Systém automatického učenia nefunguje.

Namiesto viditeľnejšieho absolútne neviditeľného: štúdia odhaľuje, že niektoré asistenčné systémy automatického brzdenia majú problémy s reflexným oblečení pompa de apa airtex pret.

Systém automatického učenia nefunguje.

Oblečenie s reflexnými prvkami pomáha vodičom ľahšie vidieť chodcov v tme. Zdá sa však, že niektoré automatické brzdové systémy majú problémy s reflexnými prvkami, odhaľuje nedávna štúdia Poisťovacieho inštitútu pre bezpečnosť na cestách (IIHS). Počas testov sa ukázalo, že chodcov prakticky nevidno.

Americká nezisková organizácia testovala v experimente tri autá – Honda CR-V, Mazda CX-5 a Subaru Forester, všetky vyrobené v roku 2023. Figurína hrá rolu chodca, ktorý je umiestnený tak, ako keby prechádzal cez ulicu. V samostatných testoch pracovníci IIHS obliekajú figurínu do oblečenia s vodorovnými reflexnými pruhmi alebo do bundy z reflexného materiálu.

Vážne problémy pre dve SUV

V rôznych svetelných situáciách sa SUV pohybujú smerom k figuríne rýchlosťou 25 mph (približne 40 km/h). Výsledky nie sú rovnaké: keď má figurína na sebe reflexné oblečenie, systémy Honda a Mazda niekedy vôbec nebrzdia. Zaujímavosťou je, že funkcia automatického zastavenia niekedy funguje lepšie, keď je figurína oblečená celá v čiernom. Pri Subaru však systém nakopne takmer vo všetkých prípadoch.

Zatiaľ nie je jasné, prečo majú senzory a kamery niektorých áut problémy s reflexným oblečením. Nie je tiež známe, koľko systémov tretích strán je ovplyvnených problémami. Hovorca IIHS označil výsledok testu za „znepokojivý“.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Oblečenie s reflexnými prvkami pomáha vodičom ľahšie vidieť chodcov v tme

Americká nezisková organizácia testovala v experimente tri autá – Honda CR-V, Mazda CX-5 a Subaru Forester, všetky vyrobené v roku 2023