Aion V – čínske auto

4,61 metra dlhý konkurent VW ID.4 alebo Renault Scenic nesie trochu zvláštne meno „Aion V“ a vyzerá rovnako nevýrazne. Je tu niečo zo svalnatého vzhľadu Mercedesu EQB a škandinávskej jednoduchosti Volva XC40 – ale nie je tu nič, čo by vyčnievalo z masy kompaktných terénnych vozidiel. Akonáhle sa skryje za rohom, zabudnete na to curea transmisie cu caneluri dayco pret.

Aion V – čínske auto

Pre cestujúcich to však vyzerá trochu inak. S rázvorom 2,75 metra ponúka zadné sedadlo dostatok miesta pre nohy, čo je v tejto triede zriedkavé, dokonca aj na platforme elektrického vozidla. A vodič sedí v kokpite, ktorý označuje ID.4 za digitálneho amatéra s obmedzenou ergonómiou.

Nie nadarmo je na stredovej konzole XXL obrazovka a za volantom druhý displej, ktorý je pôsobivejší a ponúka viac informácií ako modely ID. A namontovaný vysoko a dopredu, robí Head-up displej zbytočným, na čo Guangzhou aj tak nemá odpoveď (zatiaľ).

Použili však trik, ktorý existuje zrejme len v Číne: kým Európania a Američania dokážu na svojich klimatizovaných sedadlách rozlíšiť len vlažné a mierne vychladené, vyhrievaná priehradka medzi prednými sedadlami Aionu V udržuje teploty od mínus 18 do plus 50 stupňov. Takže studená káva latte zostane v lete ľadovo studená a hamburger so sebou príde horúci na stôl.

Aion V za menej ako 70 000 BGN.

Na druhej strane má hnacie ústrojenstvo a predovšetkým batérie, ktoré sú viac než konkurencieschopné – najmä ak cena začína hlboko pod 70 000 BGN. Elektromotor vpredu mobilizuje 204 alebo 224 koní. a umožňuje maximálnu rýchlosť aspoň 180 km/h a batéria v podlahe auta má lítium-iónové články s kapacitou 75 kWh. a umožňuje dojazd až 521 kilometrov.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Pre cestujúcich to však vyzerá trochu inak

Nie nadarmo je na stredovej konzole XXL obrazovka a za volantom druhý displej, ktorý je pôsobivejší a ponúka viac informácií ako modely ID