Citroën Zette de Tommeine Voorganger C5 Aircross pred
Po oficiálnom uvedení C3 Aircross v júni minulého roka Citroën teraz upevňuje svoju prítomnosť na trhu v segmente SUV svetovou premiérou C5 Aircross Concept. Odráža víziu značky o potenciálnych formách a obsahu budúceho sériového SUV v segmente C. Z tohto pohľadu je C5 Aircross Concept ďalším potvrdením dynamickej jazdy značky v procese kompletnej obnovy a jej schopnosti ponúknuť modelový rad, ktorý spĺňa individuálne očakávania každého segmentu trhu. V konkrétnom prípade – poskytnúť inteligentné riešenie požiadaviek zákazníkov, ktorí hľadajú cenovo dostupný model SUV s osobitým charakterom, priestranným interiérom, komfortom a vysokou mierou praktickosti a funkčnosti potrebnej pre rodinné využitie. Zdá sa, že vývoj nového konceptu podporuje aj deklarované ambície Citroënu riadne sa vyskytovať na tomto kľúčovom trhu pre moderného spotrebiteľa Bieleta directie cap de bara Monroe.
Koncept C5 Aircross, vytvorený na technologickom základe platformy STLA Medium skupiny Stellantis, je modelom s koncepciou pohonu viacerých energií a mohutným postojom plným sily a charakteru. Jeho tvary karosérie pripomínajú hustý a svalnatý blok, vytvarovaný v organickej harmónii a snažiaci sa o optimálnu aerodynamiku. Podľa definície a ani v praxi nie sú tvary, proporcie a rozmery modelov SUV z hľadiska aerodynamiky príliš priaznivé, no konštruktéri nového modelu aplikovali mnoho inteligentných „trikov“ na zníženie ich negatívneho vplyvu. Mohutné, plnohodnotné objemy karosérie sú kombinované s hladkými plochami, jej výška je obmedzená a zadný previs je predĺžený. Predná časť pôsobí dojmom nízko položeným krytom motora, zatiaľ čo línia strechy klesá smerom dozadu a takmer vertikálne veko batožinového priestoru. Zaoblené tvary karosérie sprevádzajú aerodynamické prvky v oblasti zadných bočných okien a zadné svetlá v štýle Citroën Light Wings sú tvarované a integrované tak, aby pomáhali optimálne usmerňovať prúdenie vzduchu. Vo všeobecnosti dizajn odstránil všetko nadbytočné v prospech užitočného
a to podstatné, pričom zdôrazňuje novú identitu a moderného ducha značky. S dĺžkou 4,65 metra vyniká koncepčný model bezprecedentnými proporciami, ktoré naznačujú nadbytok vnútorného priestoru. Koncept C5 Aircross sľubuje uvoľnenú cestu a pocit úplnej konektivity, ktorý bude sprevádzať rodiny v ich pestrofarebnom a rozmanitom každodennom živote.
Svalnatý a dynamický model SUV, ktorý potvrdzuje ambície značky
Na pozadí silne konkurenčného a čoraz jednotnejšieho trhu SUV robí Citroën odvážny krok a svojim C5 Aircross Concept predstavuje novú perspektívu z hľadiska dizajnu a dynamiky. Model demonštruje homogénny, hustý objem, ktorý sľubuje veľký vnútorný priestor a zdôrazňuje jednoduchú filozofiu celkovej siluety. Nové riešenie s vertikálne orientovanými tvarmi prednej časti organicky integruje nový znak Citroënu a vyžaruje silu a plynulú harmóniu.
Koncept C5 Aircross sa tak vymyká súčasným trendom smerom k jemnému a zaoblenému štýlu a prijíma formy oveľa pevnejšieho a serióznejšieho SUV. Dizajn týmto spôsobom potvrdzuje novú štylistickú filozofiu značky a demonštruje sebavedomú prítomnosť podporenú originálnymi proporciami karosérie. Jeho architektúra spája výšku obmedzenú na 1,66 metra s dĺžkou 4,65 metra (+15 centimetrov oproti súčasnému C5 Aircross), štíhle línie a energické „ramená“ v oblasti blatníkov, ktoré zdôrazňujú atletickosť modelu. . Túto mohutnú a príťažlivú vyváženosť proporcií dopĺňajú moderné, mohutné objemy a dizajn, ktorý koncepčný model odlišuje od ostatných zástupcov tohto segmentu trhu.
Predná silueta pevne sedí na rozšírených rozchodoch prednej a zadnej nápravy, sprevádzaná už spomínanými výraznými „ramenámi“ – pevným základom pre mohutný postoj a dynamickú prítomnosť na ceste. Masívne objemy zároveň hovoria o nadbytku vnútorného priestoru a jasne naznačujú, že ide o rodinné auto. Bočná línia karosérie zase vytvára výrazný pocit pohybu spredu dozadu prostredníctvom dynamickej línie hrany vtlačenej medzi dve napínané plastové plochy, ktorá sa postupne zakrivuje dozadu a vizuálne „tlačí“ karosériu na zadné kolesá. , zvyšujúci pocit stability. Toto riešenie pôsobí ako akási chrbtica nepopierateľne elegantného dizajnu, z ktorého srší napätie, energia a vedomé odmietanie zbytočných dekorácií.
Zvýraznený vertikálny zadný profil vytvára okamžitý dojem veľkého objemu nákladu. Mierne prehĺbenie predných dverí zase pomáha zachovať celkovú grafickú rovnováhu a umožňuje vertikálne načrtnúť dizajn, čím sa riadi filozofia najnovšieho vývoja značky Citroën. Tento prístup sa prejavuje aj pridaním zvislých farebných klipov na predné dvere a prednú časť C5 Aircross Concept – skutočné rodinné označenie v podobe hravého žmurkania na C3 a C3 Aircross.
Grafika svetiel ako symbol inovatívneho dizajnu
V prednej časti pôsobí silným dojmom nová svetelná grafika troch prvkov charakteristických pre najnovšie modely značky - úzke svetelné segmenty, ktoré vytvárajú pocit prenikavého pohľadu a posilňujú pocit šírky tela. Svetelný blok tiež prispieva
pre prestížnejší status modelu s kombináciou moderného štýlu, technológie a charakteru. Hladké svalnaté tvary v dizajne blatníkov a predného krytu zasa tvoria príjemný kontrast s technokratickým štýlom v rozložení masky chladiča a svetlometov.
Vzadu je použitá vyššia pozícia čierneho pásu na dverách batožinového priestoru, čo dodáva ďalšiu vizuálnu šírku a autoritatívnu prítomnosť. Dizajnéri si zachovali ducha trojzložkovej svetelnej grafiky a interpretovali ju novým, pre model špecifickým spôsobom s pôsobivou architektúrou – dva zo svetelných komponentov sa zdajú byť oddelené od bočnej lišty a akoby sa vznášali v priestore ako dva. plutvy na boku tela. Toto usporiadanie a rozloženie prvkov sa nazýva Citroën Light Wings. Okrem originálneho vzhľadu pomáha k dobrej aerodynamike aj optimálnym usmerňovaním zložitých prúdov vzduchu v tejto časti karosérie.
Maximálne efektívne formy
Efektívne tvary karosérie C5 Aircross Concept nie sú náhodou – snaha o vysokú aerodynamickú účinnosť je hlavným princípom dizajnu štúdia. Jeho tvorcovia si dali za úlohu prekonať túto výzvu – obmedzenia, ktoré tvary, proporcie a usporiadanie tradičných modelov SUV kladú na zlepšenie ich aerodynamických vlastností. Výsledkom je, že C5 Aircross Concept bol navrhnutý tak, aby optimalizoval ako aerodynamickú účinnosť, tak aj estetické kvality dizajnu. Každý detail v koncepčnom modeli bol starostlivo zvážený a vyhodnotený s cieľom dosiahnuť tento konečný cieľ – bez ohrozenia identity auta alebo užitočného objemu vnútorného priestoru. V konečnom dôsledku boli inžinieri a dizajnéri schopní dosiahnuť približne o 30 kilometrov dlhší autonómny elektrický dojazd než súčasný C5 Aircross pri jazde po diaľnici.
Dizajn prednej časti karosérie je hladký a nenápadný, pričom predná časť krytu motora je o niečo nižšia a zapustená, aby sa uľahčil priechod vzduchu. Objemy sú kompletné a harmonické, bez prerušenia línií a karoséria konceptu C5 Aircross je dokonale vyvážená z hľadiska aerodynamického zefektívnenia. Auto je s celkovou dĺžkou 4,65 metra elegantné, s predĺženým zadným previsom a výškou obmedzenou na 1,66 metra, čo umožňuje optimálne vedenie prichádzajúceho prúdu vzduchu po celej dĺžke.
V zadnej časti boli tiež prijaté špeciálne opatrenia na zlepšenie aerodynamického výkonu. Strecha sa plynule zvažuje dozadu a strop priestoru pre cestujúcich je v hornej časti zakrivený. Inšpirácia, ktorú dizajnéri čerpali zo sveta technológií a elektronických zariadení, je evidentná najmä v prístupe k chladeniu a ventilácii. Usmerneniu prúdenia vzduchu v tejto časti karosérie pomáha aj použitie reliéfnych pásikov na zadných bočných stĺpikoch strechy.
Integrované zadné svetlá Citroën Light Wings sú tiež odrazom práce inžinierov a dizajnérov v tejto oblasti. Potiahnutím zvláštnych „plutví“ svetelnej grafiky do tejto nečakanej polohy sa tvorcom koncepčného modelu podarilo výrazne zmeniť aerodynamiku v tejto veľmi dôležitej časti a zachovať tak objem priestoru pre cestujúcich a batožinu, ako aj najlepšie možné zefektívnenie. Dizajn svetiel kombinuje voľné zóny a rebrá výrazne vystupujúce z hlavného telesa, ktoré vytvárajú veľmi dobrý základ pre dosiahnutie vysokej aerodynamickej účinnosti.
Ďalším veľmi dôležitým aspektom dobrej aerodynamiky je zníženie odporu vzduchu obmedzením vírivého efektu prúdenia vzduchu za autom. Tieto víry majú negatívny vplyv na pohyb a sú prirodzenou prekážkou pri dosahovaní dlhého autonómneho dosahu. V C5 Aircross Concept je objem zakrivený smerom k zadnému nárazníku tvarovaný tak, že v závislosti od rýchlosti jazdy môže prúd vzduchu smerujúci do oblasti víru čiastočne zvrátiť trend odporu a vytvoriť pozitívny ťah vpred. Povrch strechy je tiež zapustený, aby sa zlepšila aerodynamická účinnosť, a rôzne ďalšie časti karosérie sú vybavené klapkami a kanálmi, ktoré ďalej zlepšujú aerodynamický výkon koncepčného modelu.
Citroën po prvýkrát predstavuje model na platforme STLA Medium.
Modelový rad Citroënu na európskych trhoch je založený na moderných technologických platformách, presne prispôsobených požiadavkám rôznych segmentov trhu. Nové C3 a C3 Aircross využívajú platformu Smart Car, prispôsobenú vysokým európskym štandardom a vybavenú asistenčnými systémami vodiča a systémami konektivity schopnými splniť očakávania zákazníkov v tomto segmente. C5 Aircross Concept je na druhej strane akousi predzvesťou modelu SUV, ktorý po prvýkrát v ponuke značky Citroën využije novú platformu STLA-Medium. Budúci model bude využívať rôzne druhy pohonu (spaľovacie motory, hybridné systémy a 100% elektrický pohon) a bude sa vedieť prispôsobiť potrebám a oblastiam použitia širokého spektra zákazníkov v tomto segmente trhu. Táto pokročilá technologická platforma tiež umožní zákazníkom využívať výhody mnohých asistenčných systémov vodiča, ako aj najnovších foriem komunikačnej konektivity a informačno-zábavných systémov. Platforma bude tiež schopná ponúknuť vynikajúcu flexibilitu, pokiaľ ide o rozmery a objemové premeny vo vnútornom priestore, vďaka čomu je ideálna pre architektov a dizajnérov. Vďaka svojmu dlhému rázvoru je C5 Aircross Concept ideálne vhodný aj pre rodinné použitie a poskytuje dostatok miesta pre päť osôb.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal em carbono karosszériasötttel em Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Na Volvo, o XC90 ativo eo novo motor
- 2024-11-19 - Zmluva o triede Toyota Offroad pre rok 2024 pred SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tob – um Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fortes e fracos: Seat León ST
- 2024-11-18 - Do toho Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi pre Fiat Grande Panda: je to pixel
- 2024-11-14 - 700 km gefahner Peugeot E-3008-hoz elétrico
- 2024-11-14 - Peugeot verfüttüber um musterbeispiel e kühltechnik
- 2024-11-14 - Renault Master bol vyrobený v roku 2025. Dostupný od roku 2011
- 2024-11-14 - Viskeuze: um na Citroën em C4-Gyel bátorott é
- 2024-11-13 - Vissetekintő: pályamódósíszát az Opel Vectranál
- 2024-11-13 - Model Fourgon d'André pre VW Tayron: Schwarz, Minze a Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: požičovňa "Würfel", em 5 alt.
- 2024-11-12 - E30 M3 em bi-bio BMW
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8: lendario há 50 ano
- 2024-11-12 - ¡Jetzt "AUDI" com logo! Você tem um Gyungonek gehad negativo?
- 2024-11-11 - VW Multivan je obojsmerný autobus z Kalifornie
- 2024-11-11 - Padrão: Jobb-Reparatur, nie?
- 2024-11-11 - Na novú verziu Porsche Macana
- 2024-11-07 - Onze BMW M2: Motor M4 s výškou 460 Zoll a dĺžkou 14,9 Zoll
- 2024-11-07 - ¿Euh 7-Euro-Mercado em Benzin?
- 2024-11-07 - Rückblick: Seat Altea: em estado perfecto?
- 2024-11-06 - Para 50 od Mercedes-Benz s 5 legendami
- 2024-11-06 - En Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Čo je teraz na aute V8 americký 6,2-litrový motor s použitým motorom?
- 2024-11-05 - VW-Auto nie je viac alternatív
- 2024-11-05 - Novo Audi A5: geschriebene Meistereleganz (VIDEO)
- 2024-11-04 - Mercedes CLA a Geely Kaufirma nie sú úspešné.
- 2024-11-04 - O mais novo Abartha-Fahrer não é mais geamuseerd
- 2024-11-01 - O Volvo-Fördersystem – 2024 é o melhor fabricante
- 2024-11-01 - Vooruitzichten: Ford Focus II – radikálne zmeny
- 2024-10-30 - Hyundai é um nové auto com SUV elektrické IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk em Bruxelas ab
- 2024-10-29 - Batérie a zariadenia s novou elektronikou pre Dodge Charger Daytona sú testované
- 2024-10-29 - O Modelo Škoda com Fabiát-rat sa teraz objaví v novej verzii
- 2024-10-28 - Renault prezentuje č. 10. Renault-Festival de CLIO-t e de ZOE-t
- 2024-10-28 - Um 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Unido gerado
- 2024-10-28 - Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!
- 2024-10-28 - Tiguan Bira Golf à Roues
- 2024-10-26 - Uma reneszánsza een G-szátnában um passado II Proibição futura em limitação de Auflage
- 2024-10-26 - E 5-Milioner-Auto-Toyota-Auto é do Reino Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-26 - Najlepší Jeep para Avenger 4xe je dostupný exkluzívne pre The North Face Edition
- 2024-10-25 - Luxusná limuzína v Bruggách: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - Plus Petit M235 Gran Coupé por Neubau ersetzt.
- 2024-10-25 - Dus Nebel a znalec Dacia Sandero vorbunden
- 2024-10-24 - Volkswagen Jetta GLI 40. Príklad amerického GTI: americký GTI
- 2024-10-24 - Die Fahrt zastávky 270 km/Tag, wanneer Sie Golfa R-hez erreicht heeft
- 2024-10-24 - Para 10 autonómia Tage 120 000 km relatívne? Volwaardig!
- 2024-10-23 - Hyundai je enormný
- 2024-10-23 - Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Espanha
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt
- 2024-10-22 - Luxusná brugga: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Dacia oficiálne priniesla hlavné SUV do mercado
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior também estreou com Parisban em Szófiában
- 2024-10-21 - Aký je Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100 000 km s BMW alebo M3-Mal: Je vaša éra ideálna? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Série Negra: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - Nový Land Cruiser pre rok 2024 je tu
- 2024-03-02 - Stierače - Sú určené na výmenu? Typy a ako vybrať?
- 2024-01-20 - Brzdové platničky - Aplikácie, druhy, opravy a otázky