Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!

TAK TO NIKDY NEBOLO: Režim Northern Arc v Golfe GTI! Je štandardom pre Clubsport S. A tak by to malo byť, pretože toto sa má stať doteraz najrýchlejším sériovým Golfom. VW na tento účel znížil hranicu 400 exemplárov zberateľského modelu na to najnutnejšie. Len výkonu nemôže byť nikdy dosť - na dvojlitrový motor S je 310 koní a maximálny krútiaci moment 380 Nm. Overboot? Nie, plný výkon je vždy k dispozícii! Ďalšie prírastky k jubilejnému Golfu: pohon predných kolies, manuálna 6-stupňová prevodovka a kompletne vylepšené odpruženie. Zadné sedadlo? Vypadne! Klimatizácia? Dostupné len na vyžiadanie piese online auto.

Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!

GTI Clubsport S chce hrať na pretekárskej dráhe. Na severnom oblúku Nürburgringu zaujme predovšetkým optimalizované odpruženie. Aspoň taký je dojem zo sedadla spolujazdca vedľa vodiča. Závodný jazdec Benjamin Leuchter využíva celú šírku trate, stúpa na „obrubníky“ a stláča plyn čo najdlhšie. Žiadny výtlak, žiadne „zlomy“ na tlmičoch. Môže za to nový predný pomocný rám (vyrobený z hliníka namiesto ocele), zmenená konvergencia a prepracovaná kinematika prednej nápravy. A aký je efekt sériového režimu pre severný oblúk Nürburgringu? Umožňuje individuálne nastavenie jazdného profilu. Pri ňom sú všetky parametre nastavené na Race, len pruženie (DDC je štandardom) je v komfortnom režime. Výhoda: vlny na chodníku a na Severnom oblúku také vlny nie sú - sú jednoducho filtrované. Vizuálne najvýkonnejší sériový Golf GTI nevyzerá ako chuligán. Od Clubsportu sa líši výkonom 290 koní. len v niektorých detailoch. Najcharakteristickejší je nápis na zadnej strane.

Nový model je dostupný iba s 3 dverami. Ale deti musia aj tak zostať doma, pretože na udržanie nízkej hmotnosti tu nie je žiadne zadné sedadlo – a S je asi o 30 kg ľahší ako bežný Clubsport. Prečo však VW vytvoril Clubsport S? Prirodzene – kvôli okrúhlemu výročiu. Ale aj kvôli konkurenčnej Honde Civic Type R. Objazd polárneho kruhu trvá 7:50,63 minúty, nový Super GTI potrebuje 7:49,21 minúty. získal právo jazdiť po Severnom oblúku. A boli sme prekvapení: strata trakcie? Nič také neexistuje! Prispievajú k tomu aj semi-slicky Michelin Pilot Sport Cup 2 na prednej náprave. K nedotáčavosti dochádza len pri veľmi ťažkej pravej nohe, s novým Super Golfom celkom dobré časy dosahujú aj amatéri. Ale ochranný oblúk a 6-bodové bezpečnostné pásy boli nainštalované iba na rekordné kolá, sériový model nebude takto vybavený Suport motor Vaico.

Technické údaje:

VW Golf GTI Clubsport S

Motor 4 valce, turbo, vpredu priečny • Zdvihový objem 1984 ccm • Výkon 228 kW (310 k) • Max. krútiaci moment 380 Nm pri 1700 ot./min. • Najvyššia rýchlosť 250 km/h • 0–100 km/h za 5,8 s • Pohon predných kolies/6-stupňová prevodovka • Objem nádrže 50 l • L/Š/V 4268/1799/ 1442 mm • Objem kufra 1270 l (alebo viac, keďže nie je zadné sedadlo) • Pohotovostná hmotnosť 1360 kg • Spotreba EU-Mix 7,4 l А98Н/100 km • Emisie CO2 172 g/km • Cena cca.
80 000 BGN

Záver:
ÁNO JE RÝCHLY! Clubsport S je ale aj zberateľský model, limitovaný na 400 exemplárov. Je drahší ako Clubsport s výkonom 290 koní. s približne 7 000 BGN – ale je to oveľa presnejšie!

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

GTI Clubsport S chce hrať na pretekárskej dráhe

Nový model je dostupný iba s 3 dverami