Dacia oficiálne priniesla hlavné SUV do mercado
Ako bolo oznámené v strategickom pláne Renaulution v januári 2021, Dacia, už vedúca značka v segmente B v Európe, má v úmysle dobyť segment C. Značka vstupuje do segmentu C-SUV s modelom Bigster, úplne novým modelom, ktorý je príkladom hodnôt značky Dacia – cenovo dostupný, no zároveň cool, Eco-Smart, spoľahlivý a dobrodružný piese auto romanesti.
Dizajn nového Bigsteru demonštruje robustnosť a schopnosť podporovať zákazníkov v ich pracovných, voľnočasových a rodinných aktivitách. Silné zastúpenie a zmysel pre solídnosť nového Bigsteru sú ďalej zdôraznené kompaktnou zvislou prednou časťou typickou pre modely SUV. Predná časť si zachováva dizajn Dacia so širokou mriežkou v lesklej čiernej farbe s ikonickým logom „Dacia Link“ v strede. Tvarovaná horizontálna predná kapota je navrhnutá tak, aby vodičovi poskytovala jasný výhľad na cestu. Štýl nového Bigstera je zameraný na to podstatné, pričom sa nezabúda na „cool“ nádych, ktorý je tiež súčasťou hodnôt značky a očakávaní zákazníkov od C-SUV. Dacia je ale svojim spôsobom cool. Grafické prevedenie dodáva prednej časti a dverám, ako aj nad zadnou ŠPZ nádych ležérnej elegancie. A namiesto nasledovania trendu smerom k lesklej čiernej sa dizajnéri Dacie rozhodli pre kombináciu lesklej čiernej a matnej, čím vytvorili silnejší a odolnejší povrch. Nový Bigster: pevný, chladný a ekologicky inteligentný.
Predná a zadná ochranná vrstva sú pevne natreté, vďaka čomu sú odolnejšie a odolnejšie. Ochranu, ktorá obklopuje celú karosériu – boky, podbehy kolies a spodnú časť nárazníkov – vyrába Starkle®. Dacia používa tento materiál pre udržateľnejší prístup. Starkle®, ktorý vyvinuli inžinieri značky a obsahuje recyklované materiály, sa používa v surovej, nenatretej forme (viac informácií nižšie). Nový Bigster sa prispôsobuje vkusu a zvykom zákazníkov v segmente C-SUV, ktorý je veľmi Dacia, a teda veľmi funkčný. Nový Bigster je štandardne vybavený 17- alebo 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny, pričom 19-palcové disky s grafickým dizajnom sú k dispozícii ako voliteľná výbava pre špičkovú verziu Journey. Vo vyšších stupňoch výbavy si zákazníci môžu zvoliť čiernu strechu, ktorá vytvára dvojfarebnú povrchovú úpravu zdôrazňujúcu dizajnové línie vozidla – prvýkrát pre Daciu. K dispozícii je aj nová farba karosérie – modrá Indigo. Tento kovový odtieň, ktorý je exkluzívny pre nový Bigster, dodáva nádych elegancie, vyžaruje status, no zároveň je jednoduchý.
V interiéri nového Bigstera sa dizajnéri zamerali na to najdôležitejšie: priestor, ergonómiu a pohodlie. Vysoko umiestnená vertikálna palubná doska zväčšuje priestor dostupný pre cestujúcich vpredu.
Pre vyššiu efektivitu sú informácie o jazde zoskupené na 7- alebo 10-palcovom digitálnom prístrojovom paneli (v závislosti od úrovne výbavy), zatiaľ čo informácie súvisiace s multimediálnym systémom sa zobrazujú na 10,1-palcovom centrálnom dotykovom displeji (štandardná výbava pre všetky verzie Bigster). . Medzi oboma obrazovkami prechádza elegantná zelená línia, ktorá ich vizuálne integruje do palubnej dosky. V závislosti od úrovne výbavy ponúka nový Bigster vpredu tri typy stredovej konzoly: nízku, strednú alebo – prvýkrát na Dacii – vysokú konzolu s lakťovou opierkou (s chladiacim priestorom), indukčnou nabíjačkou a veľkorysým úložným priestorom. Špeciálny dôraz sa kladie na čalúnenie sedadiel.
V závislosti od úrovne výbavy sa kladie dôraz na jednoduchosť a atraktívnosť (Bigster Essential a Expression), odolnosť a jednoduché čistenie (Extreme) alebo zvýšený komfort (Journey). A napokon, podpis Dacie v tvare písmena Y podčiarkuje prepojenie medzi dizajnom interiéru a exteriéru nového Bigstera: ₋ Vo vnútri pri vetracích otvoroch v tvare Y (v medenej hnedej na úrovni výbavy Extreme) a na kľučkách dverí. ₋ Zvonku vo svetelnom podpise v tvare Y vpredu a v LED svetlách vzadu. ₋ Nový Bigster je jedinečné vozidlo, ktoré poskytuje všetko podstatné, čo zákazníci v segmente C-SUV požadujú, za cenu Dacia, čo odráža pozíciu značky ako „najlepšej hodnoty za peniaze“. Nový Bigster je postavený na CMF-B, platforme v srdci priemyselnej stratégie Dacia, s flexibilitou, ktorá poskytuje mimoriadne veľkorysý vnútorný priestor. Vlastnosti auta sú navrhnuté tak, aby spĺňali požiadavky zákazníkov v segmente C-SUV, pokiaľ ide o: akustiku (akustické čelné sklo, hrubšie zasklenie, akustika motora), dokončovacie prvky (nové koberce, senzorová LED) a komfort sedenia (bedrová opierka spolujazdca nastavenie, operadlo zadných sedadiel atď.), spolu s dvojzónovou prednou klimatizáciou so zadnými výduchmi. Nový Bigster je jedným z najpriestrannejších vozidiel v segmente C-SUV, ktorý spĺňa kľúčovú požiadavku zákazníkov na tomto trhu. Do auta sa pohodlne zmestí päť ľudí s batožinou.
Svetlá výška je najlepšia vo svojej triede vpredu aj vzadu, pre obzvlášť hmatateľný pocit priestrannosti. Cestujúci vzadu získajú najlepší priestor pre nohy vo svojej triede pre výnimočný komfort na dlhých cestách. Nový Bigster má tiež najlepší batožinový priestor vo svojej triede – až 667 litrov podľa VDA, s väčším priestorom pod škrupinou batožinového priestoru. Dôležitá funkcia pre rodinné výlety. Dĺžka a výška batožinového priestoru stanovujú nové štandardy na trhu C-SUV. Nový Bigster ponúka množstvo praktických prvkov a detailov, ktoré zákazníkom umožňujú maximálne využiť výnimočný vnútorný priestor. Zadné lavicové sedadlo delené v pomere 40/20/40 umožňuje užívateľom prevážať objemné predmety bez toho, aby to ohrozilo pohodlie cestujúcich. Keď vzadu sedia len dvaja ľudia, komfort sa dá ešte zlepšiť sklopením strednej časti operadla, z ktorej sa stane lakťová opierka s dvomi držiakmi na poháre a držiakom na telefón. So sklopenými operadlami ponúka Bigster rovnú podlahu batožinového priestoru s výnimočnou maximálnou dĺžkou nákladu 2,7 metra.
Funkcia Easy Fold uľahčuje sklápanie zadných operadiel z kufra pomocou dvoch páčok umiestnených na ľavej a pravej strane batožinového priestoru. Odolná, ľahko čistiteľná gumová stielka poskytuje ideálnu ochranu podlahy batožinového priestoru. Keď sa nepoužíva, dá sa ľahko zrolovať a uložiť. Je štandardnou výbavou verzie Extreme a je k dispozícii ako príslušenstvo pre všetky modely Bigster. Nový Bigster obsahuje aj YouClip, systém inteligentného príslušenstva Dacia. Ľahko použiteľný a vynaliezavý systém pre praktické a pevné upevnenie širokého sortimentu príslušenstva na kľúčových miestach v priestore pre cestujúcich. Bigster sa štandardne dodáva s piatimi bodmi YouClip: na palubnej doske, na boku konzoly pre spolujazdca, na zadnej strane stredovej konzoly, v kufri a na vnútornej strane dverí batožinového priestoru. Zákazníci môžu pridať ďalšie dva body pomocou opierky hlavy, ktorá je k dispozícii ako príslušenstvo. Upevňovacie body YouClip možno použiť pre stojan na tablet, tašku na batožinu, stojan na telefón s indukčnou nabíjačkou alebo bez nej, vešiak alebo inteligentné zariadenie 3 v 1, ktoré kombinuje držiak na pohár, háčik na tašku a prenosný osvetlenie. Tento systém 3 v 1 je štandardnou výbavou Bigster Extreme. Všetko príslušenstvo kompatibilné s YouClip je dostupné v sieti Dacia.
Nový Bigster z hľadiska výbavy spĺňa základné požiadavky zákazníkov v segmente C-SUV so zameraním na každodenný komfort a pohodlie so širokým výberom prvkov štandardnej alebo voliteľnej výbavy v závislosti od verzie. Prístup k Bigsteru je jednoduchý pomocou kľúča Hands Free a elektricky ovládaných dverí batožinového priestoru. Štandardná výbava pre Bigster Journey a voliteľná pre Extreme, elektrické dvere batožinového priestoru možno aktivovať tromi spôsobmi: tlačidlom na kufri vedľa osvetlenia poznávacej značky, tlačidlom na prístrojovej doske alebo kľúčom. Všetky modely nového Bigsteru sú štandardne vybavené 10,1-palcovým centrálnym dotykovým displejom.
Bigster Essential a Expression sú vybavené multimediálnym systémom Media Display so štyrmi reproduktormi a bezdrôtovou konektivitou s Apple CarPlay®/Android AutoTM. Bigster Extreme a Journey sú vybavené multimediálnym systémom Media Nav Live, ktorý tiež poskytuje prepojenú navigáciu s dopravnými informáciami v reálnom čase a aktualizácie máp po dobu ôsmich rokov. Media Nav Live má 3D audio systém Arkamys so 6 reproduktormi. Nový Bigster, ktorý stanovuje vysoké štandardy pre potešenie z jazdy, sa štandardne dodáva so 7-palcovým (Essential a Expression) alebo 10-palcovým (Extreme a Journey) digitálnym prístrojovým panelom. Prispôsobiteľný farebný displej umožňuje vodičom zobraziť informácie, ktoré považujú za najužitočnejšie. Používatelia nového Bigstera ocenia aj dvojzónovú klimatizáciu so špeciálnymi výduchmi pre zadných pasažierov, otváraciu panoramatickú strechu, bezdrôtovú nabíjačku smartfónov a ďalšie. Ide o štandardnú alebo voliteľnú výbavu v závislosti od verzie, takže zákazníci majú vždy na výber. Ergonómia jazdnej pozície je základom bezpečnosti. S úrovňou výbavy Journey sa nový Bigster štandardne dodáva s elektrickým ovládaním výšky a sklonu sedadla vodiča a manuálne nastaviteľnou bedrovou opierkou. Bigster Journey a Extreme sú štandardne vybavené aj adaptívnym tempomatom (ACC) v hybridných verziách, aby vyhovovali potrebám firemných zákazníkov a majiteľov vozových parkov na dlhých cestách. Nový Bigster spĺňa najnovšie európske bezpečnostné normy GSR II s radom asistenčných systémov pre vodiča na všetkých úrovniach výbavy: pokročilý systém núdzového brzdenia (mestské/mimomestské s ohľadom na vozidlá, chodcov, cyklistov a motocyklistov), rozpoznávanie dopravných značiek s rýchlosťou výstraha, asistent parkovania pri cúvaní, výstraha pri núdzovom brzdení, výstraha pred opustením jazdného pruhu, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, výstraha pozornosti vodiča a systém núdzového volania eCall.
Aby Dacia uľahčila život zákazníkom, kombinuje tieto systémy s inteligentnou funkciou s názvom Moja bezpečnosť. To umožňuje vodičovi okamžite prepnúť určitý ADAS do užívateľského režimu pri spustení, aby nemusel nastavovať každý bez času. Nový Bigster je prvým vozidlom dodávaným s novými elektrifikovanými pohonnými jednotkami Dacia, ktoré poskytujú najlepšiu účinnosť vo svojej triede. Dacia sa drží svojich hodnôt a zvyšuje používanie udržateľných materiálov na Bigster.
Hybridný, len na benzín a na benzín a propán-bután
Dacia Bigster je prvým modelom skupiny Renault, ktorý dostal úplne novú pohonnú jednotku HYBRID 155, ktorá kombinuje 4-valcový benzínový motor s výkonom 107 k, dva elektromotory (motor s výkonom 50 k a vysokonapäťový štartér/generátor) a batériu. s kapacitou 1,4 kWh (230V) a automatickou elektroprevodovkou. Má štyri prevody pre spaľovací motor a ďalšie dva pre elektromotory. Táto kombinovaná technológia je možná vďaka absencii spojky. Pohonná jednotka HYBRID 155 dopĺňa rad HYBRID 140 dostupný pre nový Duster a Jogger. Poskytuje vyšší výkon (+ 15 k), väčší krútiaci moment (+ 20 Nm až 170 Nm len pre spaľovací motor) a zvýšenú ťažnú kapacitu (+ 250 kg na približne jednu tonu). Zlepšila sa aj účinnosť so 6 % znížením spotreby paliva a emisií, najmä vďaka optimalizovanému riadeniu otáčok motora. Kombináciou rekuperačného brzdenia s vysokou kapacitou rekuperácie energie batérie a účinnosťou automatickej prevodovky môže Bigster zostať v čisto elektrickom režime až 80 % času v meste. Auto navyše vždy štartuje v čisto elektrickom režime.
Táto pohonná jednotka, ktorá je prvýkrát ponúkaná v rade Dacia s týmto výkonom, vychádza z TCe 130 dostupného v novom Dusteri. Táto prvá úroveň elektrifikácie kombinuje 1,2-litrový 3-valcový benzínový turbo motor novej generácie založený na Millerovom cykle (optimalizovaná účinnosť a znížené straty čerpadla) s 48V mild hybridným systémom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Hybridný systém podporuje spaľovací motor počas štartovacej a akceleračnej fázy, čím optimalizuje pôžitok z jazdy a znižuje priemernú spotrebu paliva (5,6 l/100 km) a emisie CO2 (129 g/km) približne o 10 % v porovnaní s ekvivalentom LPG. moc. Rekuperačné brzdenie dobíja 0,8 kWh batériu ako súčasť procesu, ktorý je pre vodiča úplne transparentný.
Dacia je nesporným lídrom na LPG v Európe a jediným výrobcom automobilov, ktorý ponúka dvojpalivový motor benzín/LPG pre všetky svoje spaľovacie modely s označením ECO-G. S novým Bigsterom Dacia otvára nové obzory s motorom kombinujúcim dva druhy paliva so 48V mild hybridným systémom. Mild hybridný systém podporuje 1,2-litrový 3-valcový turbo motor bez ohľadu na to, či je poháňaný benzínom alebo LPG, počas fázy rozbehu a akcelerácie, pre väčší pôžitok z jazdy a vyššiu efektivitu. Rekuperačné brzdenie dobíja 0,8 kWh batériu ako súčasť procesu, ktorý je pre vodiča úplne transparentný. Pri jazde na LPG nový Bigster ECO-G 140 vypúšťa v priemere o 10 % menej CO2 ako ekvivalentný nehybridný benzínový motor. S dvomi nádržami s celkovým objemom 99 litrov paliva (50 litrov benzínu a 49 litrov LPG) má dojazd až 1 450 km. Nádrž na LPG inštalovaná pod podlahou batožinového priestoru neohrozuje batožinový priestor. Prepínač na palubnej doske umožňuje rýchly a bezproblémový prechod z jedného druhu paliva na druhý.
Nový Bigster je skonštruovaný tak, aby vyšiel mimo spevnené cesty so systémom pohonu všetkých kolies spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 48V mild hybridným systémom pre maximálnu efektivitu. Tento hybridný systém podporuje 1,2-litrový 3-valcový turbomotor pri štartovaní a akcelerácii, čím znižuje spotrebu paliva a emisie CO2 a zároveň poskytuje viac radosti z jazdy. Rekuperačné brzdenie dobíja 0,8 kWh batériu ako súčasť procesu, ktorý je pre vodiča úplne transparentný.
V súlade s prístupom Eco Smart je Dacia hrdá na to, že v novom Bigsteri používa väčší podiel udržateľných materiálov. Celkovo Bigster obsahuje takmer 20 % recyklovaných plastov, teda vyššie percento, ako je bežné v automobilovom priemysle. Nový Bigster využíva Starkle®, materiál vynájdený inžiniermi Dacie a po prvýkrát použitý v novom Dusteri. Starkle® obsahuje až 20% recyklovaného polypropylénu. Keďže sa používa surový a nefarbený, má pri výrobe menšiu uhlíkovú stopu. Chrániče podvozku a podbehy kolies, ako aj časti predných a zadných nárazníkov sú vyrobené z materiálu Starkle®, ktorý je rozpoznateľný podľa farebného vzhľadu. Predná a zadná ochranná vrstva nového Bigstera sú pevne nalakované, čo je technika, pri ktorej sa spotrebuje menej farby, pričom diely budú dlhšie vyzerať dobre Ulei motor.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal em carbono karosszériasötttel em Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Na Volvo, o XC90 ativo eo novo motor
- 2024-11-19 - Zmluva o triede Toyota Offroad pre rok 2024 pred SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tob – um Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fortes e fracos: Seat León ST
- 2024-11-18 - Do toho Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi pre Fiat Grande Panda: je to pixel
- 2024-11-14 - 700 km gefahner Peugeot E-3008-hoz elétrico
- 2024-11-14 - Peugeot verfüttüber um musterbeispiel e kühltechnik
- 2024-11-14 - Renault Master bol vyrobený v roku 2025. Dostupný od roku 2011
- 2024-11-14 - Viskeuze: um na Citroën em C4-Gyel bátorott é
- 2024-11-13 - Vissetekintő: pályamódósíszát az Opel Vectranál
- 2024-11-13 - Model Fourgon d'André pre VW Tayron: Schwarz, Minze a Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: požičovňa "Würfel", em 5 alt.
- 2024-11-12 - E30 M3 em bi-bio BMW
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8: lendario há 50 ano
- 2024-11-12 - ¡Jetzt "AUDI" com logo! Você tem um Gyungonek gehad negativo?
- 2024-11-11 - VW Multivan je obojsmerný autobus z Kalifornie
- 2024-11-11 - Padrão: Jobb-Reparatur, nie?
- 2024-11-11 - Na novú verziu Porsche Macana
- 2024-11-07 - Onze BMW M2: Motor M4 s výškou 460 Zoll a dĺžkou 14,9 Zoll
- 2024-11-07 - ¿Euh 7-Euro-Mercado em Benzin?
- 2024-11-07 - Rückblick: Seat Altea: em estado perfecto?
- 2024-11-06 - Para 50 od Mercedes-Benz s 5 legendami
- 2024-11-06 - Citroën Zette de Tommeine Voorganger C5 Aircross pred
- 2024-11-06 - En Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Čo je teraz na aute V8 americký 6,2-litrový motor s použitým motorom?
- 2024-11-05 - VW-Auto nie je viac alternatív
- 2024-11-05 - Novo Audi A5: geschriebene Meistereleganz (VIDEO)
- 2024-11-04 - Mercedes CLA a Geely Kaufirma nie sú úspešné.
- 2024-11-04 - O mais novo Abartha-Fahrer não é mais geamuseerd
- 2024-11-01 - O Volvo-Fördersystem – 2024 é o melhor fabricante
- 2024-11-01 - Vooruitzichten: Ford Focus II – radikálne zmeny
- 2024-10-30 - Hyundai é um nové auto com SUV elektrické IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk em Bruxelas ab
- 2024-10-29 - Batérie a zariadenia s novou elektronikou pre Dodge Charger Daytona sú testované
- 2024-10-29 - O Modelo Škoda com Fabiát-rat sa teraz objaví v novej verzii
- 2024-10-28 - Renault prezentuje č. 10. Renault-Festival de CLIO-t e de ZOE-t
- 2024-10-28 - Um 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Unido gerado
- 2024-10-28 - Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!
- 2024-10-28 - Tiguan Bira Golf à Roues
- 2024-10-26 - Uma reneszánsza een G-szátnában um passado II Proibição futura em limitação de Auflage
- 2024-10-26 - E 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-26 - Najlepší Jeep para Avenger 4xe je dostupný exkluzívne pre The North Face Edition
- 2024-10-25 - Luxusná limuzína v Bruggách: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - Plus Petit M235 Gran Coupé por Neubau ersetzt.
- 2024-10-25 - Dus Nebel a znalec Dacia Sandero vorbunden
- 2024-10-24 - Volkswagen Jetta GLI 40. Príklad amerického GTI: americký GTI
- 2024-10-24 - Die Fahrt zastávky 270 km/Tag, wanneer Sie Golfa R-hez erreicht heeft
- 2024-10-24 - Para 10 autonómia Tage 120 000 km relatívne? Volwaardig!
- 2024-10-23 - Hyundai je enormný
- 2024-10-23 - Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Espanha
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt
- 2024-10-22 - Luxusná brugga: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior também estreou com Parisban em Szófiában
- 2024-10-21 - Aký je Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100 000 km s BMW alebo M3-Mal: Je vaša éra ideálna? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Série Negra: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - Nový Land Cruiser pre rok 2024 je tu
- 2024-03-02 - Stierače - Sú určené na výmenu? Typy a ako vybrať?
- 2024-01-20 - Brzdové platničky - Aplikácie, druhy, opravy a otázky