100 000 km s BMW alebo M3-Mal: Je vaša éra ideálna? (FOLYTATOTT TESZT)

480 koní vozia nás na služobné cesty 100 000 km. A skutočne, s BMW M3 išlo všetko ako po masle a bola radosť jazdiť piese auto online ieftine.

100 000 km s BMW alebo M3-Mal: Je vaša éra ideálna? (FOLYTATOTT TESZT)

V REDAKCII sme mali modely, pri ktorých sme si aj po 50 000 km kládli otázku: vydržia aj 100 000 km? Niektoré autá potrebujú servisnú zastávku, aby mohli ísť. Mali sme aj modelky, pre ktoré sme boli radi, že sa maratón skončil. Keďže ponúkali nudnú jazdu, neboli obzvlášť príjemné na služobné cesty alebo boli jednoducho nevýraznými spoločníkmi na dlhých cestách. Potom sa objavil ON. Ach, radšej ONA! Tento STROJ. Hlučné MONSTER. V každom prípade horúca LÁSKA, pre niekoho skutočná KRÁSA, pre iného DROGA, ktorá napokon v našom hodnotení spoľahlivosti dostala PLNÚ ŠESTKU.

V tejto chvíli musíme bilancovať dlhý test 480 koní. BMW M3 G80 so 6-valcovým turbo benzínovým motorom a pohonom zadných kolies: žiadne z 200 áut, ktoré sme mali v rozsiahlych testoch AUTO BILD za posledných 30 rokov, neprešlo testom tak bezchybne a presvedčivo. Ani jeden. Najlepšie hodnotenie dávame za najzábavnejších 100 000 km bez problémov a starostí. Gratulujeme špecialistom z M-divízie v Mníchove! Ale začnime od začiatku. V lete 2021 dorazila do našej podzemnej garáže M3 vybavená mnohými doplnkami a za cenu 223 000 BGN. V redakcii AUTO BILD rozprúdil náladu ešte skôr, ako prešiel meter. Samozrejme, vzhľad s obrovskými „obličkami“ a zelená farba tela boli vecou vkusu. Ale dôraz sa tu nekladie na vzhľad. M-XD 8188 rozdelil názor najmä svojim pohonom. Pretože táto M3 má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Ponúka teda menší výkon, menší krútiaci moment a menší komfort ako M3 s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M-Steptronic.

O pohonnom ústrojenstve majú pesimisti dosť pochybností. Vydrží spojka? Automatická prevodovka by zabezpečila nižší kilometrový výkon, nie? Prepínanie sa je staromódne! Opačný tábor okamžite namieta: chýbajú automatické prevody, takže hmotnosť je nižšia, sú tu kratšie prevody, šesť prevodov, ktoré hmatateľne preraďujete. Mechanici, ktorí chcú byť riadení s citom a zručnosťou – to vynahrádza prípadné nedostatky.

Práve prevodovka bola najväčším zlomom v dlhom teste. Manuálna prevodovka premení M3 na definitívny stroj pre potešenie z jazdy. Sami si ovládate záber spojky, „dirigujete“ synchronizátory, cítite vrcholy ťahu a stroj ovládate krátkou radiacou pákou, pričom ľavou nohou ovládate nasadenie výkonu – pri streľbe vpred.

Sledujete otáčky, synchronizujete plyn a púšťate spojku – všetko je oveľa aktívnejšie ako pri automatickej prevodovke. Práve táto mechanická činnosť mení manuálnu M3 na autentické športové auto Amortizoare Bilstein.

Pokračujte na ďalšiu stranu

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

V REDAKCII sme mali modely, pri ktorých sme si aj po 50 000 km kládli otázku: vydržia aj 100 000 km? Niektoré autá potrebujú servisnú zastávku, aby mohli ísť

V tejto chvíli musíme bilancovať dlhý test 480 koní