Stačí zabehnúť 89 kilometrov?
Priebežné výsledky z dlhodobých testov parbriz.

NÁŠ ELEKTRICKÝ maratónec starne a na dojazde je to vidieť: originálna batéria s kapacitou 18,8 kWh. (netto) teraz umožňuje dojazd len 89 elektrických kilometrov pri plnom nabití. To je ekvivalentné vzdialenosti od Brandenburskej brány v Berlíne do Postupimu a späť, po ktorej musíte znova nabiť. Nie je to 100 kilometrov najazdených kilometrov, je možné, že vám toto auto pôjde? Možno. Je veľa jazdných profilov, ktoré autu vyhovujú. Samozrejme len za určitých podmienok. Po prvé: vždy by ste mali mať na pamäti najbližšiu nabíjaciu stanicu. Po druhé: musíte poznať indikátor batérie. prečo? Počas prvých niekoľkých kilometrov sa zostávajúci dojazd takmer nezmenšuje, potom rýchlo klesá v strednom rozsahu medzi 70 a 40 percentami a v dolnom rozsahu je opäť presný, keď sa veci stanú vážnymi. Toto je najdôležitejšie: aj keď zostáva len pár kilometrov, autu môžete dôverovať! Vyjasnili sme si to a keďže kapacita batérie sa dá presne plánovať, neverím si len pri jazde v meste, kde sa môžem nabíjať doslova na každom rohu. Namiesto toho smelo kormidlujem auto s nízkym nájazdom na diaľnicu, kde ma po 70 kilometroch čaká rýchlonabíjacia stanica. Moja ambícia: jazdiť bez predlžovača dojazdu. A naozaj to funguje, vlastne by som mohol prejsť ešte 15 kilometrov. Po 20 minútach nabíjania, teda po kávičke a prechádzke za rohom, je i3 pripravená na ďalších 90 kilometrov. Aj v noci na vidieckych cestách a so zapnutými diaľkovými svetlami sa i3 dobre ovláda. V zime je dobré mať so sebou malú deku, pretože nefunguje vyhrievanie sedadiel. Auto vhodné na každodenné používanie? ja hovorím áno. Vynára sa otázka, čo bude ďalej, pretože batéria sa časom nezlepšuje. „Pokračujte v jazde,“ radí Wieland Bruch, prívetivý hovorca BMW pre elektrickú mobilitu. Výmena batérie by bola príliš drahá a obnovila by len dojazd okolo 140 kilometrov. Nestojí to za to, nie je to oveľa viac ako teraz. Aj mne je to jasné: i3 ešte nie je dokončená.
+ desaťročný a jazdený mnohými ľuďmi? Neukazuje svoj vek.
– Mínus? Tuhá jazda s tenkými kolesami nemám k tomuto autu žiadne ďalšie výhrady.
BMW i3 REX
ŠTART 6. marca 2014
CENA S DOPLNKAMI 46502 eur
PREJALI SME DOTERAZ 155 486 km
TESTOVACIA SPOTREBA 17,3 kWh/100 km
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: zvláštne kupé z Brazílie
- 2025-02-17 - Aion V – čínske auto
- 2025-02-15 - Peugeot prináša na trh výkonné rodinné SUV 4x4 s výkonom 325 k
- 2025-02-14 - Nemci už nekupujú nové autá
- 2025-02-13 - 40 rokov od založenia Renaultu, ktorý ohrozoval Ferrari a Porsche
- 2025-02-12 - Prvé SUV od Volkswagenu vzniklo pred polstoročím
- 2025-02-10 - Renault začína novú éru s malými elektromobilmi
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: zabudnutá legenda taliansko-amerického V8
- 2025-02-07 - V Európe je 1,8 % áut na elektrický pohon.
- 2025-02-06 - Renault 21: silná ozvena módy 80. rokov
