40 rokov od založenia Renaultu, ktorý ohrozoval Ferrari a Porsche
Presne pred štyrmi desaťročiami, 4. februára 1985, sa verejnosti na autosalóne v Amsterdame po prvý raz predstavilo veľmi atraktívne auto – úplne nové športové kupé Alpine V6. Ide o najvýkonnejší a najrýchlejší sériový model Renaultu, ktorý celkom vážne vstupuje na územie Ferrari aj Porsche a je dostupný v dvoch verziách – GT a Turbo. Alpine V6 obsahuje niektoré z najpokročilejších technických riešení svojej doby, ktoré poskytujú veľmi dobrý dynamický výkon a vysoký výkon v kombinácii s vysokým komfortom, stabilitou a bezpečnosťou caseta directie trw pret.

Štýlová karoséria bola testovaná v aerodynamickom tuneli a vyznačuje sa veľmi nízkym koeficientom odporu vzduchu (Cd) 0,28 pre GT a 0,30 pre Turbo, vďaka čomu je Alpine V6 obľúbeným medzi podobnými športovými kupé. Uhol medzi prednou kapotou a výrazne skoseným čelným sklom je len 23 stupňov.
Motor je 6-valec so zdvihovým objemom 2849 ccm. cm (priemer valca a zdvih piestu 91x73 mm), usporiadanie valcov v tvare V s jedným horným vačkovým hriadeľom, s hlavami a blokom valcov odliatych z hliníkovej zliatiny. Motor GT je normálne nasávaný, s kompresným pomerom 9,5 a je vybavený dvoma karburátormi Solex downdraft. Palivové čerpadlo je elektrické a systém zapaľovania je elektronický, bezkontaktný. Maximálny výkon dosahuje 116 kW pri 5750 ot./min a maximálny krútiaci moment 221 Nm pri 3500 ot./min. Motor Turbo má menší zdvihový objem 2458 ccm. cm (priemer valca a zdvih piestu 91x63 mm) a pracuje s preplňovaním a elektronickým vstrekovaním benzínu do sacieho potrubia Renix. Poháňa ho turbodúchadlo Garrett T3 a medzichladič. Nainštalovaný je aj špeciálny antidetonačný senzor. Maximálny výkon sa tak zvýši na pôsobivých 147 kW pri 5750 ot./min a maximálny krútiaci moment dosahuje 285 Nm pri 2500 ot./min.
Päťstupňová prevodovka je v oboch verziách identická. Odpruženie tvoria spodné priečne ramená, pružiny s centrálne umiestnenými teleskopickými tlmičmi a torzné stabilizátory pre bočné vibrácie. Brzdový systém je hydraulický dvojokruhový s posilňovačom riadenia a kotúčovými brzdami na všetkých kolesách. Základom samonosnej karosérie je oceľový rám, pričom takmer všetky ostatné diely sú z rôznych druhov plastov, spojené s rámom prevažne lepením. Podlaha je vyrobená z vysokotlakového lisovaného polyesteru, pričom strecha, priečne steny, prahy, zadné blatníky, rám čelného skla, dvere a ich vonkajšie časti, predné a zadné spojlery a ďalšie komponenty sú vyrobené z nízkotlakového lisovaného polyesteru. Kryt motora je vyrobený z porézneho polyuretánu vystuženého sklenenými vláknami. Predné blatníky a oba nárazníky sú vyrobené z polyuretánu, palivová nádrž je vyrobená z polyetylénu. Výsledkom toho všetkého je, že pohotovostná hmotnosť GT je 1110 kg a Turbo 1180 kg.
Maximálna rýchlosť GT je 235 km/h, Turbo dosahuje 250 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h je v oboch verziách 8,0 a 7,0 sekundy.
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: zvláštne kupé z Brazílie
- 2025-02-17 - Aion V – čínske auto
- 2025-02-15 - Peugeot prináša na trh výkonné rodinné SUV 4x4 s výkonom 325 k
- 2025-02-14 - Nemci už nekupujú nové autá
- 2025-02-12 - Prvé SUV od Volkswagenu vzniklo pred polstoročím
- 2025-02-11 - Stačí zabehnúť 89 kilometrov?
- 2025-02-10 - Renault začína novú éru s malými elektromobilmi
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: zabudnutá legenda taliansko-amerického V8
- 2025-02-07 - V Európe je 1,8 % áut na elektrický pohon.
- 2025-02-06 - Renault 21: silná ozvena módy 80. rokov
