Volkswagen Karmann Ghia TC 145: zvláštne kupé z Brazílie
V histórii automobilového dizajnu sú veci, ktoré sa ťažko vysvetľujú a jedným z typických príkladov je Volkswagen Karmann Ghia TC 145. Pozadie tohto málo známeho auta sa datuje do roku 1962, keď sa Brazília stala po Nemecku druhou a jedinou krajinou na svete, ktorá začala vyrábať športové kupé Volkswagen Karmann Ghia Type 14. Po svojom vlastnom, modernejšom dizajne sa odhodlala k úspešnému štartu aj Brazília, a to hneď po niekoľkých rokoch. V ďalekom roku 1970 teda debutoval nový model TC (Touring Coupe) a najzaujímavejšie na tomto prípade je, že hlavným „vinníkom“ jeho vonkajšieho dizajnu nebol nikto iný ako samotný Giorgetto Giugiaro bobina aprindere ngk pret.

Výsledok kompletnej modernizácie karosérie je nepochybne poriadne kontroverzný. A zatiaľ čo predná časť má na svoju dobu trochu moderný, dokonca mierne okázalý vzhľad (hoci dosť odlišný od typického športového vzhľadu), dizajn zadnej časti je nešťastný. Pri pohľade zboku (a s trochou fantázie) možno badať určitú podobnosť s Porsche 911, no je to skôr v rovine prianí dobrého. A to všetko je skutočne nevysvetliteľné, ak vezmeme do úvahy, že v tých rokoch Brazília vyrábala jedny z najštýlovejších a najpozoruhodnejších športových áut v Latinskej Amerike.
Volkswagen Karmann Ghia TC 145 využíva platformu modelu 1600 Type 3 Z rovnakého modelu je aj vzduchom chladený motor boxer s objemom 1584 cm3. Aj keď TC 145 poskytuje takmer dvojnásobný výkon ako jeho pôvodný predchodca, typ 14, stále existuje veľa, po čom túžite. Začiatkom 70. rokov minulého storočia maximálna rýchlosť 138 km/h a skromných 65 koní (48 kW) pri 4 600 ot./min ani zďaleka nestačili na niečo, čo sa vydávalo za športové kupé. Ak by bolo toto auto vybavené štandardným motorom Porsche, veci by pravdepodobne vyzerali oveľa optimistickejšie, aspoň teoreticky.
Z aktuálneho pohľadu má samozrejme každé klasické športové auto svoje čaro. Ďalšou výhodou TC 145 je skutočnosť, že väčšina vyrobených exemplárov bola určená len pre miestny brazílsky trh a len niekoľko kusov bolo exportovaných do zahraničia, čo z neho robí veľkú zberateľskú raritu.
Tento exotický brazílsky Volkswagen sa vyrábal v rokoch 1970 až 1976 a celkovo sa v tom období vyrobilo 18 119 kusov.
- 2025-02-20 - Temná kronika vojny na parkoviskách v Sofii: od zálohy až po smrť
- 2025-02-17 - Aion V – čínske auto
- 2025-02-15 - Peugeot prináša na trh výkonné rodinné SUV 4x4 s výkonom 325 k
- 2025-02-14 - Nemci už nekupujú nové autá
- 2025-02-13 - 40 rokov od založenia Renaultu, ktorý ohrozoval Ferrari a Porsche
- 2025-02-12 - Prvé SUV od Volkswagenu vzniklo pred polstoročím
- 2025-02-11 - Stačí zabehnúť 89 kilometrov?
- 2025-02-10 - Renault začína novú éru s malými elektromobilmi
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: zabudnutá legenda taliansko-amerického V8
- 2025-02-07 - V Európe je 1,8 % áut na elektrický pohon.
