Symbioz: ez a Renault gyönyörködteti az avsfkeket (VÍDEO)
Symbioz je nové kompaktné SUV z radu Renault. Je zvláštne, že práve Renault v tomto segmente má už dosť vážny arzenál modelov. Napríklad Captur e s dĺžkou 4,24 m. Scenic s 4,47 m. Austrálska s 4,51 m. Arkana s 4,57 m. O niečo taký je Espace, ktorý je o niečo väčší, má 4,72 m. Keď ich uvádzame, ak sa pozrieme na čísla, hneď si všimneme, že medzi Capturom a Australom je stále poriadna medzera 23 cm, kam sa Symbioz teraz pohodlne zmestí svojou dĺžkou 4,41 m.
Dizajn Symbiozu je úplne v štýle súčasného rukopisu Renaultu. Všetci si pamätáme, že Francúzi dlho uprednostňovali oválne a jemnejšie tvary, zatiaľ čo teraz je trendom výrazné línie a hrany. To platí aj pre Symbioz. Najmä pôsobí dojmom, že kryt motora nemá obzvlášť veľký sklon a zostáva relatívne vodorovný, čo vedie k trochu vysokej, v tomto prípade matnej prednej časti. Predná maska je uzavretá a pútavá s veľkým diamantom Renault uprostred. Predné svetlá sú zachované v nedávno moderných úzkych a predĺžených formách, logicky vybavené najmodernejšou LED technológiou. Do predného nárazníka Symbiozu sú efektívne integrované ďalšie svetelné prvky, ako aj senzory asistenčných systémov.
V podstate tento nový Symbioz pôsobí dojmom, že je oveľa väčší a svalnatejší, než v skutočnosti je, s dĺžkou 4,41 m, ako už bolo spomenuté, a v skutočnosti je to skôr kompaktné auto. Jeho vízia je aristokratická a najmä v jeho zadnej časti stavili dizajnéri na výrazne vtiahnuté tvary. Línie okien sa tam citeľne približujú, v ramenách je auto umne a nedbalo zmenšené. Naše testovacie auto má 19-palcové kolesá. Kľučky dverí sú pevné a odolné v klasickom štýle a tretí C-stĺpik je výrazne naklonený dopredu.
Ak sa na model pozrieme pozornejšie zozadu, zaujme nás relatívne malá plocha zadného skla. V súlade s tým nemôžeme očakávať príliš široký prehľad pri cúvaní, čo však úspešne kompenzujú dostupné kamery a asistenti na palube. ŠPZ je integrovaná do zadného nárazníka. V strede veka kufra opäť upúta veľké logo Renault v tvare diamantu s nápisom Symbioz pod ním. Sprevádzajú ich nádherne votkané do karosérie a opäť pomerne úzko konštruované efektné zadné svetlá.
Priestor pre cestujúcich v kupé je prekvapivo veľkorysý a veľmi komfortne usporiadaný, najmä však vzhľadom na skromné kompaktné vonkajšie rozmery. Vpredu je miesta viac než dosť. V druhom rade máte možnosť posunúť celú lavicu pozdĺžne. Jej zdvih je 16 cm, ale keďže je lavica nedeliteľná, treba ju posúvať vždy celú.
V kokpite Symbioz sa objavia prvé dve obrazovky. Monitor pre informačno-zábavný systém má uhlopriečku 10,4 palca, displej na palubnej doske má uhlopriečku 10,3 palca. Vodič dostáva obrovské množstvo užitočných a rôznorodých informácií, vizualizáciu je možné individuálne konfigurovať mnohými rôznymi spôsobmi. Grafika je v pestrých farbách, dodáva životu a vytvára príjemnú náladu na palube, ktorá je pre Renault typická. Na druhej strane sú však samotné menu dosť podrobné, štruktúra je miestami dlhá a často sa rozvetvuje, takže najmä na začiatku je príliš pravdepodobné, že sa na ceste za svojim digitálnym cieľom stratíte.
Dobrou správou pri Symbioz opäť je, že má do multimédií implantovaného strýka Google. Inými slovami, bez potreby špeciálneho prispôsobenia môžete bežne používať veľmi užitočné funkcie v každodennom živote, ako sú Google Maps, rôzni asistenti vyhľadávačov alebo jednoducho Google Play. V súčasnosti je už podporovaných približne 50 mobilných aplikácií Google.
Ďalším skvelým riešením je, že ovládacie prvky klimatizácie sú vyvedené na samostatnom fyzickom paneli umiestnenom pod stredovým monitorom, takže sa s ním skvele manipuluje. Spracovanie materiálov použitých v kabíne je veľmi slušné, rutinné, samotné materiály sú tiež na úrovni, no zároveň si netreba robiť ilúzie, že tvrdý plast úplne zmizol. Koniec koncov, ide o kompaktné SUV a jeho prítomnosť je úplne rozumná, no tu je opäť typicky francúzska vo väčšine prípadov umne ukrytá alebo pokrytá atraktívnymi plochami.
Symbioz sa vyrába v závode Renaultu v španielskom meste Valladolid v provincii Kastília-León. Ako dobre vieme, v Španielsku svieti slnko obzvlášť jasne a horúco, a preto je Renault obzvlášť hrdý na magickú panoramatickú strechu zvanú solarbay® a ponúkanú ako extra v novom Symbioz. Väčšinou takéto obrie presklené stropy prepúšťajú do kabíny veľa tepla a tepla a v horúcich regiónoch ako Španielsko sa im zákazníci skôr vyhýbajú, no v tomto prípade však výrobca Saint-Gobain okrem iného aj jeden z najinovatívnejšie značky skla na svete vytvorili jedinečnú sklenenú strechu, ktorú možno zatemniť postupne. Skvelé riešenie, s ktorým môžete napríklad zatemniť len prvý rad kresiel alebo len lavicu vzadu. Samozrejme, môžete tiež minúť všetky dostupné slnečné lúče, cestovať s vami na palube. Interaktívna panoramatická strecha solarbay® stojí 3 490 BGN navyše a ponúka 4 konfigurácie tónovania pre ešte väčší komfort pre všetkých pasažierov a nastavenie sa dokonca vykonáva pomocou hlasových príkazov.
Pre Symbioz je momentálne k dispozícii jediná možnosť pohonu. Ide o plne hybridný motor E-Tech s výkonom 145 k. pre vozidlo so zníženou hmotnosťou pod 1500 kg pre veľa radosti za volantom a predovšetkým nižšiu spotrebu paliva. Hybridný systém je nám už známy z iných modelov Renaultu. Obsahuje 1,6-litrový benzínový agregát, dva elektromotory, malú batériu a inovatívnu viacrežimovú bezspojkovú prevodovku, ktorej funkciu preberá jeden z dvoch elektromotorov.
Maximálny krútiaci moment Symbiozu je 250 Nm, čo logicky nie je určené na lámanie dlažobných kociek na vozovke. Nie je to pre neho vôbec životne potrebné ani potrebné, pretože auto sa predsa len pohybuje mierne, zdržanlivo a rozumne. Myšlienkou je jazdiť len tak, aby ste si udržali nízku spotrebu a podľa toho ušetrili peniaze za menej časté návštevy čerpacej stanice. Renault nám sľubuje 4,8 litra na 100 km, čo sa nám pri prvom stretnutí so Symbiozom nepodarilo overiť, no presvedčili sme sa, že hybridný systém tu opäť funguje bezchybne, pohon často preberá elektromotor, a to veľmi ticho, elegantne a sotva znateľné.
- 2024-12-22 - GAZ-3101: en "Wolga"-Pelleşületlen álma V-alakú-Motorral
- 2024-12-21 - Bruxelas tem seu Debüt com versão DS gemaakt, apparelo elektronik 100% interdito
- 2024-12-19 - VAZ-2105: najpredávanejší už 45 rokov
- 2024-12-18 - Visszasektika: En Hummer NZ szerénységet-mutat
- 2024-12-17 - I ben Moment elektrische V-Klasse van Mercedes
- 2024-12-16 - Motorzugang zur Automobilisierung total – 45 dias pouco antes da estreia do Metalex 1-04
- 2024-12-15 - Motor z 3 eixos D 2900: Vollstanddiger
- 2024-12-14 - Teljes gázzal 2 mais féle jogosítvány nél
- 2024-12-13 - Você també pode saber o que fazer: E-Combinatie
- 2024-12-12 - ZIL-4104: Rolls-Royce s hmotnosťou 3 tony a rýchlosťou 190 km/t