O mais novo Abartha-Fahrer não é mais geamuseerd
Scorpio oslavuje svoje výročie jedným zo svojich najnáročnejších a najvzrušujúcejších projektov – nový Abarth 600e, doteraz najvýkonnejší Abarth s výkonom 280 k. a zrýchlenie z 0 na 100 za 5,85 sekundy Caseta directie Spidan.
Tento revolučný model je výsledkom náročného projektu, na ktorom sa podieľali nielen experti Abarth, ale aj odbornosť inžinierov Stellantis Motorsport. Spoločne vyvinuli špičkovú športovú platformu BEV – Perfo eCMP, kde dochádza k prenosu technológií, čím sa zrodil nový Abarth 600e.
Diabolské auto plne vybavené tak, aby poskytovalo mimoriadny zážitok z jazdy a výkon spolu so silou a odzbrojujúcou agresivitou, ktoré sú jeho charakteristickým znakom. Jeho podmanivú „zlú“ podstatu možno vidieť v jeho svalnatom exteriéri a veľkom pôdoryse, širokých ráfikoch, aerodynamickom zadnom spojleri a agresívnom, no zároveň športovom interiéri. Spolu s pretekárskymi odborníkmi Michelin, Sabelt, JTEKT Torsen a Alcon Abarth študoval a testoval v mnohých podmienkach najvhodnejšie riešenia na získanie perfektnej kombinácie pre doteraz najvýkonnejší Abarth.
Nový model, vyvinutý v spolupráci so Stellantis Motorsport, predstavuje pre Abarth dôležitý krok, pretože nastavuje nový štandard pre elektrické hot hatch a športový štýl kombinovaný s elektrifikáciou mestských áut vďaka svojmu pretekárskemu charakteru.
Scorpion ponúka vodičom vzrušujúci zážitok vo všetkých jazdných podmienkach so svojimi dvoma verziami – športovým Abarthom 600e Turismo a limitovanou sériou Scorpionissima, ktorá je dostupná v 1 949 kusoch – ako pocta roku založenia značky.
Od zajtra bude možné objednať si doteraz najvýkonnejší Abarth v hlavných európskych krajinách v oboch verziách – New Abarth 600e Turismo a model Scorpionissima.
Navrhnuté ako najvýkonnejší Abarth
Dôvod, prečo je nový model Abarth najvýkonnejší, spočíva v niektorých kľúčových prvkoch vo vnútri auta. Spomedzi týchto „skrytých“ komponentov je bijúcim srdcom auta elektromotor Abarth, ktorý je vlastným vývojom. Model vysoko prevyšuje výkon existujúcich elektrických hot hatchov, pretože je vybavený motorom s výkonom 207 kW a 280 k. – najvyšší výkon, aký kedy automobil Abarth dosiahol. Elektrobicykel bol testovaný na testovacej stolici FORMULA E so skutočným traťovým simulátorom. Okrem toho Scorpionissima so zrýchlením z 0 na 100 za 5,85 sekundy a Turismo so zrýchlením z 0 na 100 za približne 6,24 sekundy sú rýchle a pohotové v akomkoľvek teréne. Na dodanie väčšieho výkonu má toto monštrum krútiaci moment 345 Nm a môže dosiahnuť obmedzenú maximálnu rýchlosť 200 km/h s dojazdom batérie až 334 km (kombinovaný cyklus WLTP), v závislosti od typu pneumatík, na ktorých je obuté.
Obe verzie nového Abarth 600e sú vybavené tromi jazdnými režimami. Režim Turismo poskytuje plynulejšiu akceleráciu a výkon 110 kW pre Abarth 600e Turismo a 140 kW pre Scorpionissima v kombinácii s krútiacim momentom 300 Nm pre zábavnú a efektívnu jazdu s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 150 km/h. Táto konfigurácia zahŕňa aj športovú kalibráciu škrtiacej klapky, športovú kalibráciu riadenia a štandardnú kalibráciu ESP. Okrem týchto funkcií prichádza druhý jazdný režim Scorpion Street s výkonom 150 kW pre model Turismo a 170 kW pre Scorpionissima s krútiacim momentom 345 Nm a maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 180 km/h. Tretí režim, Scorpion Track, zahŕňa agresívnu kalibráciu škrtiacej klapky, športovejšie ovládanie a „zábavné“ nastavenie ESP. Konfigurácia Scorpion Track je spôsob, akým sa Abarth najviac baví, s najvyšším výkonom, s maximálnou rýchlosťou 200 km/h, krútiacim momentom 345 Nm a vyšším výkonom 207 kW (280 k) pre Abarth 600e Scorpionissima a 175 kW (240 k) pre verziu Turismo.
Abarth 600e – zrodený z pretekárskeho know-how spoločností Abarth a Stellantis Motorsport
Nový Abarth 600e je výsledkom pretekárskeho know-how vyvinutého odborníkmi na motoristický šport, s ktorými Abarth spolupracoval na tomto náročnom projekte. Abarth a Michelin začali spolupracovať v roku 2021, hneď po vypracovaní špecifikácií. Okrem túžby sprostredkovať očakávaný prírodný športový charakter bola pozornosť venovaná aj bezpečnosti, životnosti a energetickým vlastnostiam pneumatík. Vďaka optimalizovanej gumovej zmesi a špeciálnej architektúre sú pneumatiky MICHELIN Pilot Sport EV navrhnuté tak, aby spĺňali výkon 280 k, ktorý poskytuje Abarth 600e, a zároveň ponúkajú tomuto športovému SUV vynikajúcu úroveň priľnavosti na suchu aj na mokre.
Brzdy vyvinuté v spolupráci s Alconom pochádzajú zo sveta pretekov, majú väčšiu plochu a poskytujú stabilitu a tepelnú kontrolu vďaka štvorpiestikovému monoblokovému strmeňu. Špeciálny príspevok odborných znalostí spoločnosti Alcon robí nový Abarth 600e ideálnym pre tých, ktorí hľadajú vzrušujúci zážitok z jazdy od pretekárskeho okruhu až po normálnu cestnú premávku. Pokiaľ ide o brzdenie a rýchlosť, Abarth neprestáva prekvapovať svoju komunitu, pretože odborníci značky sledovali cieľ väčšieho výkonu a brzdnej stability s 380 mm brzdami a strmeňmi Alcon prispôsobenými pre Abarth 600e pre neuveriteľné výsledky.
Okrem toho je nový Abarth 600e vybavený mechanickým samosvorným diferenciálom JTEKT Torsen, ktorý ponúka lepšiu trajektóriu, vylepšenú ovládateľnosť, vynikajúcu priľnavosť v zákrutách a bezpečnosť na šmykľavých podmienkach. Kombinácia odborných znalostí Abarth a JTEKT Torsen robí toto nové auto ešte jedinečnejším a konkurencieschopnejším. Diferenciál s obmedzenou svornosťou poskytuje dodatočný krútiaci moment vonkajšiemu kolesu a ovládateľnosť auta zlepšuje nastavenie uzávierky, ktorá dosahuje 36 % pri akcelerácii a 34 % pri brzdení. Závodní experti z Abarth a Stellantis Motorsport so svojím know-how na trati venovali osobitnú pozornosť niektorým kľúčovým prvkom, aby bol tento náročný projekt pre elektromobily úspešný. Zvýšili tuhosť pruženia a podvozok vystužili tyčou zadného stabilizátora.
Chladiaci systém modelu Abarth 600e s veľkokapacitným čerpadlom chladiacej kvapaliny posúva limity vybíjania batérie, ktoré môže obmedziť výkon auta. Špeciálna kalibrácia navyše zabezpečuje efektívne chladenie aj v športových režimoch.
Pretekárskeho ducha vyjadruje aj štýl a technické vlastnosti sedadiel Sabelt, ktoré zabezpečujú výkon, dynamiku a stabilnú podporu pri jazde. Závodná ergonómia je dosiahnutá vďaka obopínajúcemu tvaru, ktorý obsahuje krivky. Sedadlá na Scorpionissima navyše zdôrazňujú bočnú oporu a sú optimalizované štyrmi rôznymi penami s vysokou hustotou na každej časti tela. Aj na limitovanej edícii poskytujú bočné vetracie otvory spolu so silnou a zvýraznenou podporou bezpečnostných pásov a rámom vzhľad trate, ktorý osloví skutočných nadšencov s autentickým pretekárskym pocitom.
Navrhnuté tak, aby slúžili – exteriéru nového Abarth 600e
Na maximalizáciu výkonu má nový Abarth 600e špecifické vonkajšie a vnútorné prvky. Počnúc exteriérom je dizajn inšpirovaný dvoma hlavnými témami – prvá čerpá inšpiráciu z minulosti, interpretuje kontrast daný veľkým, brutálne štvorcovým objemom predného chladiča Abarth 850 TC, z ktorého odvodzuje svoju prezývku „kazeta“ (bielizník), ktorý má určitý športový a emocionálny vplyv; druhá téma obohacuje štvorcovú geometriu o výraznú grafiku inšpirovanú svetom hier a digitálnych technológií, zloženú zo šikmých línií vyrytých na povrchoch, ktoré sa stávajú mriežkou nasávania vzduchu. Táto logika formy a aplikácie sa nachádza aj v zadnom nárazníku, aby sa zdôraznil požadovaný efekt.
Okrem toho sa Abarth rozhodol zvýrazniť rozdiel najmä prácou na štyroch prvkoch – prednom a zadnom nárazníku, spojleri a kolesách. Vpredu inžinieri a dizajnéri predĺžili siluetu, zvýraznili takzvaný „žraločí nos“, zlepšili aerodynamiku a poskytli tak špecifickému nárazníku charakteristický objem a trojrozmerný nápis Abarth. Predné lemovanie je výsledkom zníženej konštrukcie a zvýšenej stopy s 30 mm vpredu a 25 mm vzadu. Vysoko hranaté tvary aerospojlera a odsávača v nárazníku zďaleka nie sú len estetické, ale boli študované a testované v aerodynamickom tuneli, aby sa zlepšil výkon nového Abarth 600e. Pokiaľ ide o 20-palcové zliatinové disky, sú majestátne a majú atraktívny dizajn – 5-lúčové disky sú navrhnuté tak, aby znovu vytvorili štylizovaný tvar škorpiónovho žihadla a poskytli pohľad na športové brzdy a strmene. Navyše, jeho uzáver je inšpirovaný mono skrutkami a má moderný fazetový dizajn. Elektrifikovaný škorpión, ktorý debutoval už na Abarthu 500e, charakterizuje aj tento model a obohacuje niektoré exteriérové prvky – okrem loga na blatníkoch a znaku Abarthu na prednom kryte sa na stredovej línii objavuje obľúbený škorpión, vyryté na čiernych plochách predného a zadného nárazníka a spojlera. Okrem modelu Abarth 600e Turismo bude limitovaná edícia Scorpionissima obsahovať lesklý čierny bodykit, špecifické bočné polepy a farebné strmene predných bŕzd.
Celkový efekt – z prednej aj zadnej časti vozidla so špecifickým panelom zadných svetiel a inšpiratívnym tvarom – dodáva vozidlu silnú osobnosť a výrazne odvážny dojem.
Agresivitu auta dopĺňajú čierne kryty zrkadiel a kľučky v kontraste s farbami oboch modelov – Abarth 600e Turismo bude k dispozícii vo vzrušujúcej Acid Green, odkaz na kyslosť jedu, Antidote White, Shock Orange a Venom Black. limitovaná edícia Scorpionissima bude dostupná vo farbách Acid Green a exkluzívnej Hypnotic Purple, ktorá je inšpirovaná hypnotickým after-call efektom. Názvy farieb značky Abarth rozprávajú fascinujúci príbeh o stratégii „Scorpion Sting“ s cieľom posilniť efekt, ktorý chce značka dosiahnuť novým autom.
- 2024-11-06 - Para 50 od Mercedes-Benz s 5 legendami
- 2024-11-06 - Citroën Zette de Tommeine Voorganger C5 Aircross pred
- 2024-11-06 - En Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Čo je teraz na aute V8 americký 6,2-litrový motor s použitým motorom?
- 2024-11-05 - VW-Auto nie je viac alternatív
- 2024-11-05 - Novo Audi A5: geschriebene Meistereleganz (VIDEO)
- 2024-11-04 - Mercedes CLA a Geely Kaufirma nie sú úspešné.
- 2024-11-01 - O Volvo-Fördersystem – 2024 é o melhor fabricante
- 2024-11-01 - Vooruitzichten: Ford Focus II – radikálne zmeny
- 2024-10-30 - Hyundai é um nové auto com SUV elektrické IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk em Bruxelas ab
- 2024-10-29 - Batérie a zariadenia s novou elektronikou pre Dodge Charger Daytona sú testované
- 2024-10-29 - O Modelo Škoda com Fabiát-rat sa teraz objaví v novej verzii
- 2024-10-28 - Renault prezentuje č. 10. Renault-Festival de CLIO-t e de ZOE-t
- 2024-10-28 - Um 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Unido gerado
- 2024-10-28 - Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!
- 2024-10-28 - Tiguan Bira Golf à Roues
- 2024-10-26 - Uma reneszánsza een G-szátnában um passado II Proibição futura em limitação de Auflage
- 2024-10-26 - E 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-26 - Najlepší Jeep para Avenger 4xe je dostupný exkluzívne pre The North Face Edition
- 2024-10-25 - Luxusná limuzína v Bruggách: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - Plus Petit M235 Gran Coupé por Neubau ersetzt.
- 2024-10-25 - Dus Nebel a znalec Dacia Sandero vorbunden
- 2024-10-24 - Volkswagen Jetta GLI 40. Príklad amerického GTI: americký GTI
- 2024-10-24 - Die Fahrt zastávky 270 km/Tag, wanneer Sie Golfa R-hez erreicht heeft
- 2024-10-24 - Para 10 autonómia Tage 120 000 km relatívne? Volwaardig!
- 2024-10-23 - Hyundai je enormný
- 2024-10-23 - Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Espanha
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt
- 2024-10-22 - Luxusná brugga: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Dacia oficiálne priniesla hlavné SUV do mercado
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior também estreou com Parisban em Szófiában
- 2024-10-21 - Aký je Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100 000 km s BMW alebo M3-Mal: Je vaša éra ideálna? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Série Negra: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - Nový Land Cruiser pre rok 2024 je tu
- 2024-03-02 - Stierače - Sú určené na výmenu? Typy a ako vybrať?
- 2024-01-20 - Brzdové platničky - Aplikácie, druhy, opravy a otázky