V Európe je 1,8 % áut na elektrický pohon.
Aj keď zarátame plug-in hybridy, autá s úplným alebo čiastočným elektrickým pohonom dosahujú len 3,9 percenta arc spirala sachs pret fata si spate.
![](https://www.autopower.parts/images/articles/1.8-percent-of-cars-in-europe-are-electric.jpg)
Ako je známe, Európska únia chce od roku 2035 zakázať predaj nových áut so spaľovacím motorom. Aspoň pre túto chvíľu. Ale ani potom vám nikto nemôže zakázať jazdiť s benzínovým alebo naftovým motorom a nové údaje ukazujú, že potrvá dlho, možno desaťročia, kým väčšina ľudí prejde na elektromobily.
Mnohí pochybujú, že k tomu vôbec dôjde. Nasledujúce údaje podnecujú skepticizmus: v roku 2023 V roku 2018 bolo na cestách v EÚ takmer 249 miliónov áut, ale len 1,8 % z nich boli plne elektrické autá. V Nemecku bola táto sadzba k 1. januáru 2024 2,84.
Nedávno zverejnené údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) ukazujú, že elektromobily majú pred sebou ešte dlhú cestu, kým dobehnú spaľovacie motory alebo ich dokonca predbehnú. Napriek štátnym dotáciám, daňovým úľavám a ďalším výhodám tvoria plne elektrické autá len malú časť vozidiel registrovaných v Európe. Aj keď vezmeme do úvahy plug-in hybridy, autá s nabíjacou zásuvkou budú podľa ACEA v roku 2023 predstavovať len 3,9 % celkového vozového parku EÚ.
Keďže ceny nových áut neustále rastú alarmujúcim tempom, nie je prekvapením, že Európania zostanú pri svojich starých autách dlhšie. Priemerný vek auta v EÚ je 12,5 roka, pričom najstaršiu flotilu s autami majú Gréci s priemerným vekom 17,5 roka. Na opačnom konci rebríčka sú obyvatelia Luxemburska, ktorých autá majú v priemere 8 rokov.
ACEA odhaduje, že v roku 2023 V roku 2018 bolo v EÚ 248 824 542 áut, čo je o 1,4 % viac ako v predchádzajúcom roku. Ak vezmeme do úvahy krajiny Európskeho združenia voľného obchodu (Island, Nórsko, Švajčiarsko) a Spojené kráľovstvo, v roku 2023 bolo na európskych cestách celkovo 294 480 894 áut, čo predstavuje nárast o 1,4 % v porovnaní s rokom 2022.
Taliani sa javia ako najšikovnejší s 694 autami na 1 000 obyvateľov, zatiaľ čo najnižšiu hustotu áut má Lotyšsko s 381 autami na 1 000 obyvateľov. Priemerný Európan ročne prejde autom približne 12 346 kilometrov.
V roku 2024 Trhový podiel plne elektrických áut v EÚ bol 13,6 %, čo je pokles o jeden percentuálny bod v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Znížil sa aj podiel plug-in hybridov zo 7,7 % na 7,1 %. V širšom priestore EÚ+EFTA+UK podiel elektromobilov mierne klesol z 15,7 % na 15,4 %, zatiaľ čo podiel automobilov PHEV klesol zo 7,7 % na 7,3 %. V Nemecku sa podiel plne elektrických áut znížil o 4,9 až 13,5 %.
Automobilky sa snažia splniť čoraz prísnejšie emisné predpisy ďaleko pred cieľom do roku 2035. 0 g/km. Automobilky riskujú zaplatenie vysokých pokút, ak prekročia ciele vozového parku, ktoré vstúpili do platnosti tento rok. VW nedávno vyjadril obavy, že za nedodržanie obmedzení v roku 2025 môže zaplatiť až 1,5 miliardy eur.
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: zvláštne kupé z Brazílie
- 2025-02-17 - Aion V – čínske auto
- 2025-02-15 - Peugeot prináša na trh výkonné rodinné SUV 4x4 s výkonom 325 k
- 2025-02-14 - Nemci už nekupujú nové autá
- 2025-02-13 - 40 rokov od založenia Renaultu, ktorý ohrozoval Ferrari a Porsche
- 2025-02-12 - Prvé SUV od Volkswagenu vzniklo pred polstoročím
- 2025-02-11 - Stačí zabehnúť 89 kilometrov?
- 2025-02-10 - Renault začína novú éru s malými elektromobilmi
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: zabudnutá legenda taliansko-amerického V8
- 2025-02-06 - Renault 21: silná ozvena módy 80. rokov
![Autodiely AutoPower](images/autopower_website_preview.png)