV bez tuningu, priam smiešne.

Záver

Je pravda, že Supra tretej generácie nie je taká vyhľadávaná ako MKIV, ale je oveľa lacnejšia – a rovnako exotická. Pointa je, že Toyota Supra je nádherné auto, či už ide o MKIII alebo MKIV.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Tretia generácia Toyoty Supra bola uvedená na trh v roku 1986

Ale začnime od začiatku