Aion V – čínske auto
4,61 metra dlhý konkurent VW ID.4 alebo Renault Scenic nesie trochu zvláštne meno „Aion V“ a vyzerá rovnako nevýrazne. Je tu niečo zo svalnatého vzhľadu Mercedesu EQB a škandinávskej jednoduchosti Volva XC40 – ale nie je tu nič, čo by vyčnievalo z masy kompaktných terénnych vozidiel. Akonáhle sa skryje za rohom, zabudnete na to curea transmisie cu caneluri dayco pret.

Pre cestujúcich to však vyzerá trochu inak. S rázvorom 2,75 metra ponúka zadné sedadlo dostatok miesta pre nohy, čo je v tejto triede zriedkavé, dokonca aj na platforme elektrického vozidla. A vodič sedí v kokpite, ktorý označuje ID.4 za digitálneho amatéra s obmedzenou ergonómiou.
Nie nadarmo je na stredovej konzole XXL obrazovka a za volantom druhý displej, ktorý je pôsobivejší a ponúka viac informácií ako modely ID. A namontovaný vysoko a dopredu, robí Head-up displej zbytočným, na čo Guangzhou aj tak nemá odpoveď (zatiaľ).
Použili však trik, ktorý existuje zrejme len v Číne: kým Európania a Američania dokážu na svojich klimatizovaných sedadlách rozlíšiť len vlažné a mierne vychladené, vyhrievaná priehradka medzi prednými sedadlami Aionu V udržuje teploty od mínus 18 do plus 50 stupňov. Takže studená káva latte zostane v lete ľadovo studená a hamburger so sebou príde horúci na stôl.
Aion V za menej ako 70 000 BGN.
Na druhej strane má hnacie ústrojenstvo a predovšetkým batérie, ktoré sú viac než konkurencieschopné – najmä ak cena začína hlboko pod 70 000 BGN. Elektromotor vpredu mobilizuje 204 alebo 224 koní. a umožňuje maximálnu rýchlosť aspoň 180 km/h a batéria v podlahe auta má lítium-iónové články s kapacitou 75 kWh. a umožňuje dojazd až 521 kilometrov.
- 2025-02-20 - Temná kronika vojny na parkoviskách v Sofii: od zálohy až po smrť
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: zvláštne kupé z Brazílie
- 2025-02-15 - Peugeot prináša na trh výkonné rodinné SUV 4x4 s výkonom 325 k
- 2025-02-14 - Nemci už nekupujú nové autá
- 2025-02-13 - 40 rokov od založenia Renaultu, ktorý ohrozoval Ferrari a Porsche
- 2025-02-12 - Prvé SUV od Volkswagenu vzniklo pred polstoročím
- 2025-02-11 - Stačí zabehnúť 89 kilometrov?
- 2025-02-10 - Renault začína novú éru s malými elektromobilmi
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: zabudnutá legenda taliansko-amerického V8
- 2025-02-07 - V Európe je 1,8 % áut na elektrický pohon.
