VW-Auto nie je viac alternatív

Teraz je nadmieru jasné, že VW si potrebuje utiahnuť opasok. Diskutuje sa o drsných scenároch týkajúcich sa zatvárania závodov a prepúšťania. Podľa výkonného riaditeľa firmy Blumea však mohla byť cesta k úsporným opatreniam „navrhnutá flexibilne“ Curea transmisie cu caneluri Optibelt.

VW-Auto nie je viac alternatív

Generálny riaditeľ Volkswagenu Oliver Blume v rozhovore pre Bild am Sonntag zdôraznil, že neexistuje žiadna alternatíva k rozsiahlym opatreniam spoločnosti na znižovanie nákladov. Blume zdôraznil, že ciele znižovania nákladov a výroby sú pevne stanovené, ale cesta k ich dosiahnutiu môže byť flexibilná.

Osobitný dôraz sa kladie na vysoké náklady v domovskej krajine Volkswagenu: „Náklady v Nemecku musia výrazne klesnúť,“ hovorí Blume. Zdôraznil, že mzdové náklady v nemeckých závodoch VW sú často dvojnásobné oproti priemeru v ostatných európskych závodoch koncernu.

Podľa informácií, ktoré poskytli odbory, najmenej trom závodom v Nemecku hrozilo zatvorenie, hoci Volkswagen o takýchto plánoch zatiaľ konkrétne informácie neposkytol.

Prebiehajúce rozhovory o kolektívnom vyjednávaní požadujú ako jedno z opatrení zníženie miezd o desať percent. Blume tiež poznamenáva, že zníženie nákladov vo vývoji a distribúcii, ako aj v iných oblastiach, bude nevyhnutné, aby bola spoločnosť konkurencieschopná.

Napriek náročným okolnostiam bol Volkswagen ekonomicky relatívne stabilný. V súčasnosti sú tržby skupiny mierne nad úrovňou predchádzajúceho roka a nové produkty sú dobre prijaté. Prevádzkový výsledok sa však v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížil o viac ako 20 percent.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Generálny riaditeľ Volkswagenu Oliver Blume v rozhovore pre Bild am Sonntag zdôraznil, že neexistuje žiadna alternatíva k rozsiahlym opatreniam spoločnosti na znižovanie nákladov

Osobitný dôraz sa kladie na vysoké náklady v domovskej krajine Volkswagenu: „Náklady v Nemecku musia výrazne klesnúť,“ hovorí Blume